LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Gister zijn mijn vriend en er ik bij toeval achtergekomen dat Karaat Keukens in Capelle aan den IJssel en Spijkenisse failliet is.

Misschien zijn er meer mensen de dupe geworden en zouden we de handen in een kunnen slaan om te zien of we wat kunnen bereiken.

Ben of ken je dus iemand? Reageer dan snel!
Laatst gewijzigd door Ikbenlief op 11 mar 2008 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door 16again »

De vraag is nu of we de aanbetaling via het CBW terugkrijgen
-maximaal tot 15% van de koopsom valt onder CBW aanbetalingsgarantie.
-Je krijgt echter geen geld terug! je moet bij een andere CBW winkel opnieuw een keuken bestellen, en die brengt dan die 15% weer in mindering bij aanschaf van een nieuwe keuken. In het verleden bleek echter dat die 15% dan gewoon verrekend werd met korting, die je toch wel kon bedingen.

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Oke, bedankt voor deze informatie.

Betekend het dus dat als wij meer dan 15% hebben aanbetaald dat we dat dan kwijt zijn?

En we moeten bij de aanschaf van een nieuwe keuken dus opletten dat je niet genept wordt met dat bedrag wat je al aanbetaald hebt? Je moet dus eigenlijk je aanbetalingsbedrag als 'extra' korting krijgen?

nachthoofd
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2008 21:15

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door nachthoofd »

Wij hebben ook een keuken bij karaat keukens gekocht en deze zou afgelopen week komen. We hebben geprobeerd te bellen maar kregen geen contact. Mijn man is woensdagmiddag langs geweest, en toen stonden er duitse wagens keukens in te laden.
De vader van de heer Fabrie vertelde dat de huurbaas de huur had opgezegd. We kregen geen 06 nummer maar mochten ons nummer achterlaten, maar we zijn nog steeds niet gebeld.
Donderdag hing er een briefje op de deur dat ze i.v.m. familieonstandigheden gesloten waren.
We hebben bij de KvK geinformeerd, maar zij bleken afgelopen vrijdag nog niet failliet te zijn verklaard. Het CBW-erkend bevestigd dit.
Zei vertelde ook dat het soms wel eens voor komt dat een bedrijf een paar dagen gesloten is, wat geld bij elkaar scharreld en dan toch weer open gaat.
Mochten ze failliet zijn dan staat dat vermeld op de website van het CBW, en moet je je daar melden.
Ik had ook nog geinformeerd bij de makelaar waar de panden verhuurd werden, maar die wisten van niets.

nachthoofd
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2008 21:15

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door nachthoofd »

Nog even dit, het of 15% of 25% wat je vooraf betaald. Bij jullie zal dat ook wel 25 % zijn geweest. Dat krijg je terug, moet je even dat op de website kijken www. cbw-erkend.nl. Zo lang ze niet failliet zijn kan je niets doen. Hopelijk is hij niet met het geld ervan door want dan krijg je niets. Het is een ellende wij zitten nu met een aanrecht met 3 keukenkastjes en een gasfornuis van marktplaats. Onze oude keuken hadden we al gesloopt i.v.m. verbouwing. We moeten dus even afwachten wat er gaat gebeuren. Je kan ook altijd de kamer van koophandel bellen of hun al wat hebben gehoord. Sterkte.

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Goedenavond,

Wat erg dat jullie in hetzelfde schuitje zitten.

Bij ons is het op dezelfde manier gegaan, maar wij zijn afgelopen vrijdag wel gebeld door Marcel Fabrie.

We zitten met de handen in ons haar en weten niet wat we moeten. Kennelijk kunnen we dus ook geen kant op zolang er geen faillissement aangevraagd is.

Wellicht kunnen we de handen ineen slaan en elkaar op de hoogte houden?
Zijn jullie daartoe bereid? Ik hoor graag van jullie.
Laatst gewijzigd door Ikbenlief op 11 mar 2008 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Overigens: wij zijn ook zoetgehouden met het verhaal dat de huur is opgezegd en dergelijke... De telefoon is inmiddels ook afgesloten op de vestiging Capelle.

Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

nachthoofd
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2008 21:15

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door nachthoofd »

Simone wil jij via [email protected] contact met mij opnemen?
Gr. Danielle

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Hoi Danielle,

Ik heb je een mailtje gestuurd.
Laatst gewijzigd door Ikbenlief op 11 mar 2008 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Inoitall
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2005 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Inoitall »

Ik ken de heren van Karaat (Capelle aan den IJssel ) en Keukenknaller (Spijkenisse) uit de handel, de laatste naam zegt het natuurlijk al, keukenknaller. Zou er zelf nooit binnen stappen om een keuken te kopen, maar ja. Heel veel Nobilia keukentjes en spaanplaatwerkblaadjes uit Duitsland en veel Constructa.

Altijd maar de goedkoopste willen zijn, kleine keukentjes en weinig marge. Kan niet blijven duren zoals je ziet. Kwaliteit en zekerheid hebben ook zijn prijs zoals maar weer blijkt, wel veel rook maar weinig vuur. De keukenbranche zal er geen traan om laten denk ik. Wel jammer dat er weer een klein aantal consumenten de dupe van zijn geworden. Ik hoop dat Het CBW er nog wat mee kan, als ze al lid waren!

armevent
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2008 18:19

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door armevent »

het antwoord van 16again is zeer goed vooral mandemakers is gek op faissementen(keten bezit ook keuken kampioen,keukenconcurent,keukenmax,ect.)
je koopt nu dus gewoon een koekje van eigen deeg

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door GWTE »

De aanbetalingsgarantie

Wanneer ondernemers in de wonenbranche failliet worden verklaard zijn gedupeerde consumenten blij dat zij hebben gekocht bij een CBW-erkende ondernemer. Ze zijn hun aanbetaling (tot een maximum van 25 of 15% van de koopsom) in ieder geval niet kwijt.

Het kan voorkomen dat een gedupeerde consument bij u in de winkel komt met het verzoek om mee te werken aan de uitvoering van de garantieregeling aanbetalingen. Dit is voor u een uitgelezen kans om er een tevreden klant aan over te houden.

Meestal is de gedupeerde consument een gemakkelijke klant. Hij heeft zijn keuze vaak al bepaald en is bij het failliete bedrijf volledig van de voor- en nadelen van de verschillende modellen op de hoogte gebracht. De koop is dan meestal ook snel gesloten. U bespaart zich een uitgebreid verkoopgesprek met een risico dat de consument eerst nog eens ergens anders gaat kijken om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken. Uiteraard levert dit u veel positieve publiciteit op.

De werkwijze
Als een gedupeerde consument bij u een beroep op de regeling doet, vraag dan eerst naar de brief van de CBW. Dat is voor u het bewijs dat er met recht een beroep wordt gedaan op de aanbetalinggarantieregeling. De consument krijgt deze brief pas nadat de CBW heeft gecontroleerd of het beroep terecht is.
In de brief staat:
a) dat hij in aanmerking komt voor de garantieregeling met betrekking tot de aanbetaling;
b) welk bedrag voor verrekening in aanmerking komt;
c) dat die brief moet worden afgegeven aan de ondernemer met wie hij een vervangende koop sluit (ter voorkoming van dubbel gebruik).

De consument wordt in de brief uitdrukkelijk verzocht de ondernemer voor het sluiten van de koop op de hoogte te brengen dat hij bij hem graag aanspraak wil maken op de aanbetalinggarantie. Mocht de consument bij u in de winkel een nieuwe koop willen sluiten brengt u het aanbetaalde bedrag- dat voor verrekening in aanmerking komt - op de koopsom in mindering. De klant hoeft overigens niet hetzelfde artikel bij u te kopen als wat hij eerder gekocht heeft.
Let op: wanneer de consument deze brief niet kan laten zien, dan staat dus nog niet vast dat hij/zij terecht een beroep doet op de aanbetalingsgarantie! Verwijst u deze consument dan naar de consumentenlijn van de CBW, bereikbaar iedere werkdag ’s morgens van 9.00 tot 11.00 uur, telefoon 030 6973107. De CBW-medewerkers leggen de consument uit welke handelingen hij moet verrichten om in het bezit van de brief te komen. U kunt natuurlijk als lid ook zelf even bellen voor de consument naar het Informatie Centrum 030 6973131 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur).

Berekening van de hoogte van het aanbetalingsbedrag
De aanbetaling is gegarandeerd tot een maximum van 25% of 15% van de koopsom. In de brief staat dit bedrag. Er is echter één uitzondering. Als de consument bij u een aankoop doet voor een lager bedrag dan de oorspronkelijke aankoop dan trekt u 25% af van uw eigen koopsom. Een eenvoudig voorbeeld kan dit verduidelijken: Stel, de consument heeft gekocht voor € 1.000,-. Hierop is 25% aanbetaald, ofwel € 250,-.
Optie 1: De consument komt bij u en sluit met u een koopovereenkomst voor eveneens € 1.000,-. U verrekent in dat geval de volledig de gedane aanbetaling van € 250,-. De consument betaalt aan u dus € 750,-.
Optie 2: De consument doet een nieuwe aankoop voor een bedrag dat boven € 1.000,- ligt. De aftrek blijft €250,-.
Optie 3: De consument doet een nieuwe aankoop bij u voor minder dan € 1000,-. De aftrek is 25% van het nieuwe aankoopbedrag, dus minder dan €250,-. De aanbetalinggarantie geldt voor een maximum van 15% of 25% van de aankoopsom, omdat u hiermee geen verlies lijdt. Het percentage van 15% is van toepassing op artikelen met een hoge arbeidslooncomponent. Consumenten die meer hebben aanbetaald, zijn helaas hun geld kwijt voor het bedrag boven de twee percentages. Het is niet mogelijk de verrekende bedragen van de CBW terug te krijgen. Met de aanbetalinggarantie zorgen alle CBW-erkende winkels gezamenlijk voor een goed imago van de branche. U maakt dan geen winst meer op de order die u ‘overneemt’.

GWTE (bron: CBW leden)

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Inoitall, kan jij ons heel toevallig helpen aan een telefoonnummer van deze heren? Ze zijn namelijk met de noorderzon vertrokken en wij zijn er per toeval achtergekomen dat ze over de kop zijn.

Op dit moment worden we via de normale wegen (cbw, kvk, etc.) niet veel wijzer en ik zou erg graag spreken met de heren om te vragen hoe nu verder en waar we staan.

Het is al erg genoeg dat je er de dupe van bent, maar dat er bedrijven zijn die er dan nog een slaatje uit willen slaan is helemaal misselijk...

Ik hoop dat je ons kunt helpen, we zouden er erg blij mee zijn...

Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door GWTE »

Dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling Pfffff :) ……als de klant slim is laat hij de order één op één over nemen door de nieuwe leverancier voor het zelfde orderbedrag als de oorspronkelijke order van het failliete bedrijf maar dan min de 15% aanbetaling. Het is dan wel zaak om een bedrijf te vinden met een vergelijkbaar product zowel qua prijs (of nog beter qua merk) als in kwaliteit. Ik zou graag dit soort klanten overnemen.

Alle CBW-leden voeren de garantieregeling met betrekking tot de aanbetaling uit. Daarmee houden alle leden gezamenlijk het imago van de keuken branche hoog.

GWTE

Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door GWTE »

het CBW verplicht de leverancier NIET om de zelfde prijs aan te houden.
Ze zeggen ook niet dat je meer moet vragen......(zie reken voorbeeld boven)!

Ze adviseren dus juist om de prijs gewoon over te nemen, indien redelijk en mogelijk natuurlijk. Ik zeg....laat maar komen!

GWTE

Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door GWTE »

Dat is wel een erg schrijnend voorbeeld puf maar je hebt wel gelijk dat zou natuurlijk kunnen en pijnlijk zijn. Ik zou ook even moeten slikken maar als ik vanuit een faillissement tien keukens kan overnemen naast mijn normale omzet en aan elke keuken tussen de 10 en 20% marge kan overhouden, nogmaals laat maar komen. Allemaal omzet, dus bonus en onze monteurs kunnen weer wat overuurtjes maken…oh en de klant is erbij geholpen natuurlijk!

GWTE :wink:

Gesloten