LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KEUKEN LEIDINGWERK

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

KEUKEN LEIDINGWERK

Ongelezen bericht door HELP123 »

Ik heb een Hacker Bristol aangeschaft en ben helemaal blij met
deze mooi keuken. Houten front, mooi zwart composiet blad, een baronga spoelbank, pilasters en een twee mooie hoge vitrine kasten en mooi schouw bekleed met lambrizering

En dat voor de prijs van 14.000 euris

Maar nu komt de ellende.
Het leidingwerk. Dat hebben wij achteraf niet door de bouwer laten verplaatsen. Dus er is een loodgieter langs geweest en die heeft het een en andere verplaatst. Zoals de perilex aansluiting en de waterleidingen. Dit loopt nu benenden langs de vloer en muur.

De vraag is kan mij keuken worden geinstalleerd of gaat de monteur meteen weg.

dexter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 17:08

Re: KEUKEN LEIDINGWERK

Ongelezen bericht door dexter »

Als alle leidingen nu op zijn plek zitten, dan kan de keuken gewoon aangesloten worden. Als dat niet het geval is, dan kan je vaak voor een meerprijs het nog door de monteur laten doen. Vaak doen ze daar niet moeilijk over. Ik denk dat je in dit geval je geen zorgen hoeft te maken

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: KEUKEN LEIDINGWERK

Ongelezen bericht door HELP123 »

ik heb namelijk begrepen dat er niks achter de keuken mag lopen aan leidingen en vooral niet achter de vaatwasser. En op dat punt zit een gasleiding, die iets uit de vloer steekt. En de perlix aansluiting zit niet op 50 cm

dexter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 17:08

Re: KEUKEN LEIDINGWERK

Ongelezen bericht door dexter »

Als je al weet wie jouw monteur is, dan kun je het best even contact met hem opnemen. Misschien is die al bij jouw thuis geweest om de situatie te beoordelen, of komt hij dit nog doen misschien. Maar dan kan hij je op evt. verleggingen wijzen, en kan hij wellicht nog een offerte voor je opmaken om je nieuwe keuken toch netjes te kunnen plaatsen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: KEUKEN LEIDINGWERK

Ongelezen bericht door maxx »

Beste hulp123,

Voor een keuken geldt, bij een standaarddiepte werkblad 60cm, dat er geen leidingwerk achter vaatwasser, oven, koelkast ed mag/kan lopen. Vooral de vaatwasser en onderbouw koelkasten en vriezers benutten de volledige nis onder het werkblad.

Er is dus al een loodgieter geweest en nog klopt het leidingwerk niet? Ik neem aan dat je die persoon betaald hebt voor bewezen diensten. Dan mag je er toch vanuit gaan dat hij/zij weet welke aanpassingen nodig zijn. Laat deze persoon de boel oplossen.

Meestal moet het leidingwerk op zijn plaats zitten als de keukenmontageploeg begint. Vaak hebben de goede heren geen kleinmateriaal bij zich om een en ander te verhelpen. Vooral waterleidingen zijn vaak een probleem omdat er tegenwoordig 6 a 7 verschillende buissystemen worden gebruikt die niet compatibel zijn op elkaar.

Loop geen risico en zorg dat het voor de keukenmontagedag is opgelost. Lukt dit niet, bel dan de keukenleverancier die de montage geregeld heeft en leg de situatie uit. Het lijkt me stug dat deze hier niet kunnen helpen.

MVG

Gesloten