LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukencentrum Tieleman

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jaap258

Keukencentrum Tieleman

Ongelezen bericht door jaap258 »

Ik ben in onderhandeling voor een nieuwe keuken via Tieleman.
Kloppen de verhalen dat Tieleman is overgenomen door Mandemakers ???

daan007

Re: Keukencentrum Tieleman

Ongelezen bericht door daan007 »

Kijk eens in de KVK

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Nee dit is onjuist,Tieleman is van de familie Tieleman en daar de heer Tieleman ook nog 2 zoons in het vak heeft zie ik het voorlopig ook niet verkocht worden.

De nieuwe vestiging in Spijkenisse voor begin 2009 is wel afgeblazen.

daan007

Let op: De mensen, die naar buiten toe treden zijn niet altijd (alle) eigenaren.

Gezien de omvang (+/- 15 mijoen) van het project in Middelharnis in relatie tot de bestaande keukenzaken van de heer Tieleman kan ik mij niet onttrekken, dat er andere partijen (banken financieren niet in die mate) betrokken zijn. Gezien de uitloop van het project 4-6 maanden, kan ik mij niet voorstellen dat dit allemaal door Tielema gefinancierd kan worden. Tevens is er vorig jaar een bouwstop geweest van een aantal weken i.v.m. mogelijke echtscheiding en toen was er volgens geruchten al sprake van een derde partij.

Waarschijnlijk is het gezien de omvang van de onderneming een controleplichtige vennootschap. Raadplegen van de KVK kan misschien uitkomst bieden.

Met betrekking tot Mandemakers groep:

1. Kapitaal krachtige kan financieren
2. Ligging (tussen Rotterdam en Goes/Middelburg) zitten nauwelijks ketens van de Mandemakers groep (strategische keuze). Tevens enige keukenzaak op Goeree-Overflakkee.
3. Merk Tieleman is sterk: Super Service, maar wel hoge prijzen. Dit ontbreekt (de service dan, prijzen weten ze wel raad mee) nog wel eens bij de overige formules (weer strategische keuze). Andere formules kunnen omgezet worden in Tieleman. Waarschijnlijk indien ze de merknaam Tieleman willen handhaven blijft de servicegraad op het oude niveau.

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Als je het zo formuleert klinkt het allemaal zeer plausibel Daan007. Echter weet ik ook dat de heer Tieleman streng gelovig is en nogal wat vrienden in die geloofsgemeenschap heeft, waaronder de familie xxx, daar deze ook niet echt armlastig zijn zou er ook nog weleens hulp vanuit onverwachte hoek kunnen zijn gekomen.....
Maar dit zijn speculaties,daar jouw nick 007 erin verwerkt heeft zou ik zeggen zoek het uit ! Ik hoor het graag.

nikkiee

Ongelezen bericht door nikkiee »

Keukencentrum Tieleman is via een tweetal bv's (beheersmaatschappij Tieleman en Personal Holdingg J. Tieleman) in handen van Stichting Administratiekantoor J. Tieleman waar Jan Tieleman de directeur/eigenaar van is.
Voor het onroerend goed in Middelharnis is een aparte bv opgericht, de Vastgoed Ontwikkelings Combinatie Middelharnis, waar bouwbedrijf Boender & Maasdam (onderdeel van Koninklijke Volker Wessels Stevin) de geldschieter lijkt te zijn.
Ik kan dus op basis van deze info (van o.a. KvK) geen link vinden met Mandemakers (en laten we hopen dat dat zo blijft!)

daan007

Als dat in de KVK staat dan is het zo.

Voor mij was het alleen pure speculatie, waarom ze bij de Mandemakers groep aangesloten kunnen zijn.

arlo

Ongelezen bericht door arlo »

keukens van het met snaidero, een italiaans merk hebben ze ook bij rj Keukens in Arnemuiden.
Maar wel stukken goedkoper zoals ik zelf heb gemerkt.
Dus ga daar gewoon eens kijken

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

arlo schreef:keukens van het met snaidero, een italiaans merk hebben ze ook bij rj Keukens in Arnemuiden.
Maar wel stukken goedkoper zoals ik zelf heb gemerkt.
Dus ga daar gewoon eens kijken

kijk even naar de datum van posting voordat je zo'n reactie schrijft.
Onderwerp is al toch meer dan 2 jaar oud.

Gesloten