LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenapparatuur neff, siemens, bosch of atag

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
roberts3

keukenapparatuur neff, siemens, bosch of atag

Ongelezen bericht door roberts3 »

Wie kan mij vertellen wat de verschillen in kwaliteit, service en garantie zijn van bovengenoemde merken.
Is een bepaald merk goed in bijvoorbeeld vaatwasmachines of gaskookplaat of combi stoomovens ? Welke van de vier biedt het meeste kwaliteit voor zijn geld.

Ik hoor het graag. Ik moet een keus maken.

kweenie

Re: keukenapparatuur neff, siemens, bosch of atag

Ongelezen bericht door kweenie »

Neff, Siemens en Bosch komen uit de zelfde fabriek en verschillen vaak alleen in uiterlijk. Inwendig wordt vaak de zelfde technologie gebruikt. In kwaliteit zal er tussen die drie merken daarom weinig verschil zijn, maar tussen de verschillende types kan natuurlijk wel verschil zijn. En het kan wel zijn dat een bepaald merk meer of andere types heeft dan de twee anderen. Zo heeft Neff volgens mij vaak meer (en afwijkende) ovens.

roberts3

Ongelezen bericht door roberts3 »

Waar staat Atag t.o.v. de drie andere merken die uit dezelfde fabriek komen. Is het vergelijkbaar?

Fauser

Ongelezen bericht door Fauser »

Waar staat Atag t.o.v. de drie andere merken die uit dezelfde fabriek komen. Is het vergelijkbaar?
Bij AEP home products ( Atag Etna Pelgrim ) vormt Atag het topsegment, Pelgrim het middensegment en Etna het ondersegment. Pelgrim en Atag zijn qua producten uitstekend met elkaar te vergelijken, Etna wijkt hierin wat af ook doordat zij veel " lenen " van andere producten. AEP maakt(e) bijna niets zelf. BSH is hierin verschillend doordat zij veel in eigen beheer hebben, echter ook niet alles. Bij BSH zijn de producten inderdaad ook zeer vergelijkbaar, je zou kunnen zeggen dat Siemens de innovatieve is, Bosch de wat meer tradionele en Neff de avontuurlijke. Bij AEP, uitgezonderd van Etna, is er een voordeel als consument dat je bij 4 apparaten ( kan ook 3 weet niet zeker ) uit dezelfde stal 8 jaar kwaliteitsgarantie krijgt. Dat is een garantie regeling waarbij naast de verplichte 2 jaar een verlengende garantietermijn van 6 jaar krijgt waarin een consument alleen voorrijdkosten betaald. Over een dergelijke garantieregeling valt overigens ook weer genoeg te zeggen, maar dat even terzijde.

Succes

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wat kweenie zegt,ik heb bijna alles Siemens en Bosch...kwaliteit!!!!

Zegt genoeg dat ik nooit problemen heb,afkloppen

Koop keer ander merk gelijk ellende...dus bij mij die 2

Succes

dacara

Ongelezen bericht door dacara »

Ik heb jaren in m'n luxe keuken alles van de topline van Siemens gebruikt en was uitgezonderd de koelkast zeer tevreden. Alles werkte prima en enkel de vaatwasser had zijn "normale' slijtage (bij ons draait de vaatwasser gemiddeld 3x per week) en moest 2x worden gerepareerd in 11 jaar. De koelkast vonden we echt minder. Sommige laden en schappen gingen snel vrij snel kapot en de deur sloot op een gegeven moment niet goed meer af. Het laatste kan ook aan het bedrijf/monteur hebben gelegen. Maar dat is weer een verhaal apart en laat ik maar achterwege (anders gaat een diepe wond weer open zullen we maar zeggen). Sinds september 2011 hebben we een geweldige en totaal andere keuken met meer apparatuur en na vele wikken en wegen (lees onderzoek plegen), waarin zowel Miele als de hele BSH groep werd meegenomen, kozen we i.v.m. het panorama beeld en dus het design voor Neff. Alles werkt prima en voor de zekerheid hebben we een workshop in Amsterdam (gratis) gevolgd. Daar zie je trouwens de overige BSH produkten ook uitgebreid voor ogen in gebruik. Neff ken ik al uit het verleden, maar wat mij bij staat is dat het in het verleden meer voor de zakelijke markt bedoeld was.
Miele is natuurlijk prima, maar vond ik wel qua prijs erg uit de pas lopen. Ergens houdt het qua prijs natuurlijk op. Wat de techniek betreft had ik net zo goed voor een Siemens variant kunnen kiezen. De koelkast is trouwens het topsegment van Liebherr geworden. En ivm de opstelling en de kwaliteit werd de afzuiging van het merk Itho. Sommige Siemens apparatuur doen nu nog dienst bij familie.
Ik hoop dat ik je hiermee in de overwegingen heb kunnen helpen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ga met kweenie en rozemarijntje mee: heb altijd Bosch en Siemens in gebruik en nooit, never problemen mee (effe afkloppen) gehad. Heb wel een Atag keramisch fornuis met oven, ook nooit wat mis mee. Vroeger ooit de onvolprezen Miele gehad maar dat was kennelijk een maandagmodel, dus pech. En het ligt natuurlijk ook aan de situatie van je knip: er hangen best prijskaartjes aan. Persoonlijk ga ik voor: goedkoop is duurkoop. Succes met je beslissing.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is trouwens ook een verschil tussen fabrikanten en merken. Veel merken kopen bij de zelfde fabrikanten in. Zo zijn veel Miele koelkasten bijna identiek aan Liebherr koelkasten en zijn ook bepaalde Siemens koelkasten daar aan gelijk. Of juist weer gelijk aan Atag koelkasten. De prijzen tussen zulke identieke types verschillen overigens vaak weinig van elkaar.

Dat maakt het nog moeilijker om te zeggen dat het ene merk veel beter zou zijn dan het andere. Het kan wel zijn dat een bepaald type binnen het ene merk een topmodel is, terwijl het bij het andere model juist meer een basistype is.

Gesloten