LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenplaza Oud-Beijerland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door Gast »

Je krijgt toch niemand zover om naderhand nog zoiets als een enquete in te vullen. Meerendeel van enquetes worden direct in de papierbak gesmeten.

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Een enqueteformulier invullen zal toch wel snel gebeuren. Onze klanten krijgen er ook eentje een 99% gebruikt het.

Mr.P.

Gast

Is dit landelijk te maken zodat er een soort keurmerk komt voor keukenhandelaars die enerzijds [50%] gebaseerd is op beleving en tevredenheid van klanten en anderzijds [50%] gebaeerd is op kwaliteitskenmerken die door de branche zelf zijn opgesteld.

Gast

ligt een taak voor het cbw misschien?

Gastronoom

Ongelezen bericht door Gastronoom »

Zo'n keurmerk is er al. Heet consumentenlabel.
Onder auspicien van Comfortabel Wonen.
Deze zijn nu in overleg met CBW om het iets breder in de markt te kunnen zetten. Comfortabel Wonen is een branchevereniging waar fabrikanten zich in hebben verenigd om de consument meer te interesseren in het produkt wonen. Gaat niet alleen over keukens maar ook over sanitair, sfeerverwarming, vloeren etc.

Zie voor meer informatie (over consumentenlabel ):
www.comfortabel-wonen.nl of
www.wonencompleet.nl

Gast

Fabrikanten hebben een eigen belang hierin en dus is het per definitie een niet-objectief label!

gastronoom

Ongelezen bericht door gastronoom »

Fabrikanten hebben een eigen belang hierin en dus is het per definitie een niet-objectief label
Wat een onzin!
Fabrikanten willen ook dat het imago van de branche verbeterd.
Zij zijn ook de dupe van allerlei cowboys die consumenten bedonderen.

Zodra de consument tevreden is, gaat het de detaillist goed en daardoor ook de fabrikant. Een aantal keukenboeren begrijpt dat nog niet maar de fabrikanten wel hoor.

Gast

De essentie ontgaat je Gastronoom. Als je een label wil hebben die objectief iets zegt over kwaliteit dan moet je dit niet zelf doen omdat je er bij gebaat bent om de uitkomsten te 'sturen' naar een hogere graad.
Meewerken aan zo'n label is natuurlijk wel van belang.

Gastronoom

Ongelezen bericht door Gastronoom »

Stichting Comfortabel Wonen is zelfstandig!

Gast

tekst CW-site schreef: Comfortabel Wonen (CW) is een vereniging van toonaangevende fabrikanten, leveranciers en organisaties in de afbouwsector.
Een vereniging is nooit zelfstandig; daar participeren bedrijven in.

Maar de site is een leuke startpagina die je aan adressen helpt.

S.

Gast

Een vereniging is nooit zelfstandig; daar participeren bedrijven in.
Wat is er mis met het streven naar een instantie die niet zijn eigen werk hoeft te beoordelen?
Objectiviteit heet dat!

Gast

Wat is er mis met het streven naar een instantie die niet zijn eigen werk hoeft te beoordelen?
Objectiviteit heet dat!
Daar is helemaal niets mis mee, dat beweer ik ook niet.
Van die bijbehorende site kun je genoeg info over producten en adressen van showrooms vinden, alleen belichten ze enkel de zonzijde van producten, bedrijven en diensten.
Negatieve acpecten (die er nu eenmaal zijn, of je nu een zeurderige Hollander bent, of niet) kom je er niet tegen.

Zal ik een paar voorbeelden noemen?
  • Zoals waarschuwen tegen verhoogde prijslijsten; dit soort info vind je enkel op deze forums.
  • Stukprijzen van keukenkastjes. Ook enkel op dit onovertroffen forum te vinden.
  • Uitwisseling van ervaringen door consumenten onderling; zo diep gaat die vereniging niet op de zaken in. Dat zou ook niet verstandig zijn, want dan kun je ook negatieve en ongenuanceerd geformuleerde ervaringen verwachten.
Het is een nuttige en informatieve site, maar niet opjectief, tenminste vanuit de consument gezien.
Maar hier kun je lang en breed over discussiëren, de consumentenbond is wellicht ook niet opjectief, vanuit fabrikanten gezien. :P

S.

Gast

Consumentenbond is inderdaad niet objectief omdat deze opkomen voor de consument. Dat zijn de meeste hier op dit forum [de tobbers die gratis reclame makenvoor hun toko daargelaten], lijkt me vrij logisch.
En waarom de naiviteit tentoongesteld over de informatie op niet-objectieve sites. Die informatie zal dus ook niet-objectief zijn!

Gast

Alle info wordt gemanipuleerd door de informant wanneer die er belang bij heeft.
Wanneer je dit maar beseft is er niets aan de hand.
Kies eruit wat voor jou van toepassing is.

S.

Gast

Hoe kan je nou kiezen voor informatie als je weet dat die tot op zekere hoogte niet objectief is en ingegeven is door eigen belang?

Gast

Tja....daar heb je me. :P

Informatie dekt niet alles af.

Dan blijft er een gedeelte over waarbij je op je intuïtie / gevoel moet afgaan.
Je moet en goed gevoel bij een beslissing hebben. Een cliché, maar vaak wel waar.
Er moet een basis van vertrouwen zijn, en soms maak je op die grond een verkeerde beslissing.

S.

vdberg

Ongelezen bericht door vdberg »

Na een tijdje weer eens op de website van radar. en wat schetst mijn verbazing: Blijkbaar betaamt het de heren/dames GAST mij te verslijten voor keukenverkoper. Ge durft! Stiekem en ANONIEM. Stoer! Eigenlijk ben ik nog gek dat ik reageer. Als ik jullie reacties zo lees, zou het elke keukenzaak in Nederland sieren om jullie nooit meer keuken te verkopen. Ga maar in een restaurant eten, maar daar zal je ongetwijfeld ook wel weer wat op aan te merken hebben, toch? :)
Ben zeer benieuwd naar het dagelijkse werk wat jullie ongetwijfeld perfect doen!

Gast

[/quote]Problemen gehad met de keramische kookplaat. Zonder problemen opgelost. Koelkast/vriesgedeelte sloot niet goed. Direct andere geregeld.
Hadden afgelopen tijd was problemen met een deurtje was wat gaan hangen.

Het is ook een kwestie van hoe hoog je de lat legt. Vorig jaar gekocht en al bovenstaande problemen tegengekomen!!
Ben blij dat deze 'tevreden' klant zo'n optimist is. Als dat mijn keuken was gewees zou ik het een schande vinden!
Of vdBerg is, net als eerdere reacties op dit forum, een verkoper, onderaannemer, monteur of familielid van die 'Plazabende'!

Je hebt het er wel zelf naar gemaakt met je berichtgeving. Iets slimmer aangepakt en mogelijk had men je serieus genomen!

Gast

Ben zeer benieuwd naar het dagelijkse werk wat jullie ongetwijfeld perfect doen!
Er is een verschil tussen fouten maken in je werk en het doelbewust verkeerd voorlichten, niet voorlichten en belazeren van klanten NADAT het contract rond is en nadat je je geld hebt ontvangen.

Gesloten