Hallo,
Ja ik weet dat het een consumentenforum is, maar aangezien er hier toch ook best wel veel collega keukenverkopers rond hangen heb ik even een vraagje aan hen:
Ik teken en maak mijn offertes met 2020 maar ben er niet tevreden over. veel te complex en eenvoudige keukenonderdelen tekenen is soms een heidens karwei. dus ik ben gaan zoeken en speuren naar een goed, niet enorm uitgebreid maar wel compleet keuken tekenprogramma en als hij er nog een progje voor badkamers op heeft zitten dan zou dat helemaal geweldig zijn.
wie kan mij wat aanraden, en vooral ook waarom.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] keuken teken programma
Re: keuken teken programma
Beste Loesjes,
Ik ben zelf net overgestapt van Simar naar Carat. Even wennen maar wel beter naar mijn zin.
Voordelen:
1. Windows layout: als je met windows kunt werken kun je het ook met Carat
2. Goede back-upfunctie!!!
3. Zeer gemakkelijke bibliotheek met onderdelen. kleuren en texturen. (ook badkameronderdelen zitten er standaard in.
4. 1 druk op de knop en je hele keukenbestelling rolt per leverancier uit de printer met tekeningen erbij.
5. Eenvoudig met buiten assortiment-onderdelen en -merken. Echt ieder onderdeel in de offerte is regelbaar.
6. Binnen 1 bedrijf geen extra licenties of dongles nodig dus iedere computer wordt werkplek.
7. Zeer gemakkelijk is het maken van speciale kasten en onderdelen, die je dan ook weer eenvoudig kunt bewaren.
8. Enthousiaste vertegenwoordiger met veel verstand van zaken.
Ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt want het scheelt tijd, de offerte is eenvoudiger te lezen voor zowel klant als verkoper en de tekeningen zijn mooier. Het zal wel een tijdje duren voordat je echt alle functies volledig beheersd. Oefening baart kunst...
Wij kregen van Carat de mogelijkheid om het een tijd naast Simar te laten draaien om te kijken of het wat voor ons kon zijn. Ideaal, al is het een echte cultuurverschuiving als je daadwerkelijk het systeem omgooit. Ik hoop dat je stressbestendig bent
Je hebt nu het mail-adres dus leef je uit!
Merry Gerrie Christmas
Ik ben zelf net overgestapt van Simar naar Carat. Even wennen maar wel beter naar mijn zin.
Voordelen:
1. Windows layout: als je met windows kunt werken kun je het ook met Carat
2. Goede back-upfunctie!!!
3. Zeer gemakkelijke bibliotheek met onderdelen. kleuren en texturen. (ook badkameronderdelen zitten er standaard in.
4. 1 druk op de knop en je hele keukenbestelling rolt per leverancier uit de printer met tekeningen erbij.
5. Eenvoudig met buiten assortiment-onderdelen en -merken. Echt ieder onderdeel in de offerte is regelbaar.
6. Binnen 1 bedrijf geen extra licenties of dongles nodig dus iedere computer wordt werkplek.
7. Zeer gemakkelijk is het maken van speciale kasten en onderdelen, die je dan ook weer eenvoudig kunt bewaren.
8. Enthousiaste vertegenwoordiger met veel verstand van zaken.
Ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt want het scheelt tijd, de offerte is eenvoudiger te lezen voor zowel klant als verkoper en de tekeningen zijn mooier. Het zal wel een tijdje duren voordat je echt alle functies volledig beheersd. Oefening baart kunst...
Wij kregen van Carat de mogelijkheid om het een tijd naast Simar te laten draaien om te kijken of het wat voor ons kon zijn. Ideaal, al is het een echte cultuurverschuiving als je daadwerkelijk het systeem omgooit. Ik hoop dat je stressbestendig bent

Je hebt nu het mail-adres dus leef je uit!
Merry Gerrie Christmas
Kee, dan zeg ik Simar
( Kims en Komas en Kims design )
Na jaren van gemopper, hoor ik de laatste 2 jaar weinig wanklanken meer.
De helpdesk is een stuk beter geworden en ook het tekenprogramma biedt alle mogelijkheden die er zijn.
Foto realistisch is goed en technische tekeningen zijn duidelijk voor beide kanten.
Carat heb ik wel liggen, maar overtuigde ons niet om over te stappen ( is toch een behoorlijke investering )
Wat betreft updates, zijn ze goed bij, al hangt dat natuurlijk ook van de leveranciers af hoe snel deze zijn met het aanleveren van kopy.
En inderdaad, oefening baart kunst.
Ze houden elkaar allemaal erg goed in de gaten, dus het zal elkaar ook weinig ontlopen ( maar goed ik heb nog nooit iets getekend )

Na jaren van gemopper, hoor ik de laatste 2 jaar weinig wanklanken meer.
De helpdesk is een stuk beter geworden en ook het tekenprogramma biedt alle mogelijkheden die er zijn.
Foto realistisch is goed en technische tekeningen zijn duidelijk voor beide kanten.
Carat heb ik wel liggen, maar overtuigde ons niet om over te stappen ( is toch een behoorlijke investering )
Wat betreft updates, zijn ze goed bij, al hangt dat natuurlijk ook van de leveranciers af hoe snel deze zijn met het aanleveren van kopy.
En inderdaad, oefening baart kunst.
Ze houden elkaar allemaal erg goed in de gaten, dus het zal elkaar ook weinig ontlopen ( maar goed ik heb nog nooit iets getekend )
CAD, als je echt alles realistisch wil tekenen.
20-20 bedacht door computersnerds
windesign loopt hopeloos achter
simar gaat
carat is mijn inziens de beste van de 4, alleen een waardeloze vertegenwooriger
20-20 bedacht door computersnerds
windesign loopt hopeloos achter
simar gaat
carat is mijn inziens de beste van de 4, alleen een waardeloze vertegenwooriger