Hallo,
Wie weet waarom er maar weinig inductiekookplaten zijn met een zone erbij die 24 cm of groter is?
Nu koken wij keramisch, is inductie sowieso een aanrader? We hebben twee kleine kinderen, dus qua veiligheid lijkt me het wel. En verder?
Graag jullie reactie!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inductiekookplaat
-
Re: inductiekookplaat
Check Neff eens op bijv. www.inbouw.nl, zie je snel alle platen in een oogopslag.
Misschien is het een technische beperking, misschien omdat zelfs de meeste grote (stamppot)pannen niet veel wijder zijn dan zo'n 24cm omtrek op de bodem?
Grotere ringen worden wel mogelijk met een tweede ring erbij (wordt meer een ovaal). Deze zijn dan weer meer voor langwerpige braadpannen lijkt mij?
Inductie is niet mijn specaliteit, slechts met een half oog naar gekeken ooit.![Razz :P](./../images/smilies/icon_razz.gif)
Misschien is het een technische beperking, misschien omdat zelfs de meeste grote (stamppot)pannen niet veel wijder zijn dan zo'n 24cm omtrek op de bodem?
Grotere ringen worden wel mogelijk met een tweede ring erbij (wordt meer een ovaal). Deze zijn dan weer meer voor langwerpige braadpannen lijkt mij?
Inductie is niet mijn specaliteit, slechts met een half oog naar gekeken ooit.
![Razz :P](./../images/smilies/icon_razz.gif)
Hoi,
Bedankt voor je reactie....
Maar zelfs 24 cm is bijna niet te vinden, 23 nog wel.
Kan iemand nog info geven over waarom ik wel/niet inducite zou moeten kiezen i.p.v. keramisch? Wij kennen namelijk zelf niemand die op inductie kookt, dus moeten afgaan op wat de verkopers ons aanraden....
Thanks!
Bedankt voor je reactie....
Maar zelfs 24 cm is bijna niet te vinden, 23 nog wel.
Kan iemand nog info geven over waarom ik wel/niet inducite zou moeten kiezen i.p.v. keramisch? Wij kennen namelijk zelf niemand die op inductie kookt, dus moeten afgaan op wat de verkopers ons aanraden....
Thanks!
we hebben gekozen voor een drie pits inductie plaat
daarbij heb je een grote pit - weet niet precies hoe groot deze is.
Dit kunnen we doen omdat we ook een over/magnetron en een stoomoven in onze keuken plaatsen.
In de stoomoven kan je aardappels, rijst, pasta en ook groenten klaarmaken.
Dat scheelt dus 1 a 2 pannen op je fornuis.
Maar hel handig om een grote pit te hebben voor bijvoorbeeld als je gaat wokken.
Ik weet dat bosch een drie pitter heeft - maar er zijn vast meer merken
misschien is dat een idee.
Ook kindvriendelijk om veel in de stoomover te bereiden - veilig - geen pannen met kokend water op het fornuis.
daarbij heb je een grote pit - weet niet precies hoe groot deze is.
Dit kunnen we doen omdat we ook een over/magnetron en een stoomoven in onze keuken plaatsen.
In de stoomoven kan je aardappels, rijst, pasta en ook groenten klaarmaken.
Dat scheelt dus 1 a 2 pannen op je fornuis.
Maar hel handig om een grote pit te hebben voor bijvoorbeeld als je gaat wokken.
Ik weet dat bosch een drie pitter heeft - maar er zijn vast meer merken
misschien is dat een idee.
Ook kindvriendelijk om veel in de stoomover te bereiden - veilig - geen pannen met kokend water op het fornuis.
Daarom hebben wij de atag 4 pits met wokbrander gekozen,
ik blijf het zelf fijner vinden om te wokken op een gaspit.
En ook om mijn vlees te bakken.
http://www.vandeweijer.net/shop/images/ATAG-IG9071M.jpg
ik blijf het zelf fijner vinden om te wokken op een gaspit.
En ook om mijn vlees te bakken.
http://www.vandeweijer.net/shop/images/ATAG-IG9071M.jpg
-
Wij hebben sinds anderhalf jaar een inductiekookplaat van Siemens.Na jaren op RVS gas gekookt te hebben wilde ik dat nooit meer.Al dat gepoets om het weer streeploos schoon te krijgen was ik zo zat dat ik er wel wat voor over had om op inductie over te stappen.En het bevalt SUPER.Schoonmaken is een eitje en het koken is praktisch hetzelfde als op gas.Warmte is er meteen als het moet en ook weer weg.Ik zou echt niet meer anders willen,alleen misschien nog een paar extra kookzones als mijn aanrecht dat ooit toe zou laten
Succes met jullie keuze
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Succes met jullie keuze
wij nemen drie pits inductieplaat
bosch pik675t14E
Grootste kookzone is : 180-280 mm
bosch pik675t14E
Grootste kookzone is : 180-280 mm