Ik ben gisteren bij de Bulthaup dealer geweest om te praten over een nieuwe keuken. Twee zaken kwamen naar voren die vraagtekens bij mij hebben opgewekt, beide betreffende het keukenblad.
Op dit moment heb ik een Corian keukenblad met waterkeringen aan alle kanten. Opmerking van de verkoper was dat waterkeringen volledig uit de tijd zijn. Niemand zou ze meer wensen. Zelf vind ik ze nogal handig omdat je op die manier nooit last hebt van water dat van het blad langs je keukenkastjes op de grond druppelt. En dan is water nog niet zo erg, maar als je bijvoorbeeld groente schoonmaakt is dat geen schoon water. Kortom ben ik zo ouderwets of was dit verkooppraat?
Het tweede is de opmerking dat het laminaatblad van Bulthaup net zo goed was, want als je lichtjes in het blad snijdt zie je dat niet. Met Corian zou je de krasjes kunnen weg polijsten, maar zoals de verkoper dat meldde "dat doet toch niemand". Volgens mij is laminaat erg kwetsbaar en zou je minstens een kunststeen blad moeten nemen. Wie o wie heeft hier ervaring mee of een mening over?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenblad Bulthaup
-
Re: Keukenblad Bulthaup
ik moet eerlijk bekennen dat ik een waterkering ook een beetje uit de tijd vind. Wanneer een werkblad goed geplaatst wordt zal eventueel water een soort bel op het aanrecht vormen. Dit loopt er maar niet zomaar af... Ik verkoop momenteel bijna geen werkbladen meer met waterkering.
Ik zou op geen enkel werkblad snijden. Hoe duur is een snijplank tegenwoordig ?
Ik zou op geen enkel werkblad snijden. Hoe duur is een snijplank tegenwoordig ?
Beste NC0205,
Ik verkoop ook bijna geen waterkering meer maar als de klant de voorkeur heeft om een waterkering aan zijn werkblad te willen dan moet dat kunnen.
Corian heeft betere eigenschappen dan duropal/kunststof en is ook duurder. Dat polijsten van krasjes in Corian is redelijk eenvoudig terwijl dit is kunststof niet kan. Het enige wat bij krasjes in kunststof wil helpen is HG kunststof polish maar dat maskeert de krasjes alleen maar.
Als je toch voor kunststof zou gaan dan zou dat een behoorlijke daling in offerteprijs ten gevolge moeten hebben.
MVG
Ik verkoop ook bijna geen waterkering meer maar als de klant de voorkeur heeft om een waterkering aan zijn werkblad te willen dan moet dat kunnen.
Corian heeft betere eigenschappen dan duropal/kunststof en is ook duurder. Dat polijsten van krasjes in Corian is redelijk eenvoudig terwijl dit is kunststof niet kan. Het enige wat bij krasjes in kunststof wil helpen is HG kunststof polish maar dat maskeert de krasjes alleen maar.
Als je toch voor kunststof zou gaan dan zou dat een behoorlijke daling in offerteprijs ten gevolge moeten hebben.
MVG
Yep, ook wij verkopen bijna / geen waterkering. Maar als iemand het echt wil waarom niet ?
dat laminaat van Bulthaub, is dat dat supper dunne spul ? da's volkern (trespa) Op langere stukken oogt het alsof het "golft" volkern is vrij flexibel.
Corian (mijn favoriet overigens) is weer opschuurbaar zodat het weer als nieuw er uit ziet. Dit hebben wij dit jaar al 2 keer gedaan bij keuken die we 12 jaar geleden hebben gezet, het blad ziet er weer als nieuw uit (keukens nog steeds : Leicht en snaidero)
Corian is 98% naadloos verwerkbaar dus je kunt hele grote eilanden maken. Ook handig als je een gat hebt gebrand in je blad ( )
kun je de beschadiging er uit zagen en een nieuw stuk in zetten. vraag bij de bestelling of ze wel de rest materialen van de uitsparingen willen meegeven. Corian kan kleur afwijkingen per partij hebben.
Doe dit maar eens met een andere materiaal !
dat laminaat van Bulthaub, is dat dat supper dunne spul ? da's volkern (trespa) Op langere stukken oogt het alsof het "golft" volkern is vrij flexibel.
Corian (mijn favoriet overigens) is weer opschuurbaar zodat het weer als nieuw er uit ziet. Dit hebben wij dit jaar al 2 keer gedaan bij keuken die we 12 jaar geleden hebben gezet, het blad ziet er weer als nieuw uit (keukens nog steeds : Leicht en snaidero)
Corian is 98% naadloos verwerkbaar dus je kunt hele grote eilanden maken. Ook handig als je een gat hebt gebrand in je blad ( )
kun je de beschadiging er uit zagen en een nieuw stuk in zetten. vraag bij de bestelling of ze wel de rest materialen van de uitsparingen willen meegeven. Corian kan kleur afwijkingen per partij hebben.
Doe dit maar eens met een andere materiaal !
-
Het mooiste keukenblad (over smaak valt uiteraard te twisten) is het roestvrijstalen blad, van minder dan 1 cm dik. Het kleurt goed bij de afwerking van de kastjes en maakt je keuken helemaal af en was voor ons de doorslaggevende reden om voor Bulthaup te kiezen.