LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken bij levering beschadigd, ook granieten blad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

keuken bij levering beschadigd, ook granieten blad

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

Wie kan mij advies geven:

Onze nieuwe keuken is bij levering op een aantal plaatsen gekrast. De keukenboer zegt "dat dit wel meevalt". Wij willen een keuken zonder krassen! Is het gebruikelijk dat er krassen mogen zitten op een nieuwe keuken van 19.000 euro?

Ook het granieten blad is beschadigd, dit wordt hersteld (gevijld en gepolijst) door het natuursteenbedrijf. Is dat gebruikelijk of mogen we ook om een nieuw blad vragen?

Dan zijn de 2 bladen niet recht gemonteerd, 1 blad staat een klein stukje van de muur, ander zit er strak tegenaan. Kunnen we hier iets mee?

Ik krijg graag advies en hoor wat gebruikelijk is en wat we mogen eisen/verwachten.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: keuken bij levering beschadigd, ook granieten blad

Ongelezen bericht door Kulta »

Het lijkt mij dat een nieuwe keuken, ongeachte het aankoopbedrag (uiteraard muv showroomkeukens; wat u ziet is wat u krijgt), zonder krassen en of andere beschadigingen wordt opgeleverd.

Een nieuwe keuken met krassen valt dus nooit mee

Reparatie van het werkblad zou, indien naderhand onzichtbaar acceptabel kunnen zijn.

Het feit dat een blad iets van de muur staat zou kunnen komen doordat de muren niet recht/haaks zijn. Afhankelijk van wat vooraf is afgesproken, ligt (indien dit niet haaks is) dat probleem bij de stucadoor of de klant. Neemt niet weg dat bij het opmeten of voor montage wel even gekeken kan worden of de muur haaks is.

Ander probleem zou kunnen zijn dat de koppeling niet haaks is. In dat geval, ligt het probleem bij de bladleverancier.

Ik zou in ieder geval met de krassen niet accoord gaan.
Wat betreft het blad ligt dat iets genuanceerder.

Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

Re: keuken bij levering beschadigd, ook granieten blad

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

Bedankt voor uw reactie.

Onze keukenzaak heeft vooraf alles opgemeten, en heeft dus ook het leidingwerk en alles gedaan (en het blad geplaatst).

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keuken bij levering beschadigd, ook granieten blad

Ongelezen bericht door maxx »

Dan zijn de 2 bladen niet recht gemonteerd, 1 blad staat een klein stukje van de muur, ander zit er strak tegenaan. Kunnen we hier iets mee?
Beste Sharonneke,

Geen keukenruimte is haaks. De werkbladen daarentegen worden wel haaks gemaakt. Een kiertje achter een werkblad komt in de meeste gevallen voor. Wij leveren bij bijna alle stenen werkbladen een smetplint / tegelplint. Deze 2cm dikke plint dekt de kiertjes af en is een mooie afwerking op het werkblad.

Krassen op deuren/onderdelen door montage of transport zou ik laten vervangen. Daar kun jij niets aan doen en je hebt betaald voor een onbeschadigd product. Ik wil het gezicht van de verkoper zien als zijn nieuwe auto met een barst in de voorruit wordt geleverd. "Het valt wel mee" wordt dan ook niet als antwoord geaccepteerd.
Ik krijg graag advies en hoor wat gebruikelijk is en wat we mogen eisen/verwachten.
Je mag verwachten dat alles in onberispelijke staat wordt geleverd en gemonteerd. Eis dat dan ook...

MVG

Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

Re: keuken bij levering beschadigd, ook granieten blad

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

Maxx, bedankt voor je reactie.
Nog even mbt het blad, dat aan de zijkant een heel stuk mist, en verder op nog 6 plaatsen beschadigd is.
Mag ik een nieuw blad eisen of moet ik accoord gaan met herstel?
Ik ben ook bang dat de kwaliteit van het blad door de beschadigingen minder wordt. Het kostte 3000 euro dus eigenlijk wil ik gewoon een nieuw blad.....of is dat overdreven?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keuken bij levering beschadigd, ook granieten blad

Ongelezen bericht door maxx »

Nee.

MVG

Gesloten