LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken merk Bouwformat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nandi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2006 23:32

Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door nandi »

Ik ben vandaag bij Wooning keukens in Megastore Den Haag geweest. Heb al mijn wensen (witte hoekkeuken, zwarte granietenblad evt. comosiet met zwarte omlijsting, aparte wandkast met koel en vries gedeelte apart en magnetron en oven met zwarte wangen) kenbaar gemaakt en er is e.e.a. op papier uitgetekend. Ik vroeg wat de merk van de keuken was en kreeg als antwoord merk Bouwformat. Ik heb wat info. via internet proberen op te zoeken over dat merk, maar bijna niets over te vinden. De verkoper vertelde mij dat dit in kwalitateit tussen de hacker en systemat inzat dus behoorlijk goed volgens hem. Nou zegt mijn gevoel dat je keukenboeren niet zo 1, 2, 3 moet geloven. Vandaar mijn vraag hier.... Is bouwformat een kwalitatief goed merk en wie heeft er ervaringen met dit merk? De keuken dit ik wil hebben gaat tussen de 12.000 en 17.000 kosten. Is dit reeel voor dit merk? Inbouwapp. (vaatwasser, Afzuigkap, kookplaat, magnetron en aparte oven, aparte koel en vries) merk AEG. Is dit ook een goed merk en waarmee is het te vergelijken..... Graag reactie.....

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door OmeBen »

Is onderdeel van de DMG groep. Bauformat is een fabriek in Duitsland waar mandemakers in zit. Hier worden de goedkoopste labels geproduceerd voor de DMG groep, puur op prijs.

Wordt verkocht bij mandemakers als Bens Huisselectie, bij keukenkampioen als Steinhaus, bij keukenconcurrent voor de laagste prijs etc. etc.

Voor de kwaliteit kun je beter Hacker kiezen, verkopen zij minder graag als Bauformat. Ga je echt voor kwaliteit voor een goede prijs dan is Systemat een goede keuze.

nandi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2006 23:32

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door nandi »

Ben wel erg geschrokken wat je vertelt. De verkoper deed net of Bauformat een van de betere merken is. Ik wilde een witte keuken (geen off white maar puur wit) en volgens de verkoper had alleen bauformat die en geen andere keukenleverancier, wat ik erg vreemd vond. Ik wilde zelf ook een HAcker Systemat maar die scheen niet in kleur leverbaar te zijn. Bedankt voor je info. Ik ga dus hier niet meer naar toe.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door rayke »

Kijk eens bij een Leicht dealer, model Pinta in sneeuwwit.
Is ter ook in lak.
Kwaliteit beter dan Systemat prijs gelijk of lager.

Pamperpraat
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2006 14:42

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door Pamperpraat »

Bauformat = folie = lekker goedkoop.

Folie laat gegarandeerd na verloop van jaren zeker los bij: spoelkast, v.w.m., koelkast, wasemkap enz.
Grote fronten trekken krom.

Veel plezier ermee!

Groet,

Pamperpraat.

nandi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2006 23:32

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door nandi »

Wooning kan Bauformat voorzich zelf houden....
Ik kom daar nooit meer......

Ik ga kijken bij een Leicht dealer...

hopper11
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:46

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door hopper11 »

Systemat is ook niet alles. Ik heb er een 6 jaar geleden bij de keukenkampioen gekocht. De kasten lopen prima maar de fronten zijn een groot drama. Alles laat los, Van de hele keuken zijn er misschien nog 5 deuren en laden in orde.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door loesjes »

Dan zou ik als ik jou was maar even naar de zaak terug gaan waar je de keuken hebt gekocht.
Hacker -systemat vervangt namelijk gratis deze fronten, ook al zijn ze al 6 jaar oud, je zal het denk ik wel even via je keukenleverancier moeten regelen,

IK verkoop al jaren hacker -systemat keukens en weet dus 100 % zeker dat ze ook na het verstrijken van de 5 jaar garantie de deuren nog wel kosteloos vervangen. dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

succes

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door OmeBen »

Systemat doet hier inderdaad niet moeilijk over. Het is de vraag of keukenkampioen de fronten onder service wil vervangen.

hopper11
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:46

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door hopper11 »

Bedankt voor jullie antwoord. Ik hoop alleen dat de keukenkampioen nu eindelijk eens reageert. Ze beloven reactie maar vervolgens komt er niets.

wrkr
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:00

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door wrkr »

Bauformat is een heel goede fadbriek in het middensegment.

geeft wel goede service, ook na een paar jaar.


:P

liefde
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2005 01:17

Re: Keuken merk Bouwformat

Ongelezen bericht door liefde »

hoi,

Ik heb al 11 jaar een massief houten baufomat keuken en ben er echt tevreden mee.
Ook het uitleveren is perfect.

maar met alle keukens die je koopt je moet een beetje geluk hebben en er goed mee omgaan.

bv na het koken even de afzuigkap aanlaten. anders gaat je foly los.

vaat dicht laten nadat het klaar is. eff laten uitdampen

Gesloten