Heeft iemand ervaring met pimpyourkitchen?
Op hun website schrijven zij:
"PimpYourKitchen vervaardigt visuals speciaal ontwikkeld voor keukentoepassingen. Doordat het materiaal gelamineerd is, is de visual afwasbaar. Het UV filter zorgt voor een blijvende kleurechtheid, wij geven hier 5 jaar garantie op! De visual breng je eenvoudig aan met behanglijm"
Ik vind het een mooi en origineel alternatief voor tegels en glas, maar voor ik tot aanschaf overga, zou ik graag meer weten over de kwaliteit. Dus ervaringen en of meningen zijn welkom!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenachterwand pimpyourkitchen
Re: Keukenachterwand pimpyourkitchen
Ik heb ook een keer op die site gekeken, maar het leek mij toch niet zo heel praktisch. Eigenlijk komt het, een beetje oneerbiedig, neer op behang met een beschermlaag. Het kan niet goed tegen hitte (bij het fornuis), het is aan de randen vochtgevoelig en je ziet alle oneffenheden die onder de laag zitten er doorheen. Dat lijkt mij allemaal niet zo heel praktisch. Bovendien vind ik dan de prijs wel erg hoog.
Je zult dus eerst een heel gladde achtermuur moeten hebben en na het aanbrengen moet je heel goed de randen kitten om te voorkomen dat er vocht tussen komt. En een aparte achterwand van ander materiaal achter het fornuis hebben. Maar als dat voor jou geen bezwaren zijn, dan kun je wel een erg mooie en unieke achterwand krijgen.
Je zult dus eerst een heel gladde achtermuur moeten hebben en na het aanbrengen moet je heel goed de randen kitten om te voorkomen dat er vocht tussen komt. En een aparte achterwand van ander materiaal achter het fornuis hebben. Maar als dat voor jou geen bezwaren zijn, dan kun je wel een erg mooie en unieke achterwand krijgen.
Bedankt voor je reactie. Vooral de informatie over hittebestendigheid is erg nuttig. Bij de voorbeeldkeukens op hun website is de visual ook achter het gasfornuis aangebracht zonder dat (extra) achterwandbescherming zichtbaar is. Ik denk dat het inderdaad minder praktisch is dan het op het eerste gezicht lijkt.
@ Gabje en Kweenie, ik zag toevallig de vraag voorbijkomen en kan het niet nalaten om even te reageren.
Als je op onze site bij instructies kijkt dan zie je dat we bij het gasfornuis adviseren om een back-boardsaver aan te brengen om de wand te beschermen tegen te grote hitte, wij zelf hebben geen backboardsaver aangebracht en dit gaat al 2,5 jaar probleemloos, vetspetters koelen onderweg voldoende af en ondanks intensief gebruik van de keuken oogt de achterwand nog als nieuw.
De rand van de achterwand die aansluit op het aanrecht moet inderdaad gekit worden maar dat moet je met iedere wand die je bevestigd, de zijkanten hebben absoluut geen last van vocht.
De wanden zijn niet extreem goedkoop, wel wil ik graag vermelden dat we iedere wand op maat maken, en hier ook net zo lang mee doorgaan tot de klant tevreden is, het is geen massaproduct, vandaar oa de prijs.
Mocht je een keer ons product willen bekijken/voelen dan ben je altijd welkom of bij ons in Nijmegen of bij een van de keukenspeciaalzaken die ons product in de showroom hebben. Verder staan wij altijd open voor suggesties om ons product en vooral ook de presentatie hiervan te verbeteren!
Groet, John Kraft van Pimpyourkitchen
Als je op onze site bij instructies kijkt dan zie je dat we bij het gasfornuis adviseren om een back-boardsaver aan te brengen om de wand te beschermen tegen te grote hitte, wij zelf hebben geen backboardsaver aangebracht en dit gaat al 2,5 jaar probleemloos, vetspetters koelen onderweg voldoende af en ondanks intensief gebruik van de keuken oogt de achterwand nog als nieuw.
De rand van de achterwand die aansluit op het aanrecht moet inderdaad gekit worden maar dat moet je met iedere wand die je bevestigd, de zijkanten hebben absoluut geen last van vocht.
De wanden zijn niet extreem goedkoop, wel wil ik graag vermelden dat we iedere wand op maat maken, en hier ook net zo lang mee doorgaan tot de klant tevreden is, het is geen massaproduct, vandaar oa de prijs.
Mocht je een keer ons product willen bekijken/voelen dan ben je altijd welkom of bij ons in Nijmegen of bij een van de keukenspeciaalzaken die ons product in de showroom hebben. Verder staan wij altijd open voor suggesties om ons product en vooral ook de presentatie hiervan te verbeteren!
Groet, John Kraft van Pimpyourkitchen
-
keukenklepper
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Johnkraft,vetspetters koelen onderweg voldoende af en ondanks intensief gebruik van de keuken oogt de achterwand nog als nieuw.
Het probleem bij achterwanden zit hem ook niet alleen in de vetspetters, het probleem zit hem in de stralingswarmte van de gasbranders (pitten) van de gaskookplaat of de stoom die uit de pannen of een fluitketel ontsnapt en via een constante straal gedurende enige tijd tegen de achterwand blaast ca. 100°.
GWTE