LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken ontwerp maken (Budget direct kenbaar maken of niet?)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
stogias4

Keuken ontwerp maken (Budget direct kenbaar maken of niet?)

Ongelezen bericht door stogias4 »

Hallo beste keukenkenners,

Wij hebben volgende maand een gesprek gepland bij een keukenzaak waar ze onder andere merken ook next125 verkopen. Onze budget is € 14000 dat is inclusief apparatuur en montage. Wij willen voor de next125 gaan.

Wij willen graag een ontwerp maken (het wordt een L vorm met een separate blok met koelkast vriezer en een oven + een stoomoven) maar ik twijfel of ik mijn budget direct kenbaar moet maken of niet, ik ben namelijk bang dat de adviseur naar mijn budget gaat werken en goedkopere materialen gaat gebruiken.

De materialen die wij willen zij:

Hoogglans lak
En kwaliteit schanieren
Apparatuur is van Miele

Het te gebruiken apparatuur heb ik al uitgezocht en als ik het zelf via internet bestel kom ik op € 5600 uit. Is dit bespreekbaar tijden het gesprek of wordt de adviseur kwaad als ik erover begin?

Is een next125 keuken voor 8000 euro te krijgen exclusief apparatuur in de beschreven specificaties?

Ik zie jullie reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Stogias4

Lexus

Re: Keuken ontwerp maken (Budget direct kenbaar maken of niet?)

Ongelezen bericht door Lexus »

beste stogias4,
ik vraag hier bij ons in de zaak altijd naar het budget van de klant. En wel om de hele simpele reden, mocht u bepaalde wensen hebben die niet in het budget passen is het zonde van de tijd en het ontwerp die u met de verkoper maakt.
Als u samen met de verkoper een ontwerp maakt met al u wensen etc. en dit komt uit op een 30.000,00 (bij wijze van) gaat u weg en komt u niet meer bij hem terug.
Dit is zonde van de tijd die de verkoper eraan heeft gehad en u gaat met een naar gevoel de winkel uit. De verkoper wilt graag een ontwerp maken van een keuken die hij ook kan verkopen. Een ontwerp van een x euro's te hoog kan door hem niet aan u verkocht worden.
Dit is dus zonde van de tijd van u beiden....

Ga wel naar de kleinere keukenzaken, daar deze u ook meestal een goede offerte geven en zullen u aangeven wat wel en niet kan voor het budget wat u heeft.

mvg

Gesloten