Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe keuken.
Ik heb nog nooit een keuken gekocht en ben dus echt een groentje.
Op basis van wat ik gelezen heb op dit forum, overweeg ik de aanschaf van een keuken zonder een deel van de inbouw apparatuur, bijv. magnetron, vaatwasser.
Ik schat in dat ik (een deel van) de inbouw apparatuur voordelig op internet kan kopen en zou dan graag een eerlijke prijs voor mijn keuken betalen (ex appartuur) .
Ik vind het prima om een inbouw fee voor elders aangeschafte producten te betalen, bijv. EUR 50 per apparaat.
Vraag 1) Is er medewerking van de keukenverkopers te verwachten?
Vraag 2) Wat is jullie inschatting, zal ik op deze wijze een besparing kunnen realiseren of niet?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken kopen zonder inbouwapparatuur
Re: Keuken kopen zonder inbouwapparatuur
`Natuurlijk kan je zo besparen.
laat de keukenman eerst een offerte maken met alle apparaten. Vraag dan een offerte zonder de apparaten.
succes
laat de keukenman eerst een offerte maken met alle apparaten. Vraag dan een offerte zonder de apparaten.
succes
Mijn ervaring is dat via internet kopen zeker niet goedkoper is omdat de gemiddelde keukenboer (lees een DMG winkel)
ook 50%-60% korting geeft bij aankoop van een complete keuken.
Ja ja...
Ik kan je de apparatuur zelfs met 80% korting leveren! Dan moet je alleen wel wat meer voor de kasten betalen... Maar ach, dat zie je toch niet. Die komen in de offerte toch in eerste instantie tegen drie keer de normale verkoopprijs, dus daar geef ik je ook wel 50% korting op (na zogenaamd veel onderhandelen en met de baas overleggen). Dan betaal je voor de kasten nog steeds de helft meer dan bij een normale winkel, en daar kan ik die zogenaamde korting op de apparaten wel van betalen. Maar jij hebt wel het idee dat je een goede deal hebt: 50% korting op de keuken en zelfs 80% korting op de apparaten...!
Ik kan je de apparatuur zelfs met 80% korting leveren! Dan moet je alleen wel wat meer voor de kasten betalen... Maar ach, dat zie je toch niet. Die komen in de offerte toch in eerste instantie tegen drie keer de normale verkoopprijs, dus daar geef ik je ook wel 50% korting op (na zogenaamd veel onderhandelen en met de baas overleggen). Dan betaal je voor de kasten nog steeds de helft meer dan bij een normale winkel, en daar kan ik die zogenaamde korting op de apparaten wel van betalen. Maar jij hebt wel het idee dat je een goede deal hebt: 50% korting op de keuken en zelfs 80% korting op de apparaten...!
-
; lachen man......Mijn ervaring is dat via internet kopen zeker niet goedkoper is omdat de gemiddelde keukenboer (lees een DMG winkel)
Mijn ervaring is, dat je de beste koop bereikt als je appels met appels vergelijkt.
En ja, ik ben verkoper, maar adviseer ALTIJD meerdere offertes te vergelijken. (Dus NIET verkopers tegen elkaar uitspelen of om "kortingspercentages" vragen)
En let ook op de inbouwkosten van apparatuur deze ook mee-vergelijken!
Voorbeeldje laatst een kookplaat verkocht, ik was € 65,-- duurder met kookplaat maar € 120,-- !? goedkoper met plaatsen (was vergelijking met internet van inductiekookplaat incl. plaatsen & blad aanpassen).
-
Vraag 1) Is er medewerking van de keukenverkopers te verwachten?
Vraag 2) Wat is jullie inschatting, zal ik op deze wijze een besparing kunnen realiseren of niet?
1 Bij mij wel (heb ik ook geen gezeur als er iets stuk gaat)
2 Ja, je kunt zeker besparen maar...(gaat het stuk ben je aan de beurt)
3 Mijn visie deel ik met zelfstandigste.
1 Bij mij wel (heb ik ook geen gezeur als er iets stuk gaat)
2 Ja, je kunt zeker besparen maar...(gaat het stuk ben je aan de beurt)
3 Mijn visie deel ik met zelfstandigste.
Mijn ervaring is dat het uiteindelijk niet zoveel centen meer uitmaakt als je open kaart speelt naar de keukenzaak toe. Zeker als je de extra montagekosten meeteld die je maakt als je de apparaten los koopt. Zelf vond ik het ook wel prettig om alles bij 1 partij onder te brengen maar misschien is dat wel mijn gemakzucht