LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zwolsekeuken
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2009 22:50

keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door zwolsekeuken »

Ik heb de afgelopen 3 uur op diverse sites zitten kijken en ben nogal een tijdje blijven hangen in dit forum. Ben dus deelnemer geworden. Heb me goed vermaakt om de wijze waarop jullie (zelfstandigste, GWT en al die andere vaste klanten) elkaar vliegen afvangen :) en tussendoor ook nog nuttige info verstrekken.

ik ben vandaag voor het eerst in 15 jr weer ns een keukenzaak binnengewandeld op zoek naar nieuwe keuken. Bij satink in Zwolle.

U-vorm keuken met twee hoge kasten (koelkast, oven / ladenkast magnetron), twee hoge kasten (rest is ramen), gas (5 pits), vaatwasser, afzuigkap, granieten blad.

Ik vind het altijd wel prettig om zaken te doen met iemand die zijn eigen toko runt ipv een filiaal van een groot concern. Niet rationeel onderbouwd, gevoel.

op basis van 0% voorbereiding, kiezen op looks en wel/niet grepen etc kwamen we uit op een keuken en de verkoper is nu bezig een eerste opzet te maken. Bleek achteraf een Q-line (of Qlinea) te zijn. Is van Rabe & Meyer heb ik hier gelezen. could be worse, could be a lot better ... lees ik ook op dit forum. Geen idee waar de verkoper op uitkomt qua prijs overigens. Apparatuur hebben we nog niet ingevuld (we gaan ff uit van niveau AEG/Siemens/ATAG)

nu heeft satink ook wel andere merken keukens die hoger aangeslagen worden hier. Next, Bruynzeel, etc. Bij volgende afspraak zullen we daar eens verder over praten met de verkoper van satink. Kijken wat de prijsverschillen zijn in de veerschillende merken obv dezelfde apparatuur.

vraag aan jullie (kenners) ..

kennen jullie andere keukenzaken in regio zwolle die niet tot grote concerns behoren (zoals DMG - daar stikt het van in zwolle) die ik kan bezoeken? Ik heb in ieder geval een alno dealer op het oog. Weet niet of dat zelfstandige (franchise) is, maar kan in ieder geval ns kijken.

ik wil wel zaken die zelf ook zorg dragen voor 100% installeren van de keuken.

Ik zal nu nog niet vragen welke prijsrange er aan vast zit, Dat moet ik eerst nader uitwerken (inhoudelijk). Kom ik wellicht op terug. Ga ook niet voor de laagste prijs. probeer altijd naar hele plaatje te kijken..

alle tips/ideeen en andere opmerkingen zijn welkom.

groeten uit Zwolle!

Astrid35
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 mei 2006 09:28

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door Astrid35 »

Zwolle ligt toch niet zover van Duitsland af??

Whahahahahahahaa :lol: Kon het ff niet laten ;)

Maar serieus; waarom bij Zwolle in de buurt? Moet je op de fiets? Als je een auto hebt is NL een stuk kleiner. Verbreed je horizon eens binnen de landgrenzen :)

mike1979
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:03

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door mike1979 »

ik heb zelf hele goede ervaring met i-kook in Hattem
zitten in het midden en lage segment.
in Oldebroek komt Veldkamp keukens en die is altijd scherp met z'n apparatuur. heb geen idee welk merk die voort
i-kook voert Nobillia en Beckerman

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door *.* »

alno is een zelfstandige vestiging in zwolle
veldkamp in oldebroek gaat o.a. Nobilia, Nolte en befas, KH verkopen, lijkt heel goedkoop met apparatuur maar dat hebben andere ook
i-kook is ook nobilia dealer
kitchen cafe in wezep voor de wat duurdere dingen
superkeukens in zwolle en elburg voor nobilia en nolte
en zo benne d'r nog zat in de buurt.

blijf weg bij paul roescher, veel klachten hiero.

groeten uit zwolle

zwolsekeuken
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2009 22:50

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door zwolsekeuken »

thx voor jullie eerste reacties. morgen dus naar alno. wil graag in regio zwolle blijven want heb geen zin om het halve land af te reizen voor lagere prijs. gaat me om het totaalplaatje en vindt het ook erg handig dat als er iets is dat je er zo op de stoep staat.

kortom:

vandaag weer ff naar de keukenzaak 1 geweest. offerte gekregen. schrok niet echt van de prijs, maar moet wel lager kunnen. morgen keukenzaak 2 (alno in zwolle).

offerte die ik nu heb voor u opstelling (ca 2,7x2,7x2,7):

q-linea keuken, mdf, mat gelakt (4 keer gelakt volgens verkoper), van binnen en buiten in zelfde kleur, van binnen mooi alles afgewerkt (soft close, stofdicht, glas zijkant, rvs bodems bij koelkast etc). alleen scharnieren helaas niet van blum maar van hattich/hettich? (salice of zo).

kasten: 1 apother 3cm, ladenkast 90cm, vaatwasser, hoekkast met halve caroussel, 60 cm kast (onder spoelbak), weer hoekkast (idem), ladenkAST 90 cm, onderkast met oven en combimagnetron er boven, onderkast met koelkast er boven. aan een muur nog een hangkast van 90 cm breed. alles greeploos. fronten 16 mm.

na een uur puzzelen met tekenprogramma alles mooi uitgelijnd en symetrisch op papier.

apparatuur: 5 pits gasfornuis atag met glazen blad, vaatwasser aeg, afzuigkap rvs aeg 90 cm, oven en combi magnetron voorlopig even zanussi (denk dat we gaan upgraden) en koelkast weer aef.

granieten blad over driekwart van de lengt in de u opstelling, met granieten rand om aan te sluiten bij de ramen. 3 cm dik vooralsnog.

inbouwen zit ook in de offerte erbij in.

totaalprijs ca 12 K op basis van deze eerste offerte.

wat voor soort keuken moet ik bij alno nu gaan bekijken om vergelijkbaar plaatje te krijgen cq welke keukens waar alno in handelt zitten iets hoger en zijn ook interesant?

zwolsekeuken
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2009 22:50

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door zwolsekeuken »

als er kenners willen reageren dan hieronder de 'breakdown' per onderddeel van de offerte. heb geen prijzen per onderdeel/apparatuur, maar zo kom ik al een heel eind.

aeg solo gaskookplaat (5 pits) 99454gm
zanussi combi magnetron znf31x
zanussi hetelucht oven zob461x
aeg koelkast 228 liter sk71203i
aeg vaatwasser f65011vi
aeg schouwwasemkap rvs dd8695m
kraan (nntb)

dit samen voor ca 3600 euro

werkblad graniet 3 cm dik rosa beta. blad + plint+achter gasplaat
totaal ca 2750 euro

kasten
onderkast doorlopend uittrekfront 75,5x30
onderkast met 2 laden en 1 uittreklade 75,5 x 90
onderkast met doorlopende deur 73,5 x 30
losse deur vaatwasser 71,7x60
hoekonderkast met doorlopende deur 75,5x115
spoelelement met doorlopende deur 75,5x60
halve carousselkast met doorlopende deur 75,5x115
onderkast met twee uittrekladen volle breedte 75,5x90
halfhoge kast tbv inbouw met uittreklade 161,9x60
halfhoge kast voor koelkast met uittreklade 161,9x60
plaatmateriaal voor aftimmering achterzijde half hoge kast
luifel
bestekla
bovenkast met klepdeur 57,6x90

totaalprijs ca 3500 euro

inbouwen incl aansluiten 1500 euro

WendyW
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:38

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door WendyW »

Wij hebben onze keuken gekocht bij Van Houten Keukens in Rogat, vlakbij Zwolle.

Zelfstandig en gewoon goed geholpen.

Wij hebben een hele mooie keuken, een aanrader.



Groetjes Wendy

Knopjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2009 14:35

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door Knopjes »

Misschien dat je eens bij Yro in Hasselt kunt gaan kijken.

Ik ben er zelf nog niet geweest maar ik heb een nieuwbouw huis gekocht in Stadshagen dus ik wilde er zelf wel een keer gaan kijken om dat het in de buurt ligt

Verder lijken me Alno en Satink ook wel goede keukenzaken maar ik heb nog even de tijd want het huis moet nog gebouwd worden.

berrie11
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:26

Re: keuken kopen bij zelfstandige + keukenzaak in zwolle e.o.

Ongelezen bericht door berrie11 »

Wij hebben zeer goede ervaringen met Keukenland in Wijhe. Service en aftersales zijn prima.

Gesloten