LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jan 2010 13:09
keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Ik wil graag mijn laatste ‘keuken’ ervaring kwijt en delen met jullie. November 2009 heb ik een vaatwasser en een stoomoven gekocht bij Belmar keukens in Dordrecht. Ik was eerst van plan om het via internet aan te schaffen maar Bij Belmar bleek dat de prijs niet veel scheelt met de internet prijzen en… ze hebben het keurig thuis bezorgt en gemonteerd tegen een redelijk tarief! Ik zeg TOP! En, is er iets met mijn apparaten, kan ik er altijd binnen lopen. Toch wel fijner dan de onzekerheid van een internet aankoop. Het gaat toch om redelijke bedragen!
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
enige belangen bij die toko?simon en sanne schreef:Ik wil graag mijn laatste ‘keuken’ ervaring kwijt en delen met jullie. November 2009 heb ik een vaatwasser en een stoomoven gekocht bij Belmar keukens in Dordrecht. Ik was eerst van plan om het via internet aan te schaffen maar Bij Belmar bleek dat de prijs niet veel scheelt met de internet prijzen en… ze hebben het keurig thuis bezorgt en gemonteerd tegen een redelijk tarief! Ik zeg TOP! En, is er iets met mijn apparaten, kan ik er altijd binnen lopen. Toch wel fijner dan de onzekerheid van een internet aankoop. Het gaat toch om redelijke bedragen!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 mei 2010 10:50
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Moet hier toch even op reageren al is dit topic al een hele tijd geleden geplaatst.
Als je keukenapparatuur wilt kopen via internet dan kijk gewoon eens bij kieskeurig. De bedrijven die daar op staan zijn gescreend en voldoen dan ook aan een boel eisen.
Wij hebben zelf een internetwinkel in keukenapparatuur. Ons streven is de mensen het winkel gevoel te geven en dat lukt aardig. Ben hier niet om reclame te maken, maar wil gewoon zeggen dat het best kan via internet. Je moet alleen weten waar je moet kijken.
Als je keukenapparatuur wilt kopen via internet dan kijk gewoon eens bij kieskeurig. De bedrijven die daar op staan zijn gescreend en voldoen dan ook aan een boel eisen.
Wij hebben zelf een internetwinkel in keukenapparatuur. Ons streven is de mensen het winkel gevoel te geven en dat lukt aardig. Ben hier niet om reclame te maken, maar wil gewoon zeggen dat het best kan via internet. Je moet alleen weten waar je moet kijken.
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Niks mis met zo,n dozenschuiver.
Voor advies moet je er absoluut niet zijn uiteraard en ook niet als er wat mis is, want dan geven winkelTJES als keukenTJE niet thuis, dan is het och mevrouwTJE , dan moet u even zelf contact opnemen met de desbetreffende leverancier.
Ook het checken van nismaatJES hoort niet bij de werkzaamheden, evenals een uitleg hoe de apparaatJES werken cq onderhouden moeten worden.
Dit soort winkelTJES zal steeds meer worden beperkt in hun inkoopcondities t.o.v de keukenspeciaalzaken. ( bv Atag ) en zullen een beperkter programma krijgen ( bv Siemens)
Voor de vervangingsmarkt kan het een prima ( jawel ik zeg prima ) alternatief zijn.
Dit heeft de keukenbranche zelf laten versloffen
Voor advies moet je er absoluut niet zijn uiteraard en ook niet als er wat mis is, want dan geven winkelTJES als keukenTJE niet thuis, dan is het och mevrouwTJE , dan moet u even zelf contact opnemen met de desbetreffende leverancier.
Ook het checken van nismaatJES hoort niet bij de werkzaamheden, evenals een uitleg hoe de apparaatJES werken cq onderhouden moeten worden.
Dit soort winkelTJES zal steeds meer worden beperkt in hun inkoopcondities t.o.v de keukenspeciaalzaken. ( bv Atag ) en zullen een beperkter programma krijgen ( bv Siemens)
Voor de vervangingsmarkt kan het een prima ( jawel ik zeg prima ) alternatief zijn.
Dit heeft de keukenbranche zelf laten versloffen
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Och, laten versloffen? Ik zou eerder zeggen, ieder zijn specialisme. Ik zie een keukenwinkel primair als een winkel voor een complete keuken, met name dan voor het 'kastenwerk'. Met de bijbehorende service en monteurs etc. De bijbehorende apparatuur is dan een onderdeel daarvan, waar een keukenwinkel natuurlijk wel veel kennis van heeft. Maar voor alleen een los apparaat zou ik niet snel naar een keukenwinkel stappen, en ik denk dat een keukenwinkel dat ook niet zou moeten willen.pfffff schreef: Voor de vervangingsmarkt kan het een prima ( jawel ik zeg prima ) alternatief zijn.
Dit heeft de keukenbranche zelf laten versloffen
Vergelijk het met de aannemerswereld. Er zijn aannemers die gespecialiseerd zijn in huizenbouw. Daar moet je niet aankomen als je een simpel dakkapelletje wilt. Andersom zijn er aannemers die juist kleine klussen doen, die moet je geen heel huis laten maken.
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
nou dan hebben jullie geluk! vaak zijn internetprijzen toch veel lager! ik zou gewoon op het internet zoeken en vergelijken met de prijs van de keukenboer. Dat ben ik ook aan het doen op dit moment. Haal denk ik een kale keuken bij de keukenboer en de apparatuur via het internet.
Je kan trouwens ook teruggaan en vragen of hij met de prijs wil zakken. Zo niet, bestel je gewoon via internet. Je bent toch geen dief van je eigen portemonnee? Die keukenboeren proberen al alles uit je portemonnee te halen!
Ik zeg: internet, net zo makkelijk!
Je kan trouwens ook teruggaan en vragen of hij met de prijs wil zakken. Zo niet, bestel je gewoon via internet. Je bent toch geen dief van je eigen portemonnee? Die keukenboeren proberen al alles uit je portemonnee te halen!
Ik zeg: internet, net zo makkelijk!
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Beste Rijnmond,
Natuurlijk scheelt het geld op internet maarrrr wij nemen na montage de verpakking mee, wij lopen risico van beschadiging bij montage, wij lopen risico van transport, wij lopen risico op het mogelijk niet passen van de apparatuur. Wij nemen ook een apparaat retour wat uit de verpakking is omdat de klant het verkeerd heeft gekozen. Mag het dan een paar tientjes per apparaat duurder zijn.
Zelf een keuken bij elkaar schrapen lijkt eenvoudig.....totdat er str+nt aan de knikker is. Dan is het toch wel makkelijk om iemand de schuld te kunnen geven.
Er loopt heus nog wel eerlijk volk rond in die keukenhandel. Je moet gewoon even zoeken.......
MVG
Natuurlijk scheelt het geld op internet maarrrr wij nemen na montage de verpakking mee, wij lopen risico van beschadiging bij montage, wij lopen risico van transport, wij lopen risico op het mogelijk niet passen van de apparatuur. Wij nemen ook een apparaat retour wat uit de verpakking is omdat de klant het verkeerd heeft gekozen. Mag het dan een paar tientjes per apparaat duurder zijn.
Zelf een keuken bij elkaar schrapen lijkt eenvoudig.....totdat er str+nt aan de knikker is. Dan is het toch wel makkelijk om iemand de schuld te kunnen geven.
Er loopt heus nog wel eerlijk volk rond in die keukenhandel. Je moet gewoon even zoeken.......
MVG
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Beste kweenie, dat wilden ze 5 jaar terug niet, maar nu graag hoor.en ik denk dat een keukenwinkel dat ook niet zou moeten willen.
Houdt je brievenbus maar in de gaten
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Het hangt veel af van de keukenwinkel (en van het merk apparatuur) of je een normale prijs krijgt of een erg hoge prijs. Ik heb bij de keukenwinkel een paar honderd euro meer betaald voor de apparatuur, op een totaalbedrag voor de apparatuur van rond de 10.000 euro. Dat vind ik geen heel groot verschil. Maar daarvoor werd alles wel netjes geïnstalleerd en ik heb gewoon één aanspreekpunt als er met het apparaat iets mis zou zijn.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 mei 2010 10:50
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
maxx schreef:Beste Rijnmond,
Natuurlijk scheelt het geld op internet maarrrr wij nemen na montage de verpakking mee, wij lopen risico van beschadiging bij montage, wij lopen risico van transport, wij lopen risico op het mogelijk niet passen van de apparatuur. Wij nemen ook een apparaat retour wat uit de verpakking is omdat de klant het verkeerd heeft gekozen. Mag het dan een paar tientjes per apparaat duurder zijn.
Zelf een keuken bij elkaar schrapen lijkt eenvoudig.....totdat er str+nt aan de knikker is. Dan is het toch wel makkelijk om iemand de schuld te kunnen geven.
Er loopt heus nog wel eerlijk volk rond in die keukenhandel. Je moet gewoon even zoeken.......
MVG
Ook wij nemen de verpakking mee, de verzendingen zijn verzekerd dus ook dat loopt goed.
En om even terug te komen op "pffffff"
"Ook het checken van nismaatJES hoort niet bij de werkzaamheden, evenals een uitleg hoe de apparaatJES werken cq onderhouden moeten worden.
Dit soort winkelTJES zal steeds meer worden beperkt in hun inkoopcondities t.o.v de keukenspeciaalzaken. ( bv Atag ) en zullen een beperkter programma krijgen ( bv Siemens)"
Wij verkopen ook de betere merken met de nodige uitleg hiervan. Wij hebben namelijk ook 2 keukenzaken dus weten waar we het over hebben.
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Een charlatan, een paria onder de keukenspeciaalzaken noem ik dit.. Wij hebben namelijk ook 2 keukenzaken dus weten waar we het over hebben.
Prima dat je je broodwinning zit te verdedigen hoor, maar niet zeggen dat je een goed en degelijk advies geeft en dat je een goede after sales hebt, want die heb je niet gewoonweg.
Atag, BSH, Miele , proberen dit soort webwinkels het wind uit de zeilen te halen en dat lukt ook steeds beter.Kan mij niet hard genoeg gaan.
Dit soort lieden pretenderen dat ze alles kunnen leveren , maar als je daadwerkelijk wilt bestellen word je naar een "soortgelijk" apparaat geleid.
Misleiding uit plaatsen zoals Tiel en dergelijke.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 mei 2010 10:50
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Jammer dat je zo reageert, en dan ook nog denkt te weten over wie je het hebt.
Wij zitten niet eens in de buurt van Tiel en hebben daar ook niks mee te maken. Wat de klant besteld krijgen ze en after sales hebben wij wel degelijk.
Maar goed, ik hoef me tegen over iemand die zich pfff noemt niet te verantwoorden.
Wat ik wou zeggen is dat het bestellen via internet best kan. ER zijn namelijk genoeg bedrijven met een goede service.
Wij zitten niet eens in de buurt van Tiel en hebben daar ook niks mee te maken. Wat de klant besteld krijgen ze en after sales hebben wij wel degelijk.
Maar goed, ik hoef me tegen over iemand die zich pfff noemt niet te verantwoorden.
Wat ik wou zeggen is dat het bestellen via internet best kan. ER zijn namelijk genoeg bedrijven met een goede service.
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Het probleem van dit soort bedrijven zal de aftersales niet zijn. Niks is eenvoudiger als het bellen naar een fabrikant om een servicebezoek te bestellen. Wat noem je dan aftersales, beste Keukentje79? Je doet gewoon waar een klant werkelijk MINIMAAL recht op heeft.
2 weken geleden kreeg ik een telefoontje: meneer had een kapotte inductiekookplaat en wilde de nieuwste Miele: wat kost ie bij jullie? Toen ik door ging vragen bleek dat de vorige inductiekookplaat binnen 5 jaar helemaal op was.
Dan weet je dus al dat het zaakje niet helemaal klopt. Omdat de man niet door mijn technische vragen heenkwam, vroeg hij mij om de situatie terplaatse te bekijken. Daar werd hij gelukkig van.
Bij de goede man aangekomen kwam de aap uit de mouw. Keuken was erg slecht gemonteerd. Geen enkele ventilatie voor koelkast en inductiekookplaat. De inductiekookplaat was hier het slachtoffer van geworden. Ik heb hem toen aangegeven dat, voordat de nieuwe Miele inductie gemonteerd kon worden, de kast en plint een aanpassing nodig zouden hebben.
Al met al, 25 minuten heen, 30 minuten daar bij klant, 25 minuten terug in de auto. Op de zaak teruggekomen de beloofde offerte met 3 alternatieven gemaakt en gestuurd per email. Offerte maken duurde ook circa 30 minuten.
Volgende dag gaat de telefoon, of er wat van de prijs af kon?! Miele met 35% korting...... was €50,= goedkoper op het net. Maar hij wilde wel bij ons kopen voor dezelfde prijs omdat het lekker in de buurt was. Dat was makkelijk als er , in de toekomst, iets met het apparaat zou zijn. Ik heb vriendelijk bedankt en hem geluk gewenst met zijn aankoop hopende dat de monteur, die voor €95,= het apparaat komt plaatsen, een luchtroostertje in zijn bus heeft liggen anders is ook een Miele na 5 jaar versleten.
Wel leuk hoor, die internetjongens maar ze vallen of staan met de fabrieksservice. Daarnaast wordt bijna uitsluitend gewerkt met ZZP-ers dus bij een beschadiging kan een klant nooit terugvallen op de verkopende partij. Kastje naar de muur....
De situatie zal niet veranderen als alleen naar die paar 10-tjes verschil wordt gekeken.
MVG
2 weken geleden kreeg ik een telefoontje: meneer had een kapotte inductiekookplaat en wilde de nieuwste Miele: wat kost ie bij jullie? Toen ik door ging vragen bleek dat de vorige inductiekookplaat binnen 5 jaar helemaal op was.
Dan weet je dus al dat het zaakje niet helemaal klopt. Omdat de man niet door mijn technische vragen heenkwam, vroeg hij mij om de situatie terplaatse te bekijken. Daar werd hij gelukkig van.
Bij de goede man aangekomen kwam de aap uit de mouw. Keuken was erg slecht gemonteerd. Geen enkele ventilatie voor koelkast en inductiekookplaat. De inductiekookplaat was hier het slachtoffer van geworden. Ik heb hem toen aangegeven dat, voordat de nieuwe Miele inductie gemonteerd kon worden, de kast en plint een aanpassing nodig zouden hebben.
Al met al, 25 minuten heen, 30 minuten daar bij klant, 25 minuten terug in de auto. Op de zaak teruggekomen de beloofde offerte met 3 alternatieven gemaakt en gestuurd per email. Offerte maken duurde ook circa 30 minuten.
Volgende dag gaat de telefoon, of er wat van de prijs af kon?! Miele met 35% korting...... was €50,= goedkoper op het net. Maar hij wilde wel bij ons kopen voor dezelfde prijs omdat het lekker in de buurt was. Dat was makkelijk als er , in de toekomst, iets met het apparaat zou zijn. Ik heb vriendelijk bedankt en hem geluk gewenst met zijn aankoop hopende dat de monteur, die voor €95,= het apparaat komt plaatsen, een luchtroostertje in zijn bus heeft liggen anders is ook een Miele na 5 jaar versleten.
Wel leuk hoor, die internetjongens maar ze vallen of staan met de fabrieksservice. Daarnaast wordt bijna uitsluitend gewerkt met ZZP-ers dus bij een beschadiging kan een klant nooit terugvallen op de verkopende partij. Kastje naar de muur....
De situatie zal niet veranderen als alleen naar die paar 10-tjes verschil wordt gekeken.
MVG
Re: keukenapparatuur via internet kopen, of toch niet?
Nog klein voorbeeldje uit de praktijk.
Klant koopt via webshopje kookplaat inclusief montage, ter vervanging.
Monteur komt netjes langs en wil de kookplaat netjes vervangen, oeps de uitsparing in het corian moet iets groter gemaakt worden..
Nee, daar begon de monteur niet aan, dat was te link met beschadigingen.
Oudere dame bleef achter met de kookplaat en het advies om maar even een keukenzaak te bellen, want die zouden het wel oplossen.
Nou, toen kwam ze bij mij, de barmhartige Samaritaan
Voor 150 euro werd de uitsparing iets groter gemaakt ( niet slecht verdiend in 15 minuten) en kon deze klant weer tevreden kokkerellen.
O, ja, die 150 euro was net het voordeel wat ze dacht te hebben bij de webshop ( Was niet zo erg slim om dat te melden aan mij voor we de prijs gingen afspreken )
Klant koopt via webshopje kookplaat inclusief montage, ter vervanging.
Monteur komt netjes langs en wil de kookplaat netjes vervangen, oeps de uitsparing in het corian moet iets groter gemaakt worden..
Nee, daar begon de monteur niet aan, dat was te link met beschadigingen.
Oudere dame bleef achter met de kookplaat en het advies om maar even een keukenzaak te bellen, want die zouden het wel oplossen.
Nou, toen kwam ze bij mij, de barmhartige Samaritaan
Voor 150 euro werd de uitsparing iets groter gemaakt ( niet slecht verdiend in 15 minuten) en kon deze klant weer tevreden kokkerellen.
O, ja, die 150 euro was net het voordeel wat ze dacht te hebben bij de webshop ( Was niet zo erg slim om dat te melden aan mij voor we de prijs gingen afspreken )