LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenconcurrent Doetinchem

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Suzan7719

Keukenconcurrent Doetinchem

Ongelezen bericht door Suzan7719 »

Wij hebben na de zomervakantie van 2010 een keuken gekocht het was een mooie keuken met alles wat we wilde, wij hebben zaterdag's het koopcontract getekend en helemaal in onze nopjes van de vakantie en die mooie keuken gingen wij met frisse moed weer op maandag aan het werk, daar aangekomen werd mijn man verteld dat vanwege de economische crisis, hij per direct ontslagen was......... helemaal ondaan en verdrietig, hebben wij direct contact gezocht met keukenconcurrent dus even voor de duidelijkheid zaterdags getekend en maandag wilde we deze dus annuleren......... we kregen te horen dat dat kon met een boete van bijna 2000 euro omdat ze een plekje voor ons in het magazijn hadden gereserveerd?????!!!!!!! nouja beetje vreemd neem aan dat dat echt niet gebeurd,ze waren niet voor rede vatbaar wat een bokke lui daar zeg bah bah.... echt heeeeel onmenselijk we mochten de boete wel in 3x betalen wij hebben gezegt dat we dit niet konden ik bedoel van de WW mag je blij wezen dat je normaal te eten hebt..... wij hebben aangegeven dat we echt wel wilde betalen maar dan in meerdere termijnen ook hier viel niet over te praten.... als ik ooit geld heb en een andere keuken wil ga ik hier dus echt NOOIT meer naar toe!!!

16again

Re: Keukenconcurrent Doetinchem

Ongelezen bericht door 16again »

Werkeloos worden is keukenconcurrent niet aan te rekenen, dit is dus geen aanleiding om onder annuleringskosten uit te komen.

Waar je je wel op kan beroepen:
-Zeer korte tijd (minder dan 1 werkdag) tussen annuleren en aankoopdatum. Voor zover ik mij herinner besloot de geschillencommissie en/of rechter in vergelijkbaar situatie (gebruik zoekfunctie forum) om annulerings kosten te halveren.
-Als je het voor de rechter laat komen, dan kun je verzoeken om KC de schade daadwerkelijk aan te laten tonen. Dan moeten ze met cijfers op de proppen komen waaruit bedrijfsmarge blijk, en dat doen ze liever niet

Afhankelijk van perspectief op de arbeidsmarkt misschien de beste oplossing:
Vraag KC om de order voorlopig uit te stellen , of op afroep te plaatsen. In de tussentijd kun je solliciteren....

Suzan7719

Ongelezen bericht door Suzan7719 »

16again, als je goed mijn verhaal gelezen hebt willen wij daar ook niet onderuit komen en echt wel betalen maar ze wilde er niks over horen dat wij graag in meerdere termijnen wilde betalen, en wij hadden de keuken in principe volgend jaar dus 2012 gekregen dus na 1 dag al een plek gereserveerd leek mij erg sterk ze waren nog niet eens thuis geweest om uit te meten, maar goed bedankt voor je tip!

Marco59

Ongelezen bericht door Marco59 »

Ga naar de CBW Erkend mensen, je hebt bedenktijd na het sluiten van een order.
Bel ze maar op 030 6973107

Roeltej

Ongelezen bericht door Roeltej »

Dat van die gereserveerde plek is ook onzin... ik gok er zelfs op dat de keuken nog nieteens in het systeem was ingevoerd en nog niet meer was dan een tekening en orderbon die uitgewerkt moest worden.

Dan zit er nog een stap orderverwerking tussen, die pas x-weken voor levering de keuken bekijkt en besteld... en dan pas komt deze na een aantal weken binnen in het magazijn.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:lol:

Beter zoek even naar CBW op dit forum......... zal weinig voor een consument betekenen.......

Jet64

Ongelezen bericht door Jet64 »

zelfstandigste schreef:
:lol:

Beter zoek even naar CBW op dit forum......... zal weinig voor een consument betekenen.......

Het CBW doet niets voor je, ze belangen hoofdzakelijk de belangen van de ondernemers, dit hebben ze persoonlijk toegegeven toen wij voor een geschil belden.

Ik kreeg een tip van een juriste die al verschillende malen met contracten enz van keukenzaken te maken heeft gehad.
Neem altijd zelf een eigen contractje mee, hou het zakelijk geen poespas erin. Maar meld erin dat bij eventueel ernstig ziekte of werkloosheid of wat voor goede reden dan ook , 2 weken of een maand te tijd hebt om terug te komen op het contract. En laat ze dat tekenen dan pas teken jij ook. Je krijgt hierdoor wel een maand later de keuken maar ook een maand bedenktijd. Een goede keukenzaak heeft hier geen moeite mee blijkt uit ervaring van juriste.

pieterputers

Ongelezen bericht door pieterputers »

Onlangs hebben mijn vrouw en ik ook een nieuwe keuken aangeschafd. deze was behoorlijk verjaard. Wij zijn bij verschillende keukenbedrijf langsgeweest, maar keukenconcurrent Doetichem heeft ons uitstekend geholpen! De kasten waren in de verkeerde kleur geleverd, zij lostte dit enorm snel op. Binnen een paar dagen kwamen ze opnieuw de keuken leveren met de juiste kleur!
Wij zijn er content over.

Groetjes, Pieter

Gesloten