Hallo, binnenkort ga ik verhuizen. De keuken, Keller, van ons nieuwe huis is nog helemaal prima, alleen niet helemaal naar onze smaak. Graag zouden we op een goedkope manier de keuken vernieuwen, zodat hij helemaal is wat we willen. Weet iemand of het dan mogelijk is om de deurtjes en panelen van IKEA hiervoor te gebruiken? En of je losse elementen van IKEA kunt gebruiken om de keuken uit te breiden. Nu is hij namelijk nog erg klein, maar er is wel ruimte genoeg.
En hoe werkt dat dan met de vloer? Die willen we namelijk ook vernieuwden, maar dan bovenop de oude vloer (marmoleum) leggen. Eerst de nieuwe keukenonderdelen plaatsen en daar om heen de vloer? Of eerst de vloer en dan de keukenkasten?
Bedankt alvast voor het advies!!
Groetjes Shanti
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keller keuken met Ikea kastjes
Re: Keller keuken met Ikea kastjes
Op de site van Ikea staan bij alle kastjes etc de maten, dus dat is snel genoeg uit te meten lijkt me? Losse onderdelen van Ikea zoals kastjes etc, kan je prima in een keuken erbij hangen, maar de kans dat de frontjes en motieven identiek zijn, is nihil natuurlijk.Shantii schreef:Hallo, binnenkort ga ik verhuizen. De keuken, Keller, van ons nieuwe huis is nog helemaal prima, alleen niet helemaal naar onze smaak. Graag zouden we op een goedkope manier de keuken vernieuwen, zodat hij helemaal is wat we willen. Weet iemand of het dan mogelijk is om de deurtjes en panelen van IKEA hiervoor te gebruiken? En of je losse elementen van IKEA kunt gebruiken om de keuken uit te breiden. Nu is hij namelijk nog erg klein, maar er is wel ruimte genoeg.
En hoe werkt dat dan met de vloer? Die willen we namelijk ook vernieuwden, maar dan bovenop de oude vloer (marmoleum) leggen. Eerst de nieuwe keukenonderdelen plaatsen en daar om heen de vloer? Of eerst de vloer en dan de keukenkasten?
Bedankt alvast voor het advies!!
Groetjes Shanti
-
Re: Keller keuken met Ikea kastjes
Als je geen goede doe het zelver bent kun je het vergeten om Ikea bij een standaard keuken te zetten (als ze er tegenaan komen) Ikea kasten zijn 58 cm diep en de meeste andere merken leveren kasten van rond de 56 cm diep. Of de deuren passen kun je inderdaad al thuis na meten.