LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken inmeten niet nodig????

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hallo!

Wij zijn van plan alleen de keukenkasten af te nemen bij de keukenwinkel. Zij geven aan dat inmeten niet nodig is, omdat inmeten voornamelijk is vanwege het blad. En het blad gaan we via een granietbedrijf bestellen.

Klopt dit wel?

Groetjes,
Lizzy

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lizzylizz,


Inmeten is altijd nodig. Bij het inmeten wordt vaker verder gekeken dan alleen de ruimte. Wij checken de staat van de wanden en hoeken, bestaand leidingwerk en meterkast en bijvoorbeeld de draai van eventuele ramen en deuren.

De maten die klanten soms aanleveren voor de eerste tekening zijn kunnen ongelovelijk fout zijn. Vorige keer een klant die dacht een keuken van 306cm, 244 raam + 62 muur. Bij inmeten bleek de ruimte 244 lang waarbij de het raam 244 - 62 lang was. Kleine schrijf/meetfout die grote gevolgen had kunnen hebben zonder inmeten.

Als je een keuken uit elkaar trekt zal een keukenwinkel niet graag het risico op de maatvoering willen lopen. Hoe ga je alles regelen straks? Maak je eerst alles compleet en laat je dat in 1 keer plaatsen of laat je de winkel de kasten plaatsen, daarna de granietboer het werkblad leggen en daarna de internetshop de apparatuur plaatsen?

Ik hoop dat je dan wel bewust bent van het feit dat bij problemen die een twijfelachtige oorzaak hebben, de leveranciers elkaar gaan aanwijzen als de veroorzaker. Een oplossing laat dan lang op zich wachten.

Voorbeeld:

De keukenwinkel of jijzelf plaats de keukenmeubelen. Dan legt de granietboer het natuursteen werkblad. Als laatste komt de internetshop de apparatuur leveren/monteren. Nu een tijdje zie je een scheurtje in het graniet bij de kookplaat en dan begint de ellende. De granietboer gaat aangeven dat de fout bij de kasten- of de apparatuurleverancier gezocht moet worden. De keukenwinkel wijst op zijn beurt weer terug, enzovoort.

Als een keukenwinkel een totaalpakketje levert dan is deze verantwoordelijk voor ieder onderdeel van dat pakket. Die kan zich dan ook niet verschuilen achter twijfelgevallen.

Kort samengevat: inmeten? JA!

MVG

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi Maxx,

Bedankt voor je uitleg. De keuken wordt geplaatst door ons eigen klusteam, dus op het moment dat keukenkasten en apparatuur geleverd is kunnen zij er mee aan de slag en als laatste wordt dan het blad geplaatst. De graniethandel zegt ook, dat zij alle verantwoording op zich nemen.
Laatst gewijzigd door Lizzylizzz op 03 jun 2008 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lizzylizzz,

Ik wil je niet bang maken maar dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Zorg dat de granietleverancier, voordat het werkblad wordt gemonteerd, nameet of de kasten vlak en waterpas gesteld zijn. Als hij geen opmerkingen heeft en dan overgaat tot het leggen van het werkblad dan kan hij nadien niet terugvallen op slechte montage van de kasten.

500,= voor alleen het monteren van een werkblad is trouwens een behoorlijke prijs of sluiten ze direct ook de complete spoelbak en afvoer aan?

Het heeft toch mijn voorkeur om de het werkblad tijdens de montage te kunnen leggen. Dan kun je de overstekken van de kasten goed in de gaten houden. Volgorde: onderkasten stellen, werkblad erop en overstekken controleren, hoge kast(en) aansluiten aan onderbouw, eventuele bovenkasten etc etc. Het werkblad ligt bij ons meestal al om 9.00/9.30u, gemonteerd en wel, op de keuken. Volgens mij nog steeds de beste volgorde en het minst risicovol voor breuk van het werkblad en gespoten zichtzijden van hoge kasten.

MVG

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Bij de keukenwinkels waar ik geweest ben vragen ze ook € 400 voor het plaatsen van het blad. Bij deze granietzaak maken ze ook direct de granieten bak aan het blad vast, of ze ook de leidingen aansluiten weet ik niet, kan ik nog even vragen.
Ben gewoon heel erg gecharmeerd van granieten blad en spoelbakken...
Misschien wil ik ook wel teveel hoor, dat kan ook.

Maar omdat we de keuken toch door vrienden laten plaatsen, die al vele keukens hebben gezet, en ik hen niet de verantwoording wil geven wat betreft het blad, moet dit toch geplaatst worden door de leverancier.

Dus vrienden zetten de keuken en plaatsen apparatuur, daarna blad laten plaatsen, en als laatste de hoge kasten er tegen aan begrijp ik van jou. Inderdaad wel een goede tip om de granietleverancier te laten checken of de keuken aan alle eisen voldoet.

Groetjes,
Lizzz

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door siemens »

Zou je voor 341 euro die verantwooridng nemen (2%) wellicht geeft de leverancier wel geen 5 jaar garantie op de meubels ? afschuif systeem.
Zou er goed over na denken ,als je alles in 1 hand hebt kan is er maar 1 verandwoordelijk en aansprakelijk.Scheelt niet zo heel veel, welke keuken zaak is dat ?

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Van Kempen in Alphem ad Rijn.
Laatst gewijzigd door Lizzylizzz op 03 jun 2008 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Maxx,

Onderstaande link en dan het plaatje rechts onderin.
http://www.personal-design.nl/show5.htm

Dit is een Format keuken, is dit gelakt of folie?
Want dit vind ik ook een mooie keuken.

Ligt Format qua prijs gelijk aan Systemat?

Groetjes,
Melissa

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door rayke »

bezorgen en inmeten ( € 850)
sjonge dat wil ik ook wel?

Inmeten is met wat kletsen mee mxomaal 1 uurtje werk. Doe d'r eens wat reistijd bij, nog een uurtje = 2 uurtjes a 45,- = 90,-
Bezorgen keuken, uurtje laden, uurtje lossen, uurtje rijden, uurtje ouwehoeren = 4 uurtjes a 65,- (auto meetellen) = 260,-

samen dus 350,- , ok, afgerond 400 euro's... doe mij de rest maar :-)

En dan de bullsh*t "niet aantrekkelijk is om alleen de keukenkasten ye leveren"... ik zou het liefst alleen maar kasten verkopen :-)

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Oké, dat is helemaal duidelijk Rayke.
Ik weet natuurlijk niet als leek waar de keukenzaken het meest aan verdienen en dat wil ik ook niet weten. Ik kijk gewoon hoe ik het beste mijn droomkeuken binnen mijn budget kan realiseren...En tot nu toe is dat nog niet gelukt :(

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

.....
Laatst gewijzigd door Lizzylizzz op 03 jun 2008 20:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Ik heb de offerte eraf gehaald hoor.
Laatst gewijzigd door Lizzylizzz op 03 jun 2008 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door hark »

@ Lizzylizzz :
Ik ga het toch eens proberen bij een DMG winkel. Misschien niet de aardigste verkooptechnieken, maar ik weet precies wat ik wil en waar ik op moet letten, dus wie weet krijg ik ze wel zo ver, hihi.
Altijd doen : DMG, superbetrouwbaar ! Geen vooruitbetaling ( keurig een factuurtje na levering en ze sluiten zelfs de wasbak en kranen aan !!

Mensen wees nou eens niet zo naief .......

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door rayke »

Lizzylizz... wat is het verschil tussen een offerte en een prijsopgave?
Zo te zien heb je al een overzicht van de kasten.

Het is toch belangrijk wat je in totaal kwijt bent en niet wat ieder dingetje los kost.
Keukenexpo is wel een goed adres (sjonge, krijg steeds meer vrienden :-) )

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

De offerte heb ik van Van Kempen gekregen, en bij Keukenexpo geven ze geen offerte af eer ze een ja van je krijgen dat je met ze doorgaat.
Dus heb ik van hen alleen een globale prijsopgave gekregen.

Keukenexpo: € 7000 voor de kasten (maar dan zonder sierluifels, want die bedacht ik er later pas bij), € 6000 voor de apparatuur (maar dit is inmiddels iets gewijzigd en zal iets duurder uitvallen, en maar liefst
€ 3800 voor het graniet (niets bijzonders, waterkering 4 cm, nero impala gepolijst). Offerte van Kempen heb ik hiervoor beschreven.

Ik ben ook niet kapot van DMG winkels, maar ja, ik ken de verkooptechnieken inmiddels, dus niet gelijk tekenen, niet tekenen voor vooruitbetaling etc. Aansluiten hoeft ook niet, doet ons eigen klusteam. En wie weet kan ik ze wel zo ver krijgen dat ik de keuken die ik wil tegen een leuke prijs verkopen.

Het gaat mij ook zeker om de totaalprijs hoor, we hebben max € 15000 te besteden en zitten er steeds net boven. Daarom ben ik aan het kijken of als ik alles los koop wel binnen het budget kan blijven.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door siemens »

Stuur deze lijst eens naar
http://www.kuechenstudio-meppen.de

en vraag om een vrijblijvende prijs opgave.

was bij mij zeer gunstig

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Bedankt voor de tip, ik heb inmiddels een mail gestuurd.
Heb jij er ook een keuken gekocht en is 'ie inmiddels geplaatst?

lukkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2008 20:18

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door lukkie »

probeer eens in biddinghuizen bij R&S keukens goede service goed keukenmerk en betrouwbaar advies.

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Mini7 »

Hoi Lizzylizz,

Ik zal vast het halve forum over me heen krijgen, maar wij zijn echt goed geholpen bij Mandemakers in Kaatsheuvel. Eigenlijk stonden we er net zo voor als jij: We wisten wat we wilden hebben, maar konden het net niet rond krijgen financieel.

Ik ben twee keer langs geweest (zonder mijn man overigens). De eerste keer meteen gezegd dat ik vandaag géén keuken ging kopen en dat ik kwam omdat mijn droomkeuken net niet binnen budget te realiseren was (budget niet genoemd, werd ook niet naar gevraagd) Toen ik ging onderhandelen had ik een vaste prijs in mijn hoofd waar ik niet boven wilde komen. De offerte hebben we tot op de letter doorgenomen, zodat echt nergens onduidelijkheid over bestond. We hebben geen enkele concessie hoeven doen.

Ook mijn reserves bij de Mandemakersgroep heb ik meteen openlijk besproken.

De keuken staat nog niet, dus ik kan je niets vertellen over de levering, maar tot nu toe zijn de ervaringen echt positief.

Zie ook: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60400

Veel succes!

Hartelijke groet,

Mini7[/url]
Laatst gewijzigd door Mini7 op 02 jun 2008 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

jaap10
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2007 23:32

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door jaap10 »

Ik heb in principe mijn droomkeuken gevonden, een Systemat 5035, prijs bij de keukenwinkel € 7.500,- voor de kasten, € 5.050 voor de apparatuur (4 x siemens+ quooker combi) en € 1.750,- voor het blad (3 cm en met een RVS spoelbak)) wat ik overigens niet duur vind. En dan zou ik apart nog een fornuis moeten kopen. € 14.300 totaal keukenzaak + € 1.900 fornuis samen € 16.200,-.

Als ik alles los koop, ben ik € 7.500 kwijt voor de kasten, € 5.100 voor de apparatuur incl fornuis en € 2.759,- graniet (4 cm, granieten 1½ spoelbak excl plaatsen á € 500) komt op € 15.859, maar dan heb ik wel een 4 cm dik granieten blad met kwart rons afwerking en granieten massieve 1½ spoelbak.


Misschien ben je goedkoper uit wanneer je de kasten en het werkblad bij van Kempen besteld 7500 + 1750 is 9250 euro + de apparatuur 5100 euro apart = 14350 euro.

Blijf je in ieder geval binnen je budget.

Gesloten