LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KeukenConcurent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

KeukenConcurent

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Wij zijn op zoek naar een keuken voor ons nieuw te bouwen appartement.
na verschillende keuken boeren te hebben bezocht en ook in Duitsland te zijn geweest, bleef de Keukenconcurent bellen voor een afspraak.
ik heb de verkoper de offerte uit Duitsland gestuurd zonder prijs en gezegd we komen pas praten als je met een richt prijs komt wat dezelfde keuken bij jullie doet.
na veel telefoontjes van de KC, ze vonden het lastig om zelf een prijs te verzinnen en ze wilden eerst weten wat de keuken in Duitsland doet.
wij hebben voet bij stuk gehouden en gezegd kom maar met een prijs en dan komen we evt langs om zaken te doen.
uiteindelijk kwam de prijs rond de 21.000 euro.
de keuken is in Duitsland vele malen goedkoper is rond de 15.000 euro.
Over de prijs viel nog wel te praten maar het werd wel iets meer als 15.000 euro.
nu hebben we er wel wat meer voor over om de Keuken in Nederland te kopen, dus toch maar een afspraak gemaakt.

Na het lezen van dit Forum en we hadden al een onderbuik gevoel de afspraak keurig geannuleerd.
en blijven ze je toch nog terug bellen om je te lijmen.

we hebben duidelijk aangegeven dat we geen vertrouwen hebben in een keukenzaak die zo negatief in de publiciteit staat.
we vinden het belachelijk dat zelfs de Directeur zijn privé nummer op dit forum zet.
ik werd na mijn afspraak te hebben geannuleerd direct terug gebeld door een andere verkoper. ws een met meer OM *** ervaring.

Hij vond het maar belachelijk die klachten hier op dat forum en na wat leuk reken werk is dat geen 1% van wat ze verkopen.

Wij zijn van mening dat iedere klacht er een te veel is en als ze nu al zo belachelijk doen, kan ik me goed voorstellen wat er met andere mensen gebeurd.

Resumé: KOOP geen Keuken bij de KeukenConcurent ga lekker naar Duitsland veel meer waar voor je geld en vriendelijke en rustige verkopers.

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Schippertje »

Wij zoeken ook een keuken maar duitsland moet je ook uitkijken, geachte collega keukenzoeker.

Graniet dunner
Spoelbak en kraan van mindere kwaliteit
Keukenmerk mindere kwaliteit
Duitse offerte
Verlichting wordt niet meegenomen
En dan het aansluitwerk nog
Apperatuur beter

Algemeen gezien een mindere offerte ze zijn wel erg correct daar kunnen somige in nederland een voorbeeld aan nemen.
Maar voor nog geen € 1000,00 euro verschil ga ik niet naar duitsland.
Op een bedrag van € 20.000,00 vonden wij erg weinig.

8)

mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Hoi Keukenzoeker,

Wij zijn in Duitsland geweest met een offerte uit Nederland.
Keuken is hetzefde merk Systemat is Duits
Het Graniet is hetzelfde
De Spoelbak en kraan zelfde merk.
de offerte ziet er goed uit.
verlichting zit niet in onze keuken, we kopen een grote kasten wand en een kookeiland.
het aansluiten is all in.

dus kortom prima offerte en niks op aan te merken.

Wij snappen niet dat mensen hier veel te veel geld uitgeven voor een keuken.

sus6 in Duitsland

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door slik »

Wij zijn in Duitsland geweest met een offerte uit Nederland.
En ik dacht dat wij Nederlandse keukenzaken nooit nette offertes meegaven. Waren ze in Duitsland vast erg blij mee.

Sukkels......draai het nu is om en ga met zo'n duitse offerte naar een nederlandse keukenzaak......ik garandeer je.....ik ga er onder,..graag zelfs.
Maar voor nog geen € 1000,00 euro verschil ga ik niet naar duitsland.
Op een bedrag van € 20.000,00 vonden wij erg weinig.
Dat bedoel ik nou, nog geen duizend Euro.....kom maar op met die duitse offertes. Als je ze al meekrijgt natuurlijk!

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Schippertje »

Ja hoor slik een keurige duitse offerte zoder dat we er geweest zijn.
Twee telefoontjes en twee mailtjes keurig netjes thuis gestuurd gekregen.
Ze konden zelf Leeuwarden vinden.
En complete offerte met kastprijzen en al niets dan lof.
Maar ons viel de prijs erg tegen blij dat we niet zijn gaan rijden.
Je moet er wel veel tijd insteken ivm het lezen er van de tekeningen waren zeer compleet.
Maar voor € 1000,00 verschil ga ik niet daar naar toe ik gun ze alles maar dit niet.
Dan gun ik de hollanders dat toch meer en beter leesbaar.

ps Ik kan nog een beetje duits stel je voor dat je dat niet kan dan ga je ben ik bang de mist in.
Bij ons stonden er toch vrij veel fouten in ook bij de herziende offerte weer foutjes dat viel mij wel op.

mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Beste slik
En ik dacht dat wij Nederlandse keukenzaken nooit nette offertes meegaven. Waren ze in Duitsland vast erg blij mee.
denk je nu echt dat ik een offerte met prijzen er op mee neem.
Ik ben niet achterlijk hoor, ik weet prima hoe het werkt.
op de offerte stonden alleen de keuken punt voor punt beschreven.
Prijzen haal ik er af.

En dan met het eerste bod al 7000 Euro goedkoper dan in nederland en we zijn nog niet uit onderhandeld.
Dat bedoel ik nou.

Keukens koop je in Duitsland daar worden ze gemaakt

van welke Keukenzaak ben je ? laat me raden uuuuuuuuh, Keukenconcurent zeker !!!
ik heb al twee verschillende offertes uit Duitsland hier liggen.
Daar doen ze echt niet moeilijk over.

Jullie kunnen niet tippen aan de prijs kwaliteit verhoudng en gaan negatief reageren op Duitse keuken zaken.

Groet Marcel

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Kulta »

Jee van dijk,

Denk aan je hart.

Ik geloof best dat je het vertrouwen in de grote Nederlandse keukenzaken kwijt bent, maar dat wil nog niet zeggen dat je iedere keukenzaak over en kam moet scheren.

De prijskwaliteit verhouding tussen Nederlandse en Duitse keukenzaken is gelijk, domweg omdat ze eenzelfde product aanbieden tegen dezelfde prijs.

Als er, bij vergelijk van offertes verschillen in de prijs zitten, dan zijn die verklaarbaar. (Andere kasten; lades tov deuren; andere uitvoering van het werkblad; en zo zijn er nog talloze verschillen te noemen)

Probeem is vaak dat de leek (lees consument) niet altijd weet waar hij bij een vergelijk op moet letten en daar wordt (ook in Duitsland) misbruik van gemaakt.

mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Beste Kulta,

mischien moet je eerst eens goed lezen voordat je reageerd.

het gaat om precies dezelfde keuken, inbouwapp, katsten, werkblad, kraan, etc.
er zit geen verschil in de keuken is nl precies het zelfde merk.

Er worden hier op dit forum altijd dezelfde rede aangevoerd zoals:

Duitsland geeft geen offerte mee = niet juist
Keuken is niet hetzelfde = in ons geval niet
Geen goede service etc = prima service daar.

waarom denk je dat de Duitse Keuken leveranciers net over de grens meer dan 90% van hun keukens aan Nederland verkopen.

De Prijs Kwaliteit verhouding is gewoon weg beter in Duitsland.

Groet Marcel

Pfffff

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Pfffff »

Bijna goed Heinz vandijk, maar je blijft een gepiepelde sukkel

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Kulta »

Beste Marcel,

Ik blijf bij mijn standpunt dat je wanneer je dezelfde keuken en dezelfde apparatuur en blad; dezelfde opstelling en dezelfde uitvoering uitkiest, de prijzen in Nederland vergelijkbaar zijn met die uit Duitsland.

Nogmaals :

Als er, bij vergelijk van offertes verschillen in de prijs zitten, dan zijn die verklaarbaar. (Andere kasten; lades tov deuren; andere uitvoering van het werkblad; en zo zijn er nog talloze verschillen te noemen)

Probeem is vaak dat de leek (lees consument) niet altijd weet waar hij bij een vergelijk op moet letten en daar wordt (ook in Duitsland) misbruik van gemaakt.

Dus wat betreft dat lezen; de pot verwijt de ketel.

Ik zeg niet dat JIJ een andere opstelling etc. hebt; ik zeg dat dit vaak voorkomt.

(BTW je hebt het hier over een verschil van € 7000,- terwijl je in het in de andere Topic over € 17.000 hebt. Type foutje of vergelijk je nu per ongeluk toch Siematic met Systemat?)

Ben je al met je Duitse offerte bij de Nederlandse keukenzaak geweest?

Moet je net als je in Duitsland hebt gedaan, naar een keukenzaak gaan die je nog geen offerte heeft uitgebracht, aangeven dan je een gespecificeerde offerte uit Duitsland hebt en dan die keukenzaak een offerte laten uitbrengen. 10 tegen 1 dat de prijs vergelijkbaar is.

Er wordt hier op dit forum altijd hetzelfde aangevoerd.
Duitsland is goedkoper.

Ik heb echter nog van niemand gehoord / gelezen dat ze eerst in Duitsland zijn geweest. Met die gespecificeerde offerte naar een Nederlandse keukenzaak gaan; aangeven dat ze een offerte uit Duitsland hebben en dan bij de Nederlandse keukenzaak teveel betalen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door loesjes »

och breek me de bek niet open van de duitse keukenzaken.....
qua prijs zullen ze misschien in eerste instantie wel soms goedkoper zijn, maar dan begint het.

ik woon in niet een gek groot dorp, en hier werd een 7 jaar terug een kleinschalig nieuwbouwproject opgezet. zo'n kleine 10 huizen in 1 keer erbij
de mensen werden al ver van te voren bij elkaar geroepen die een huis er hadden gekocht om vast een leuk buurtgevoel te creeeren ofzo.

zo hadden ze ook het plan opgevat om met zijn allen maar naar duitsland te gaan voor een keuken. dus een busje afgehuurd en daar gingen ze en o o o wat kwamen ze triomfantelijk terug. want ja zij hadden de slag van hun leven gemaakt.

de keukens werden geplaatst en de eerste mensen kwamen bij ons al om advies ( ja toen konden ze ons wel vinden) plannings fouten, constructiefouten, en ga zo maar door. WE hebben ze allemaal geholpen daar waar mogelijk was.

en ja toen na 2 jaar toen de eerste service meldingen aan apparatuur kwamen toen kwamen ze aan te zitten. want ja er zit duitse apparatuur in met duitse garantie waar een nederlandse fabrikant helemaal geen belang bij heeft om dat onder garantie te komen repareren. want ja apparatuur met een duitse achtergrond is tenslotte geen apparatuur waar ze toen des tijds ook maar wat aan hebben verdient. dus die helpen ze dan ook niet onder garantie. en ja waar was hun keukenleverancier toen????? ik weet het niet, waarschijnlijk heel druk met nieuwe klanten veroveren want zijn ouwe klanten liet hij STUK VOOR STUK ALLEMAAL STIKKEN

om een lang verhaal toch een beetje kort te houden. ik weet dat minstens 50% van die mensen toch wel SPIJT heeft gekregen van de duitse aankoop
keukens aanbieden en verkopen met lagere prijzen alla..... maar van service hebben ze daar echt nog geen kaas gegeten.

succes met je duitse hoofdprijs

Wils
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:35

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Wils »

Ik denk dat de duitse keukenzaken goedkoper zijn dan de nederlandse omdat zij initieel met minder marge genoegen nemen. Eigenlijk zegt Slik het heel duidelijk.
Sukkels......draai het nu is om en ga met zo'n duitse offerte naar een nederlandse keukenzaak......ik garandeer je.....ik ga er onder,..graag zelfs.
Als je dus met een duitse offerte aan komt kan de prijs plotseling wel omlaag. Zou dat nu niet precies de reden zijn van de argwaan van de consument naar de nederlandse keukenzaken toe?? De duitse keukenzaak kan in principe niet veel goedkoper werken dan de nederlandse omdat de loonkosten, huisvestingskosten, transportkosten, inkoop e.d nagenoeg gelijk zullen zijn dus blijkbaar zit het verschil in de marges die gehanteerd worden. Het is natuurlijk precies wat mcnvdijk stelt
denk je nu echt dat ik een offerte met prijzen er op mee neem
[/quote]

mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Beste Kulta
Ik blijf bij mijn standpunt dat je wanneer je dezelfde keuken en dezelfde apparatuur en blad; dezelfde opstelling en dezelfde uitvoering uitkiest, de prijzen in Nederland vergelijkbaar zijn met die uit Duitsland
Ik denk toch dat je het mis hebt.
Hoe verklaar je anders dat ik precsies dezelfde keuken 7000 euro goedkoper is.
Er zit echt geen verschil in, ik zal het nog wat duidelijker maken, de offerte is door dezelfde keukenzaak in nederland nagekeken, en die kon niks aan het prijs verschil doen en zag geen andere dingen als in zijn eigen offerte. het is zelfs zo dat ik in Duistsland er houten bestek lades bij krijg die stonden niet eens in het orgineel.

dus jouw standpunt klopt niet!

ps die andere topic gaat om een andere offerte ik wil hier alleen maar duidelijk maken dat er een verschil in zit.

Ik ben met je eens een Siematic keuken is duurder maar 17.000 euro duurder dan een ander goed A-Merk gaat er bij mij niet in.
dat is gewoon weg bijna het dubbele wat de andere keuken doet.

Groet M.

mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Beste Loesjes.

Ik weet niet in welke Keukenzaak je werkt maar ik heb als "leek" nog meer verstand als jouw.
en ja toen na 2 jaar toen de eerste service meldingen aan apparatuur kwamen toen kwamen ze aan te zitten. want ja er zit duitse apparatuur in met duitse garantie waar een nederlandse fabrikant helemaal geen belang bij heeft om dat onder garantie te komen repareren. want ja apparatuur met een duitse achtergrond is tenslotte geen apparatuur waar ze toen des tijds ook maar wat aan hebben verdient. dus die helpen ze dan ook niet onder garantie

zo hadden ze ook het plan opgevat om met zijn allen maar naar duitsland te gaan voor een keuken. dus een busje afgehuurd en daar gingen ze en o o o wat kwamen ze triomfantelijk terug. want ja zij hadden de slag van hun leven gemaak
Volgens mij hebben we Europesche Garantie, ik krijg gewoon 5 jaar garantie op me Miele app. ook in Nederland.
Er bestaan geen specifiek Duistse merken, die hier in nederland niet verkocht worden.
Volgens mij zijn ze gewoon bij de Keuken Concurent geweest en niet over de Duitse Grens.

Groet M

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door loesjes »

zeg leek, moet jij eens in duitsland apparatuur kopen van bijvoorbeeld bosch en dan de service proberen te regelen via de nederlandse importeur willem van rijn.
daar ga je met je europese garantie hoor.

willem van rijn komt echt niet, tja en dan zit je he. want denk je dat de duitse leverancier zit te springen om een technische storing in nederland op te lossen?

nou volgens de mensen hier in het dorp duidelijk niet.

joepie de poepie we hebben een duitse keuken......


Ik weet niet in welke Keukenzaak je werkt maar ik heb als "leek" nog meer verstand als jouw.
en wat betreft deze opmerking, als je verstand net zo is als je nederlandse spelling dan snap welk niveau ik voor me heb.

valt me op dat jij heel veel hoofdletters in je berichtjes plaatst. was dat niet typisch duits????
aha nu snap ik het je bent gewoon reclame aan het maken voor je duitse tokootje .......

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Kulta »

Marcel,

Ik blijf erbij dat een verschil van € 7000,- niet representatief is tussen een Nederlandse en een Duitse keukenzaak, als het zoals je aangeeft gaat om exact dezelfde keuken.

Misschien bij een verkeerde keukenzaak in Nederland geweest?

Een ieder die je hier vraagt kan met de Duitse prijs mee. Of men dat wilt is een tweede.

Ik weet het ik heb ongelijk en ben een keukenboer die toch niet tegen de Duitser op kan!

En wat betreft je volgende opmerking:
Ik ben met je eens een Siematic keuken is duurder maar 17.000 euro duurder dan een ander goed A-Merk gaat er bij mij niet in.
dat is gewoon weg bijna het dubbele wat de andere keuken doet.

Je schermt in dat andere topic wel met een prijsverschil van € 17.000,- maar dat is dus niet zo; tenmisten niet op een identieke keuken.
(Je vergelijkt twee verschillende keukens met elkaar)

Verder wat betreft dat verhaal over dat A-Merk. Ik heb een offerte opgevraagd van een Mercedes en een BMW; blijkt die BMW € 30.000 duurder te zijn. Zijn toch allebei auto's en toch allebei Duits en allebei A-merken? Hoe kan dat nou?
Juist !! Daarom is er dus ook een verschil in prijs tussen Siematic en Systemat.

mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Beste Kulta

ik snap best wel dat er een prijs verschil tussen een Siematic keuken en een Systemat keuken zit.
maar goed keuken ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit en het blijft bij allebei SPAANPLAAT zelfs Siematic.
De grooste stelpost van die keuken is het werkblad en de inbouwapp is meer dan de helft van de keuken. (beide keukens zelfde)
als we dan prijs technisch kijken koop in een Mercedes met een Ferrari motor. als ik voor de Siematic ga.

dan koop ik liever een BNW met een Ferrari motor als dat de helft goedkoper is. ik zie het er niet aan af 17.000 euro verchil.
dat is in guldens bijna 40.000 gulden.

dit gat is wel er groot toch ?

Groet M

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door Kulta »

Helemaal mee eens dat dat een groot prijsverschil is, maar zoals je zelf aangeeft krijg je ook iets anders.

Of die Siematic het prijsverschil waard is, dat wil ik bij deze in het midden laten. Die keuze moet ieder voor zich maken

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door slik »

Het prijs verschil klopt niet.........is dus gelogen....zoals zo vaak!

objektieve vakman
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2006 07:27

Re: KeukenConcurent

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Natuurlijk kan je in Duitsland een keuken kopen, maar dit is lang niet altijd voordeliger. De meeste merken hanteren in nederland dezelfde prijzen als in Duitsland, ook de BTW is binnenkort gelijk.

Natuurlijk zijn diverse groepen durr in nederland. DMG is hiervan een voorbeeld. ER zijn echter genoeg andere keukenzaken die een zeer concurerende prijs afgeven en waarbij de service vaak beter is.

Gesloten