LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenhuis Heerlen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 apr 2016 14:17
- Contacteer:
Keukenhuis Heerlen
In November 2013 heeft Het keukenhuis een nieuwe keuken geplaatst. Vanaf Februari is het tussen de schuine naad gaan opzwollen en sluit het niet meer goed aan. Keukenhuis zegt dat het aanrechtblad niet onder de Garantie valt en deze niet bij de keuken hoort. Ik heb 5 Jaar garantie op deze keuken. Moet keukenhuis dit vergoeden, Verzekering betaald het aanrechtblad niet, reden: het aanrechtblad moet tegen water kunnen.
Re: Keukenhuis Heerlen
Wat staat er in je garantievoorwaarden?
Re: Keukenhuis Heerlen
Oorzaak zal vocht zijn, dat het blad is ingedrongen.
Indien dit bedrijf de keuken geleverd en geplaatst heeft, dan heb je niet alleen recht op garantie, maar ook op deugdelijk product.
Het ligt minder zwart-wit als dit niet te wijten is aan slechte montage door het bedrijf. De naad kan ook ontstaan zijn door bijvoorbeeld een slechte vloer.
Indien dit bedrijf de keuken geleverd en geplaatst heeft, dan heb je niet alleen recht op garantie, maar ook op deugdelijk product.
Het ligt minder zwart-wit als dit niet te wijten is aan slechte montage door het bedrijf. De naad kan ook ontstaan zijn door bijvoorbeeld een slechte vloer.
Re: Keukenhuis Heerlen
Het weekblad zou niet bij de keuken horen? Het moet niet gekker worden... Straks hoort de apparatuur er ook niet bij. En horen de kasten er ook niet bij.
Re: Keukenhuis Heerlen
Je weet het niet, er zijn er hier op het forum geweest die alles bij elkaar schrapen, apparatuurtje hier, bladje daar. En dan verbaasd zijn als er een garantieconflict ontstaat.
Bij TS weet ik het natuurlijk niet, de informatie is summier.
Bij TS weet ik het natuurlijk niet, de informatie is summier.
Re: Keukenhuis Heerlen
Als u in 2013 een keuken hebt gekocht inclusief een werkblad en het is ook gemonteerd door de leverancier dan heeft u daar wel degelijk garantie op.
Misschien is de fabrieksgarantie voorbij, maar dat heeft slechts met fabricagefouten te maken.
Dat er vocht in de naad kan lopen is te wijten aan het feit dat het niet correct gemonteerd kan zijn.
De leverancier nogmaals aanspreken en als deze blijft weigeren wijzen op de conformiteitseis, u mag er tenslotte vanuit gaan dat het langer meegaat dan 3 jaar. Geen actie? Dan uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Misschien is de fabrieksgarantie voorbij, maar dat heeft slechts met fabricagefouten te maken.
Dat er vocht in de naad kan lopen is te wijten aan het feit dat het niet correct gemonteerd kan zijn.
De leverancier nogmaals aanspreken en als deze blijft weigeren wijzen op de conformiteitseis, u mag er tenslotte vanuit gaan dat het langer meegaat dan 3 jaar. Geen actie? Dan uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Re: Keukenhuis Heerlen
Vraagje;
Hoe zit het gemonteerd?
Ik maakte ooit de fout door 2 bladen op de kasten te schroeven en niet de bladen onderling aan elkaar te zetten dus
helaas, ik weet nu hoe het niet moet.
Later een blad gekregen met iets waarmee de bladen aan elkaar geschroefd werden en de kit tussen de 2 bladen alle kanten uit kwam.
Nu 17 jaren later een perfecte naad, alleen de rest van het werkblad....
Hoe zit het gemonteerd?
Ik maakte ooit de fout door 2 bladen op de kasten te schroeven en niet de bladen onderling aan elkaar te zetten dus
helaas, ik weet nu hoe het niet moet.
Later een blad gekregen met iets waarmee de bladen aan elkaar geschroefd werden en de kit tussen de 2 bladen alle kanten uit kwam.
Nu 17 jaren later een perfecte naad, alleen de rest van het werkblad....