LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenconcurrent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
betsyhommel

Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door betsyhommel »

In mei 2007 hebben wij bij de keukenconcurrent in Roosendaal een keuken gekocht, in december 2008 zijn er twee kastjes naast de afzuigkap vervangen omdat de zijkant loslaat, nu zijn deze kastjes weer op dezelfde manier beschadigt en de deurtjes van de keuken zwellen op aan de onderkant, in de buurt van de warme / koude bronnen, magnetron, oven, koelkast, vaatwasser, afzuigkap, spoelbak het ergst.
In juli is er een monteur van de keukenman langs geweest, die heeft de keuken geleverd, de keuken is te nat schoongemaakt, er is water onderaan de kastjes blijven hangen en daardoor zij de deurtjes gaan opbollen vanonder? Er is verder geen druppel water op de deurtjes te zien, als er te nat schoongemaakt is zie je volgens mij strepen en druppels lopen en omdat ik mijn handtekening niet wilde zetten voor waterschade is de monteur weer vertrokken zonder een oplossing te bieden.
Na 2 brieven te hebben geschreven, een naar een antwoordnummer van de klantenservice waarop ik geen antwoord kreeg en een aangetekende brief naar het hoofdkantoor, wat tot mijn grote verbazing ook hetzelfde adres is van Mandemakers keukens, wilde de postcode controleren toen ik daar achter kwam, kwam er opnieuw iemand langs, daar konden wij op een fatsoenlijke manier mee van mening verschillen en weer heb ik opnieuw niet getekend voor waterschade. Op de vraag van mijn man is dit materiaal wel geschikt voor een keuken, de keuken is toch een natte groep en zijn er meer mensen met dit probleem kregen wij als antwoord heel weinig.
Met dit stukje wil ik graag weten of er meer mensen zijn met dit probleem, wij zijn vast niet de enige die zo’n keuken hebben gekocht.

Ferry26

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Ferry26 »

In veel gevallen heeft het te maken met vocht. Dit is moeilijk vast te stellen. Maar zeker omdat je aangeeft dat het bij de natte voorzieningen is ? Te nat schoonmaken is absoluut niet uit te sluiten. Je kan de voorkant van de deur droogmaken zodat er geen strepen meer zijn maar die druppels onderaan kan je snel vergeten zijn. Natuurlijk zegt een consument dat het allemaal niet zo is.

Net als die keer dat ik bij een klant was voor een kapotte vaatwasserdeur. Toen ik binnenkwam ging die vrouw erop zitten omdat ze moe was. a 150 kg ! Daarom blijft het moeilijk te bewijzen bij wie de fout ligt.

Naast de afzuigkap hangen bovenkasten ? Hoe breed is de schouw en de kookplaat ? Als de kookplaat breder is dan sde schouw heeft die onvoldoende opvang van dampen. Hierdoor gaan de kastjes ernaast loslaten. Het kan ook zijn dat u de afzuigkap helemaal niet gebruikt ?? Dan blijven de dampen onder de kastjes en gaat het ook mis. Of de waterkoker die constant onder de kastjes staat te dampen ?? Natuurlijk zegt een consument dat dit allemaal niet waar is, zou ik ook doen.

Aangezien eea moeilijk te bewijzen is, zou ik proberen een middenweg te vinden. Kijk of ze voor inkoopsprijs nieuwe deuren willen leveren. Volledige garantie krijg je hier denk ik niet op.

Succes

betsyhommel

Ik neem aan als ik bij een verkoper van een keuken zit en hij tekent mijn keuken dat hij er voor zorgt dat de afzuigkap breed genoeg is, dus de afzuigkap is net zo breed als de kookplaat en zo nat schoonmaken dat er water blijft hangen aan de kastjes!!?
Heb gelukkig nog goede ogen en de afzuigkap staat gewoon aan als er gekookt wordt, het verhaal van die vrouw van 150 kg lijkt mij wat overdreven, hoe komt zo iemand boven op een vaatwasser terecht van hoe hoog zijn die dingen ook alweer?En een waterkoker die constant staat te dampen, zou niet weten waarom ik een waterkoker constant een hele dag moet gebruiken. Verder geld uitgeven aan een keuken die niet normaal schoongemaakt kan worden lijkt mij een domme zet, kan dan veel beter naar een zaak gaan waar ze beter materiaal verkopen en een nieuwe keuken kopen, zoals ik in mijn verhaal verteld heb zijn er 2 nieuwe kastjes geplaatst die weer hetzelfde probleem hebben.

Ferry26

Wat een agressieve reactie zeg ! Ik geef alleen maar de mogelijke oorzaken aan. Dan kan je bij jezelf nagaan of dit misschien ergens per ongeluk het geval is...

Een waterkoker die dagelijks 2 keer aan staat onder de kastjes is voldoende om na een paar jaar de folie te doen loslaten.

En wat betreft de afzuigkap, niet iedere verkoper is even deskundig en dit zijn fouten die regelmatig voorkomen ! Als de sterke wokbrander, die meestal links zit, niet voldoende onder de schouw zit gaan je kastjes eraan. Wat dus al tot 2 keer toe gebeurd is. Zou de oorzaak toch even laten onderzoeken door een expert ??? Dus een onafhankelijk persoon.
kan dan veel beter naar een zaak gaan waar ze beter materiaal verkopen
Je had in eerste instantie al niet bij de keukenconcurrent moeten kopen. Die kwaliteit is niet erg hoogstaand. Maar goedkoop is duurkoop zeggen ze dan..
Heb gelukkig nog goede ogen
Die komen waarschijnlijk niet bij de keukenconcurrent vandaan ?

Succes verder met je probleem.

betsyhommel

Wat de wokbrander betreft, die zit in het midden dus voldoende onder de afzuigkap.

Verder heb ik wat tegen mensen die van die vervelende opmerkingen maken over iemand zijn gewicht, vind heel dit verhaal gewoon nergens op slaan.

Mijn keuken is niet goedkoop geweest en de kwaliteit van de keukenconcurrent daar ben ik nu achter gekomen, eens maar nooit meer en mijn ogen zijn gewoon van mijzelf.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Vocht zou inderdaad wel een probleem kunnen zijn zoals ferry aangeeft. Bijvoorbeeld, ik zag in het begin ook vaker dat als de waterkoker had aangestaan er een behoorlijke damp aan de kastjes hing en druppels aan de onderkant. Sindsdien zet ik de waterkoker onder de afzuifkap als ie aangaat.

Misschien een rare vraag: zet u de afzuigkap wel meteen bij het beginnen met koken aan ? Veel mensen vergeten dit nog wel eens en doen dit pas als de boel kookt en er al flink wat damp langs is gegaan.

Wellicht is het verstandig dat u er eens een onafhankelijke deskundige naar laat kijken. Afhankelijk van de uitkomst kunt u eens informatie inwinnen bij een juridisch loket of de rechtsbijstand indien u daarvoor een verzekering heeft.
Dat een keuken niet geschikt is om onder water te plaatsen, dat weten we allemaal wel denk ik zo. Echter het materiaal van de kastjes moet wel geschikt zijn voor normaal gebruik in een keuken.

betsyhommel

De afzuigkap gaat recht aan als ik ga koken, de keuken is gewoon van slechte kwaliteit en door middel van berichtjes op het internet te plaatsen wil ik in contact komen met mensen die hetzelfde probleem hebben, lijkt mij sterk dat ik de enige ben met zo'n keuken, er zijn vast meer mensen die in 2007 een keuken hebben gekocht en wil zo gaan aantonen dat deze zaak slechte kwaliteit levert.

Wat het gebruik van de keuken betreft, die is op een normale manier gebruikt maar dat is mijn woord tegen die van de monteur, die had zo iets van ha ha, zie het allemaal maar eens te bewijzen en dat is moeilijk, vandaar dat ik graag meer reacties van mensen met hetzelfde probleem zou hebben.

Heb ook een rechtsbijstand verzekering waar ik mee aan de slag ga. Als het nodig is kan die een onafhankelijke deskundige aan het werk zetten.

Ferry26

Verder heb ik wat tegen mensen die van die vervelende opmerkingen maken over iemand zijn gewicht, vind heel dit verhaal gewoon nergens op slaan.
Dit is geen verzonnen verhaal. Het geeft alleen maar aan dat klanten niet altijd eerlijk zijn om hun gelijk te halen.

Ander voorbeeld: Mijn lades lopen niet goed meer.. Kinderen die de ladekast gebruiken als trap om bij de snoeppot te komen in de bovenkasten.

Of: Er zit een scheur in mijn stenen werkblad. Eenmaal aangekomen zie ik een voetafdruk op het blad staan.
Reactie: Ja ik moet toch mijn ramen kunnen zemen ??

Vaatwassers die na afloop van het programma direct open getrokken worden en op een kier gezet worden. Dit is direct funest voor de folie op de deur. Heeft niets met kwaliteit te maken. Zelfs gelakte deuren zijn hier gevoelig voor.

Maar wat Emmy75 zegt.. Onafhankelijk advies inwinnen en kijken wat daar uitkomt.

betsyhommel

Misschien een rare vraag, hoe weet jij dan dat de kinderen de ladekast gebruiken om bij de snoep pot te komen? Heb jij ze dat zien doen dan? Dit bedoel ik nu met mijn woord tegen die van de monteur, er wordt van alles verzonnen om geen garantie te geven!!!! Ook de leveranciers zijn niet altijd eerlijk.

Ferry26

Misschien een rare vraag, hoe weet jij dan dat de kinderen de ladekast gebruiken om bij de snoep pot te komen? Heb jij ze dat zien doen dan?
Zoals de gezegde luidt.. Kinderen en dronken mensen spreken de waarheid.

Ik ben met je eens dat een leverancier ook probeert hieronderuit te komen. Het liefst kosteloos. Ik denk zelfs dat als keukenconcurrent de deuren reclameert bij de leverancier en aangeeft dat folie loslaat, ze nieuwe deuren krijgen onder garantie. Het is maar net hoeveel moeite ze ervoor willen doen om een tevreden klant te houden. Ik heb wel eens na 7 jaar nieuwe deuren gekregen onder garantie. De klant hoefde alleen de montage te betalen. Lijkt mij een redelijk voorstel.

Maar zoals eerder gezegd.. Even onafhankelijk advies inwinnen. Als die ook vocht als oorzaak ziet zit er toch een kern van waarheid in.

betsyhommel

Vervolg op mijn verhaal, volgens de eerste monteur die langs kwam had ik een lekkage gehad, het water was bovenlangs de deurtjes gelopen en onderaan blijven hangen, dus ook aan de onderste kastjes, de keuken is minstens 4 meter lang, zit ook nog een werkblad halverwege, zie je dat water al overal naar beneden komen?

Hij stond het gewoon met zijn handen aan te wijzen.

Het plafond is van beton, de nodige centimeters dik en de waterleiding van de keuken loopt achterlangs de keukenkastjes, in de muur, aan het plafond voor de rest geen schade van lekkage te zien, toen ik daar niet in trapte kwam hij met het verhaal van te nat schoon gemaakt, weet voor 200 % zeker dat ik geen lekkage heb gehad en dat ik hierdoor bedondert wordt. Die monteur loopt gewoon een verhaal te verzinnen.

Ferry26

Ga nu eerst maar eens een second opinion halen en kom dan terug met het resultaat. Hier op het forum is niemand die in kan schatten wat er bij jou thuis aan de hand is. Dus het heeft weinig zin om daar over door te gaan.

Dat de kwaliteit van keukenconcurrent niet erg best is is een feit. Dan had je vantevoren advies moeten vragen en niet achteraf klagen.

betsyhommel

Ik heb dit forum zelf gestart om in contact te komen met mensen die ook problemen hebben met de keukenconcurrent, daar wil ik contact mee.

Emmy75

betsyhommel schreef:Ik heb dit forum zelf gestart om...
Goh verkeerde ik toch de hele tijd in de veronderstelling dat het forum door de Tros gestart was. :mrgreen:

Maar even serieus.
Persoonlijk zou ik toch vast gaan informeren om een second opinion te krijgen van een onafhankelijk persoon in deze. Reacties van anderen met problemen met keukenconcurrent is leuk, maar vraag me af of dit voldoende zal helpen voor uw zaak. Dit kan namelijk veel te gemakkelijk afgewimpeld worden door keukenconcurrent met een mededeling als Jamaar mevrouwtje dat is een heel ander geval want... bladiebla..

betsyhommel

Krijg hier van die rare verhalen, ( van medewerkers van? ) over klanten die bovenop een afwasmachine gaan zitten terwijl er een monteur voor hun neus staat en moet ik nu werkelijk geloven dat een monteur kinderen in hun eigen huis gaat ondervragen hoe ze bij de snoep pot komen? In mijn huis doet hij dat dus niet. Een lade vol met keukenspullen, hoe ga je daar bovenop staan?

Dat mijn keuken vocht schade heeft klopt, de keuken is een natte groep en het materiaal is niet geschikt om in een keuken gebruikt te worden, dat moet ik dus gaan bewijzen.

Dus nogmaals, wil graag met mensen in contact komen die ook problemen hebben met keukenconcurrent, keukenman.

Emmy75

betsyhommel schreef:Krijg hier van die rare verhalen, ( van medewerkers van? ).....
Ik zou zeggen bestudeer dit forum eens en u komt tot de conclusie dat de medeforumbewoners het lang niet altijd eens zijn met elke TS. Dit is een forum voor kritische consumenten en deze hebben ook wel eens de eigenschap om kritische vragen te stellen aan een TS.

Het is dan ook niet altijd handig meteen aannames te doen of de suggestie te wekken dat iemand ergens werkt. (voor de duidelijkheid ik heb niets met de hele keukenbranche te maken). Daar worden sommigen alleen maar korzelig van.

Met een beetje voorstellingsvermogen zijn de verhalen zo gek nog niet. Er zijn mensen die de deur van de vaatwasser openzetten en er dan op gaan zitten. Dat gaat heel makkelijk zonder klimpartij (en nee ik doe dat niet). Lades ipv onderkasten en de kids kunnen makkelijk op de rand van de onderste la gaan staan. Kinderen doen soms wel vreemdere dingen dan vanalles als opstap gebruiken wat er niet voor bedoeld is. Er zijn mensen zat die de raarste dingen doen.

Nu begrijp ik alleen niet waarom u niet een onderzoek wenst door een onafhankelijk persoon?

betsyhommel

Heb ik beweerd dan dat ik geen onderzoek wil van een onafhankelijk persoon?

Geplaatst: 29 aug 2011 08:10
Heb ook een rechtsbijstand verzekering waar ik mee aan de slag ga. Als het nodig is kan die een onafhankelijke deskundige aan het werk zetten.

Al die verhalen hebben niets met mijn keuken te maken, heb van begin af aan gevraagd in mijn eerste bericht:
Met dit stukje wil ik graag weten of er meer mensen zijn met dit probleem, wij zijn vast niet de enige die zo’n keuken hebben gekocht.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

wij zijn vast niet de enige die zo’n keuken hebben gekocht.
Merk en type zie ik nog niet staan....

betsyhommel

Op mijn factuur staan onder artikel nummers, bv SG60214 hoge servieskast, front Brava licht ahorn, na 4 jaar weet ik echt niet meer het merk en type van mijn keuken, kan het niet vinden op de factuur en ook niet op de koopovereenkomst/bestelbon.

VincentvdBrand

Ongelezen bericht door VincentvdBrand »

Hallo Betsy!

Ik heb ook een mindere ervaring met Keukenconcurrent/Keukenman.
Mijn keukenblad is namelijk aan het werken en vervormen (na 1,5 jaar). Nu heb ik fotos gestuurd naar Keukenman met de schade. Ik heb een fout gemaakt door een foto te sturen waarop je nou net wat water ziet weerspiegelen op het blad. We hadden namelijk net schoongemaakt.
Nu heeft de leverancier van het keukenblad de garantie afgewezen omdat ze zeggen dat het mijn eigen schuld was (adhv het water op de foto). Dat vind ik persoonlijk belachelijk en veel te kort door de bocht. Juist omdat we een vaatwasser hebben en nooit water op het blad hebben liggen. Het blijkt overigens ook dat het hout zelf niet eens bewerkt is met watervaste lijm (of iets dergelijks) en dat het enige waterbestendige, de kunstof "folie" over het blad zelf is. Nu is het blad logischerwijs aan het vervormen door water juist op de hoek van het blad, omdat daar een kier loopt in het kunstof.

Nu krijg ik een second opinion van keukenman. Ze willen langskomen om te komen kijken. Het risico is (en vooral na het lezen van jouw ervaringen) dat ze het alsnog op "eigen schuld dikke bult" gooien. In dat geval moet ik de voorrij kosten betalen 60 euro.

Hoe kan een keukenleverancier in godsnaam een keuken leveren die niet waterdicht is? Waarom krijg ik niet waterbestendig hout in mijn blad?

Dus iedereen die een keuken koopt bij keukenconcurrent moet navragen of het hout wel bewerkt is en zeker weten waterdicht, anders heb je een niks aan! Het gaat al vervormen als je het schoonmaakt!

groet
Vincent vd Brand

Gesloten