LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenprijs

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
yo681
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2008 11:42

Keukenprijs

Ongelezen bericht door yo681 »

ook ik heb een vraag over de prijs van mijn offerte :oops:

wij hebben een L-vormige keuken laten samenstellen in de opstelling
lange kant:
hogekast, hoge kast, ladeblok, ladeblok(koken),ladeblok

korte kant:
125 kast met spoelbak en bar (blad is 90 diep)
60 blok (vaatwasser)

de componenten:
frontjes -> glans wit, kunstof, greeploos
blad -> zwart graniet, gepolijst, halfglanzend, half mat
blum laden + voorraadkast + blum touch systeem (aanraken en de lades gaan open)

hogekast1:
45 breed, 5 lades, +/-2 meter hoog

hogekast2:
60 breed, oven (siemens HB336550)

ladeblok1:
60 breed, 1 besteklade, 2 pannenlades

ladeblok2:
90 breed, inductieplaat (siemens EH95S501E), 2 pannenlades

ladeblok 3:
60 breed, 1 besteklade, 2 pannenlades

Spoelbakkast:
125 breed, spoelbak rvs (onderbouw) en kraan (niet bijzonder)

vaatwasser blok:
vaatwasser in de volle lengte, 60 breed, siemens (SL60T393EU)

Afzuigkap:
siemens LC8K950

het blad (graniet) wordt niet alleen over de bovenkant gelegd, maar gaat ook naar beneden bij de korte kant van de L (90cm hoog, dus 90cm extra blad).
Afwerking van het blad is 5cm rechte kant, geen watergleuf oid.

tevens geen bovenkastjes.

de prijs van dit alles is 12,500 incl montage.
dit is flink boven ons budget, maar volgens mij niet duur voor zo'n keuken??
iemand advies?

bedankt alvast!
youri

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

yo681
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2008 11:42

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door yo681 »

ik heb helaas geen merk meegekregen (was een huismerk werd er verteld). ik weet dat het geen a-merk is (zoals siematic oid), dus nam ik eigenlijk aan dat er alleen a-merk keukens waren en de rest "white-lable" (merkloos).

de prijs is dus, zoals ik een beetje had verwacht ok, alleen klopt ons budget dus niet.

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door Iz »

Dan zit er maar 1 ding op, en dat is nog ff doorsparen.
Zelfs bij een Kvik of Ikea heb je dit niet voor dat geld.

Gr.

Iz

de keukenman
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2008 14:37

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door de keukenman »

Mail even je E-mail adres door en ik ga kijken wat voor laagste prijs ik kan geven.

Dit is mijn E-mail adres: [email protected].

Dan mail ik dat even terug.

Mvg De keukenman

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Beste keukenman, als je wilt verkopen zet dan een advertentie op marktplaats, onder onbeschoft zoekt werk!
Dit is een forum, pak je woordenboek en zoek wat het woord betekend.

Mvg kuchegirl

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ keukenklepper

De topicstarter geeft aan dat er een "blum touch systeem" is opgenomen. Voor zover ik weet kan dit dan geen Rotpunkt zijn!

@ keukenman

Lees even de voorwaarden voor deel te nemen aan dit forum. Maar toch wel handig, zal je ook wat offertes doorsturen, scheelt mij weer uitwerken :)

@ yo 681 ; youri

De prijs is volgens mij redelijk te noemen; echter zijn er wel wat prijs gerelateerde vragen; "kunststof hoogglans" is dit folie, hpl, melamine of acryl? en wat voor een granietsoort is er berekend. (er staat ook een greeploze keuken met een maxi-line vaatwasser vaak kan dit niet; zie ook reactie keukenklepper)

De prijs is makkelijk aan te passen als je de wensen iets bij stelt; het "touch-systeem" is helaas nog flink aan de prijs, enkele lades minder kan ook schelen.
Vergelijk eens met een andere keukenzaak waar je "blanco" binnenstapt wie weet?.................

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Zelfstandigste,


Blum Touch systeem? De prijs van de keuken doet vermoeden dat dit geen Servodrive kan zijn. Ook als er maar 1 ladesysteem met Servodrive wordt uitgevoerd, de aanschaf van de ServoDrive trafo is al een behoorlijke kostenpost. Hoe meer laden je uitvoert met ServoDrive, hoe lager de gemiddelde aanschafprijs.

Er is wel het TIP ON systeem van Blum wat de lade, na indrukken van het ladefront, een stukje opent maar dat wordt niet vaak in keukens gebruikt omdat de dynamische belastbaarheid maar 20kg is.

Vorige keer kreeg ik ook een mooie systematofferte te lezen waarin werd gesproken over Blumotion en Blum laden :shock: .....ik denk dat dit ook zo'n soort geval is.

MVG

yo681
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2008 11:42

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door yo681 »

bedankt voor jullie tips.

ik zal nog voor de zekerheid 1 winkel afgaan hier in de buurt, maar ik vermoed dat de prijs best oke is! met de keuken concurrent hebben we slechte ervaringen en gaan daar zeker dus niet meer terug.

over blum: het gaat om het servo drive systeem, dat is het systeem wat wij graag willen en ook als zodanig in de offerte is vermeld. alle lades worden hiermee uitgerust (prijs 900 euro). ik had het als blum touch vermeld omdat ik dacht dat niet iedereen bekend was met blum servo drive (grando keukens en bruynzeel wisten van niks namelijk terwijl blum zelf mij naar hen had verwezen).


graniet is 'slechts' 2cm dik met een 5cm afwerking. mat zwart, gepolijst met stukjes glanzende scherven erin.

merk keuken is 'geen merk', scharnieren zijn van blum en het servo drive dus ook.
indien wij besluiten om voor de offerte te gaan, zal ik de kastjes nader bekijken en misshcien toch voor lak kiezen tegen meerprijs. deze zijn nu met folie omtrokken en lees hier slechte ervaringen hiermee.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, je kunt ook denken: het is veel waar voor je geld en als de frontjes over een paar jaar stuk zouden zijn, dan kan ik dan altijd nog nieuwe, duurdere frontjes kopen. Lijkt mij makkelijker te vervangen dan goedkopere apparatuur of zo. En het geeft jou weer de mogelijkheid om door te sparen voor duurdere frontjes.

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door Combiwitch »

graniet is 'slechts' 2cm dik met een 5cm afwerking. mat zwart, gepolijst met stukjes glanzende scherven erin.
Is dit geen composieten werkblad? Heeft het geen naam?

En wellicht wanneer je de naam van de zaak noemt waar je de offerte hebt gekregen, weten onze kenners op dit forum welk merk het betreft en of dan de prijs klopt! En dan heb je een antwoord op je vraag. Wellicht kun je dit alles terug vinden op je offerte.

Klinkt in ieder geval als een hele mooie keuken. Succes ermee!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door kweenie »

Even een vraagje tussendoor, heb je geen koelkast nodig?

yo681
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2008 11:42

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door yo681 »

heel scherp opgemerkt kweenie!

de koelkast wordt een amerikaanse koelkast, die los zal staan van de keuken, tegenover de lange zijde van de L.

de offerte wat we hebben is van Marquardt kuchen uit Duitsland.
daar de meeste mensen hier sceptisch zijn over duitsland, wilde ik dat eerst niet verklappen.

het blad is graniet, alleen niet helemaal glimmend gepolijst (net niet zeg maar). daar we heel veel ramen hebben en de keuken al glanzend wit is, zou een super glanzend blad te veel glimmen.

ik zal deze maand nog 2 nederlandse winkels bezoeken (totaal komt dan op 5) en als ik hier niet uit kom, dan wordt het duitsland.

bedankt allemaal!

RuniSoft
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2008 03:26

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door RuniSoft »

Nog even n.a.v. de reactie van keukenklepper:
De vaatwasser SL 60T393 is geen maxiline maar het Topmodel van Siemens uit de optima-line. Weliswaar is het (SL) het hoge model maar geschikt voor inbouw (nis)hoogte tussen 86 en 92 cm. (Het lage (SE) model is voor nishoogte (van (onder)vloer waar de vaatwasser op komt te staan tot onderkant aanrechtblad) tussen 81-87 cm.
Als een blad 90 cm hoog is en 2 cm dik, zoals vermeld, zou ik niet weten waarom deze topper van Siemens (mooi blauw interieurverlichting en alle opties) niet zou moeten passen.
De vaatwasser is een van de duurste (met Miele-toppers), adviesprijs € 1949 maar ook voor € 950,- te verkrijgen via internetwinkels. Als ook de andere inbouwappparatuur van dezelfde klasse-range is, wil ik ook wel een dergelijke offerte waarbij op de apparatuur niet is bezuinigd door er een sluitpostje van te maken.

NB ik heb geen belang bij, maar ben slechts fan van Siemens, al is het een van de duurzaamste merken met minste reparaties/klachten volgens de Consumentenbond (nov. 2007).

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door mrd »

gezien de omschrijving van de keuken, met het touch-systeem, en dan de prijs, verwacht ik dat het om een brigitte gaat

harrypw
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2008 20:18

Re: Keukenprijs

Ongelezen bericht door harrypw »

Ik zou toch maar even doorzoeken.

Wij hadden een offerte aangevraagd en kwamen op 24.000 euro voor alleen de keuken, blad en apparatuur.

Na veel zoeken op internet kwamen we op een totaal bedrag van 9,000 euro inclusief een leistenen vloer (37 m2).

De keuken was van Ikea, de apparatuur van een leverancier in ridderkerk , de vloer van een bedrijf uit deurne en een granieten blad (4 cm dik massief) uit belgie
We hebben een L vormige keuken met een kook(scheir)eiland afmeting 4 meter lang blad en een blad van 220 x 120 cm massief.

De keukenzaken werken volgens het princiepe van provicie en allerlei tucjes zoals "voor zo;n korting moet ik m'n manager spreken.

Als je bij ketens zoals Keukenmaxx gaat dan worden je gegevens ingevoerd en kunnen worden ingezien door andere leden van die keten zoals Keukenconcurent, Brugman, Mandemakers, e.d. Deze vallen allemaal onder de Mandemakers groep. Hierdoor krijg je bij aanvraag van een tweede offerte binnen deze groep ongeveer dezelfde prijs. Dit overkwam ons ook bij keukenmaxx en keukenconcurent.

Gesloten