LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken afroepen, welke aparatuur?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Hallo allemaal,

Het heeft láng geduurd, maar eindelijk kan ik morgen de keuken af gaan roepen. Gisterenavond heb ik alle apparatuur nog eens nagelopen en nu blijkt dat wat ik heb besteld niet meer allemaal in de nieuwe catalogi staat. De oude heb ik helaas (ivm verhuizing) weggegooid.
Met de keukenleverancier heb ik afgesproken dat ik de nieuwere apparatuur zonder meerprijs krijg, of wanneer er geen precieze opvolger is een model hoger. Maar nu kan ik de specificaties dus niet meer vergelijken en ik wil uiteraard beslagen ten ijs komen!

Kan iemand me vertellen wat de opvolgers zijn van de volgende producten?


Vaatwasser Siemens SL 60T393EU

Afzuigkap Siemens LC92950

Inductie Siemens EH 787501E

Combimagnetron Miele H4082

Koffieapparaat Miele CVA 4080

Combistoom Miele DGC 4080 (de 5080?)

Verder ben ik nu weer heel erg aan het twijfelen over gas en inductie. De keuze is tussen Siemens inductie (opvolger van hierboven) want die had ik uitgezocht) of Atag gas HG9711MX. En moet ik voor een gasplaat van 90 een afzuigkap nemen die breder is dan 90?

Nog één laatste vraag: Is een afzuigkap van Miele (veel) beter dan van Siemens?

Zo zie je maar, ik dacht dat ik er heleal uit was, maar dat ben ik toch nog niet;-)

Benieuwd naar jullie antwoorden!

Hartelijke groet,

Mini7

A2009
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2009 18:21

Re: Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door A2009 »

Ik zou op de sites van de betreffende fabrikanten kijken, daar moet toch zeker wat op te vinden zijn?
En ik zou de keuken nog even een weekje of wat in beraad nemen. Nu moet je snel beslissingen nemen waar je zelf nog niet uit bent. Lijkt me niet verstandig.

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Bedankt voor je reactie A2009!

Ik heb de sites gisteren af zitten struinen, maar de oude artikelen zijn daar niet meer te vinden. Ik heb wel het één en ander gevonden op vergelijkingssites, maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Misschien heb je wel gelijk dat ik niet overhaast moet beslissen, maar mijn huis wordt bijna opgeleverd en ik wil er toch wel zo snel mogelijk in. (we wonen nu met zijn drietjes bij mijn ouders)

Hartelijke groet,

Mini7

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door rayke »

Je keukenleverancier vertelt je zo welke apparaten er voor in de plaats zijn gekomen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door kweenie »

Op de suitse siemens site staan volgens mij de oudere apparaten nog wat langer dan op de NL site. Ik zou daar eens kijken.

Bij miele is in het algemeen de 4* vervangen door een 5*. Let er trouwens wel op dat je dan ook alles uit één serie neemt. Als van een bepaald apparaat nog wel het oudere type leverbaar is, dan moet die dus toch vervangen worden door de nieuwere serie.

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Hallo allemaal,

De oplosing was eigenlijk eenvoudig. Ik heb de fabrikanten gewoon gebeld :)

Hartelijke groet,

Mini7

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Offtopic: Succes & enjoy Mini7!

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Keuken afroepen, welke aparatuur?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Dank Coca, het is gelukt!

Hartelijke groet,

Mini7

Gesloten