LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenplaza Oud-Beijerland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Quasi-Modo

Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Keukenplaza Oud-Beijerland
W. Beukelszstraat 6
3261 LV Oud-Beijerland

Betreft: klacht referentienummer 14898

Geachte heer, mevrouw,

Bij deze wil ik uw aandacht vragen voor het volgende.
In september is er bij mij een nieuwe keuken geplaatst. Vooraf hebben we uiteindelijk afspraken kunnen maken over het meerwerk. In eerste instantie was de offerte op basis van een huisbezoek op meerdere vlakken feitelijk onjuist en kwamen er tevens werkzaamheden in voor die niet nodig bleken. Daarnaast hadden en hebben we een verschil van inzicht in wat meerwerk is en wat onderdeel is van het plaatsen en aansluiten van de keuken. Bovenstaande heeft bij mij sterk de indruk gewekt dat er geprobeerd werd om middels het meerwerk wat extra geld te verdienen.
Na een tweede bezoek zijn er wel redelijke afspraken gemaakt over het meerwerk. Zowel Keukenplaza als og hebben hierbij inzet getoond om naar een compromis te zoeken. Onderdeel van de offerte was een complete vernieuwing van de groepenkast.

De keuken is naar tevredenheid geïnstalleerd, hoewel ik er wel om moest vragen om de vonkontsteking aan te sluiten middels een extra snoertje. Al gauw een kostenpost van zo'n vijf euro. En dat op een bedrag van 13.500 euro! U zult begrijpen dat ik het begrip klantvriendelijkheid anders interpreteer.

De vernieuwde elektrische installatie vertoonde in het weekend wat op plaatsing volgde enige kuren. Zo was het niet meer mogelijk om de droger en de wasmachine tegelijkertijd te laten draaien. Iets wat voor de modernisering wel mogelijk was en nooit problemen had gegeven.
Bij navraag werd er een afspraak gemaakt en een monteur kwam langs helaas om enkel - bij mijn afwezigheid - mijn vrouw de les te lezen. We moesten maar een aparte schakelkast kopen om tussen de wasmachine en de droger te plaatsen.
Op bijgaande tekening kunt u zien hoe de situatie was voordat er een nieuwe groepenkast werd geïnstalleerd. In de nieuwe situatie staat de dubbele groep op de tekening nu op een enkele groep van 16 ampères.

Los van de manier waarop kunt u op zijn minst niet volhouden dat er hier sprake is van goede informatievoorziening, voorlichting en uitvoering van afgesproken werk.

De reden van mijn klacht is om u inzicht te geven in de werkwijze van medewerkers die u vanuit uw positie mogelijk niet zelf in het vizier heeft. Dit om te voorkomen dat nieuwe klanten op een zelfde wijze geconfronteerd worden met soortgelijke omstandigheden.
Tevens doe ik een afschrift van deze brief toekomen aan de Stichting Geschillencommissie Wonen. Mogelijk zijn er meerdere klachten bekend waarop actie ondernomen kan worden vanuit een onafhankelijk oogpunt.

Vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid heb ik op een internetconsumentenforum de casus Keukenplaza ingebracht.

Ik verwacht geen respons van u in deze kwestie. Het lijkt mij voor beide partijen geen meerwaarde hebben om nog rechtstreeks contact te hebben. We zijn beide een ervaring rijker waar we vervolgens zelf onze verantwoordelijkheid in kunnen nemen.
Een ontevreden klant die er van baalt dat na aankoop klantvriendelijkheid en service opeens in een wat mindere mate aanwezig was.
Let dus op hoe om te gaan met meerwerk en neem de tijd om eea uit te zoeken. Kan veel geld schelen.
Hebben anderen soortgelijke ervaringen?

Vr. gr.
Een kok

Gast

Re: Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag mij af in hoeverre bijvoorbeeld een groepenkast de verantwoordelijkheid van de keukenzaak is?

En wat denkt te klant hiermee te bereiken. Briefpapier, postzegel, internetverbinding en de tijd kosten wellicht ook wel 5 euro, en dat op een bedrag van 13.500,- euro.

Gast

Als je de brief leest staat er volgens mij heel helder in dat de groepenkast vernieuwen onderdeel was van de offerte en tevens wat de briefschrijver wil bereiken met de brief. Dus eerst lezen voordat je denkt te moeten reageren!
Overigens los nog van de weinig inhoudelijke reactie wat we op een forum kunnen missen als kiespijn.

Wat er vaak gebeurt is dat onderaannemers de keukenplaatsing voor hun rekening nemen. Het is dus van belang dat ontevreden klanten hun signalen doorgeven aan de opdrachtgever. Dat het vervolgens ook op internet moet belanden kan je over discussieren.

Gast

Het blijven gewoon een stelletje profiteurs als je hen hun gang laat gaan. Geld verdienen is een eerste prioriteit. De rest komt daarna.

Gast

Fantastische brief. Kunnen meerdere teleurgestelde klanten gebruiken als voorbeeld.

Gast

Zorg ervoor dat er goed omschreven wordt bij de offerte wat inclusief is bij de plaatsing van de keuken. Zo sta je steviger als er een discussie komt over het meerwerk. De casus op zich is wel herkenbaar. Omdat het meerwerk vaak [gedeeltelijk] zwart gebeurt verdienen de onderaannemers hier relatief veel geld mee. Dus zoveel mogelijk meerwerk voor elkaar krijgen, of het werk nu nodig is of niet.

Gast

Los van het opkrikken van de verkoopprijzen van de keukens en de marge die hier aan overgehouden wordt klinkt het meerwerkverhaal ook bekend in de oren.
Wat nog te bezien valt is als er een mankement optreedt aan de apparatuur of de aftersales net zo slecht is. Wat dat betreft niet slim om een brief te schrijven. In dit geval zal de keukenplaza niet zo erg zijn best doen voor deze 'lastige' klant!

Gast

Ik heb net zo'n ervaring gehad met meerzwerk alleen met een badkamer ipv een keuken. Goed opletten en alles vooraf op papier zetten.

Gast

Een badkamer in combinatie met een groepenkast lijkt me geen goed idee!

Gast

Misschien een idee om het kopen van de keuken los te koppelen van de aannemer. Dus een keuken kopen bij A en laten plaatsen door B.

Gast

Het forum staat vol met allerlei voorbeelden. Waarom zou de ene keukenboer het anders doen dan de andere? Ze doen gewoon allemaal hetzelfde en dat is veel geld verdienen met grote marges op zowel kastjes, aanrechtbladen, apparatuur als plaatsing en meerwerk.
Het blijft een corrupte bedrijfsbranche met een bepaalde vorm van monopoly. Misschein iets voor de nma om te onderzoeken.

Gast

Juist door die monopolypositie kunnen ze doen en laten wat ze willen. Het is lastig om de meest slechtste keukenboer eruit te vissen, goede lijken in het geheel niet te bestaan.

Gast

Moet toch een aardige keuken zijn voor dat geld. Als je zo'n keuken kunt betalen dan kan een schakelkastje er ook wel vanaf!

Gast

Zie ook thread 'installatiekosten': zelfde verhaal, zelfde soort oplichters

Gast

Van de Stichting Geschillencommissie Wonen zal je waarschijnlijk niks horen. Zo objectief zal deze niet zijn. Bovendien is ontevredenheid vaak een beleving zonder dat je dit met harde [juridische] feiten hard kan maken.
Mijn advies is om je verlies te pakken, zo schokkend is die niet.

Gast

Zie ook 'aanbetalen'. Optie om het probleem mogelijk voor te zijn.
Aannemer in kwestie zal dan meer zijn best doen om de klant tevreden te houden t/m een week na oplevering.

Gast

Is dit een zelfstandige keukenboer of 1 die ook opgekocht is?

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Geplaatst op: 31 Oct 2004 17:28 Onderwerp:

Van de Stichting Geschillencommissie Wonen zal je waarschijnlijk niks horen. Zo objectief zal deze niet zijn
De geschillencommissie bestaat uit 3 juristen.
1 gestuurd door consumentenbelang, 1 gestuurd door het CWB en 1
onpartijdig lid.
Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee, zowal uit het oogpunt van consument alsook uit oogpunt van de ondernemer.
Maar laat u goed voorlichten voordat u de stap maakt naar de commissie, verliest u de zaak, dan zijn de zittingkosten voor u.
( meen, even over de 400 euro)
Beter is het om toch met de desbetreffende ondernemer om tafel te gaan zitten e.e.a.op te lossen.
Ook de ondernemer kan de zaak aanhangig maken bij de geschillencommissie.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Scara,
De kosten voor de consument bij de geschillencommissie zijn aanmerkelijk lager:
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... artikel=63
Het klachtengeld bedraagt:
€ 70 voor factuurbedragen tot € 500
€ 80 voor factuurbedragen van € 500 tot € 1.000
€ 90 voor factuurbedragen van € 1.000 tot € 2.000
€ 115 voor factuurbedragen vanaf € 2.000
Indien de uitspraak van de geschillencommissie in het voordeel van de consument is, dan moet de ondernemer dit klachtengeld betalen, en is eea dus gratis!

Voor zover ik weet is er geen inzage in eerdere uitspraken mogelijk: Als consument kan je dus niet bekijken hoe in vergelijkbare gevallen geoordeeld is. Tevens is daardoor toetsing van de commissie op onafhankelijkheid vrijwel onmogelijk

Gast

Nogeenkeer16 heeft een belangrijk punt als het gaat om de inschatting van onpartijdigheid. Dit riekt naar het behartigen van eigen belangen ipv die van de consument. Of is er een instantie die dit soort geschillencommissies kritisch bekijkt?
Zoniet dan is het een hoop lucht. Of hebben mensen hier goede ervaringen mee?

Gesloten