LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Buuf76

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Buuf76 »

Heeft er hier iemand ervaring met Duitse Keuken Import uit Hoofddorp?

Wij begrepen dat het echt alleen een groothandel is maar wel een uitstekende service bied. De duitse prijzen met nederlandse service.

Hoop een reactie te mogen verwachten.

Buuf76

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoi Buuf,

Zoekfunctie gebruiken, is al enkele keren besproken.......

Buuf76

Ongelezen bericht door Buuf76 »

Oeps sorry :? zal beter kijken........ :D

CRJO

Ongelezen bericht door CRJO »

Ik ben vandaag ook richting duitsland geweest, met twee offertes, goed geholpen bij Kuchenprofi Gerwens, probeer nog een goed bod te doen en wat lager in de prijs te gaan zitten, ik laat jullie het nog weten
Laatst gewijzigd door CRJO op 24 sep 2008 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Tinuz88

Ongelezen bericht door Tinuz88 »

Recentelijk een offerte laten maken bij een redelijk goed bekend staande keukenwinkel in het midden van het land. Goed geholpen en op een mooie keuken uitgekomen. Een hacker systemat met allemaal Siemens apparatuur en een Atag gasplaat. Prijs schrokken we toch een beetje van, 9900 ex montage.

Via een website uit nieuwsgierigheid de offerte opgestuurd naar een Duitse winkel voor een tegenofferte, resultaat 7900 inc montage. Toch wel een erg groot verschil voor precies dezelfde keuken...Ik wil best wat meer betalen voor een goede NL winkel, maar 3500 (als je de montage meerekend) is wel een erg groot verschil...

Een andere keukenwinkel in NL heeft nog zijn best gedaan in de buurt te komen maar komt niet verder dan een Salvani keuken (zelfde opstelling) met AEG apparatuur voor 8500 inc montage.

Voor mijn gevoel is Siemens echter toch wel beter dan AEG en Salvani kan ik niet zo heel veel over vinden....

siemens

Ongelezen bericht door siemens »

salvani word verkocht door eigenhuiskeukens hoevelaken,houten en keukenhome in amersfoort en heteren , zijn ook familie van elkaar .
Volgens mij het zelfde als steinhuis bij de bekende DMG .
Ze zegen zelf dat het verglijkbaar is met systemat , maar denk zelf een klasse lager.

appeltaart

Ongelezen bericht door appeltaart »

En CRJO, was je in Duitsland goedkoper uit of heb je de keuken toch maar in Nederland aangeschaft?

CRJO

ik was zeker goedkoper uit....in Duitsland,
waar verkopen ze nog meer Rational in Nederland, dan ga ik echt de prijzen vergelijken

Keije

Ongelezen bericht door Keije »

Hallo,

Ook ik heb een offerte laten maken in Duitsland die was in eerste instatie ook beduidend lager dan die van een Nederlandse zaak. Ik ben terug gegaan naar die Nederlandse zaak met de lage offerte en hebben samen de offerte bekeken en uiteindelijk deed de Nederlandse zaak een nieuw aanbod die iets duurder was dan de Duitse zaak maar ook een iets andere mooier inrichting. Met andere woorden het loont zeker om te shoppen maar het is zeker niet waar dat de Duitser veel goedkoper zijn.

CRJO

KEIJE en Tinuz88 mag ik jullie vragen welke zaken je bent geweest, dan kan misschien ook daar langs gaan.

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

wij hebben onze keuken ook uit Duitsland weg, omdat we er zelf wonen.
Onze keuken komt bij Akzent-Küche in Nordhorn vandaan.
Overige goede zaken zijn Ekelhof (al hadden wij daar slechte ervaringen met de verkoper) en Ardland. Beiden via google makkelijk te vinden.

Akzent had voor ons de beste prijs.

Keije

Ongelezen bericht door Keije »

Wij gaan zo goed als zeker onze keuken bij Hummel Keukens in Haulerwijk (Friesland) Ook een beetje buitenland :lol: zeg ik als Fries.

@CRJO succes met het zoeken naar een geschikte keuken

m monteur

Ongelezen bericht door m monteur »

hallo,
kom net uit duitsland terug en heb mijn leverancier er naar gevraagd.er waren weer haus messe(beurs).de duitse winkels hebben de zelfde inkoop als nederlandse.misschien dat het in de kwaliteit van graniet zit want dat is nou niet echt waar duitsers zich mee bezig houden.en ik denk ook wel dat het in nederland eerst bruto prijzen zijn.daar waar de prijzen van apparatuur ook niet veel verschillen met de inkoop.het is ook een mentale kwestie,vroeger had je namelijk een agentschap die er tussen zat en een winkel die er aan moesten verdienen.dus was het in duitsland goedkoper omdat je een schakel oversloeg.nu gaat dat 1 op 1 en dat scheelt.conclusie ik denk dat het wel mee valt met dat verschil.zeker dat van 3500 euro is niet reeel.gr

appeltaart

Het is maar wat je meevalllen noemt... Een paar duizend euro vind ik veel geld, en ik denk dat 3.500 euro verschil op een gelijkwaardige keuken aardig reeel is, niet gebaseerd op de uitspraak van een leverancier op een Hausmesse, maar op feiten, heb namelijk offertes met vergelijkbare prijsverschillen thuis liggen.

zelfstandigste

heb namelijk offertes met vergelijkbare prijsverschillen thuis liggen.
Klinkt wel duits, "alles zu hause" :wink:

Inkoopcondities liggen nagenoeg gelijk in Duitsland, Nederland en België.

Voor een leverancier is enkel parallelimport uit Frankrijk, Portugal en de Oostbloklanden nog rendabel.

Blijkt dat Pfff en schrijvend persoon ook veel offertes uit duitsland hebben liggen zonder al te grote prijsverschillen. Het ligt er maar aan welke winkels er vergeleken worden. Doch, vergelijken is iets wat niet uit de huidige markt weg te denken valt; gewoon doen...........

appeltaart

Ein Vergleich ist immer wichtig, da hasst du recht Selbststandige!

Entschuldige fuer mein Kampingdeutsch!

wouterhelm

Ongelezen bericht door wouterhelm »

Inmiddels ook al een tijdje bezig om een keuken aan te schaffen. Wij wonen dicht bij de Duitse grens (Venlo). Onze ervaringen:

- Wij zijn bij twee NL en twee Duitse keukenboeren geweest
- In NL kregen we de offerte (eentje zelfs de tekening) niet mee.
- In Duitsland kregen we gelijk de gespecificeerde offerte mee.
- Wij hebben overal aangegeven dat we ongeveer een budget van 8000 euro hadden. In Duitsland hadden we dan uiteindelijk een keuken met het luxere segment Siemens apparatuur. In NL hadden voor dat geld een keuken met "standaard" NEFF apparatuur.
- Wij wilde eventueel wel graniet, maar niet glanzend maar mat. We zijn toen naar Marquardt in Duitsland gegaan. Zij hebben een eigen graniet fabriek waardoor ze redelijke goede prijzen voor graniet hebben. Voor 800 euro meer konden zij de keuken (met Siemens) met graniet aanbieden. Het fijne bij Marquardt is dat je gelijk bij je eerste bezoek een uitgebreide offerte krijgt. We wisten al wat we ongeveer wilde hebben en na 1,5 uur hadden ze een offerte (op de cent naukeurig) klaar. Helaas hadden ze maar 2 graniet soorten die mat waren, deze vonden wij wel aardig, maar niet super. Omdat we niet het graniet konden vinden waar we 100% achter stonden hebben we uiteindelijk gekozen voor een keuken bij Kueche 3000 (merk Haecker) in Straelen voor iets minder dan 8000 euro.

Onze conclusie:
Het verschil in prijs was in ons geval niet zo groot als sommigen mensen zeggen. Maar een verschil is er zeker. Daarbij vind ik het fijner dat je gelijk een duidelijke prijs krijgt en je niet eerst moet gaan "onderhandelen" om het uiterste eruit te halen. Dan heb ik altijd het gevoel dat je belazerd kan worden. Daarbij kregen we in Duitsland gelijk een duidelijke offerte mee naar huis. Een aantal jaar geleden zal het verschil wel nog iets groter geweest zijn, dit omdat in Duitsland een tijd geleden het BTW tarief verhoogd is van 16,5% naar 19%. Toendertijd had je dus ook nog eens een gunstig BTW tarief.

Als je voor graniet gaat (glanzend) is Marquardt absoluut een aanrader. Je kunt er zelfs je eigen granieten plaat uitzoeken waar ze het blad zullen uitsnijden, dit omdat het een natuur product is en een monster niet exact overeen zal komen met het uiteindelijke resultaat.

bananenfiets

Ongelezen bericht door bananenfiets »

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de vorderingen zijn met Küche 3000 in Straelen.

Wij zijn ons op dit moment ook aan het orienteren op een keuken, voor onze nieuwbouwwoning. We hebben gelukkig nog even de tijd. Op dit moment hebben we twee offertes liggen, één van kuche 3000 en één van superkeukens.

In Straelen zijn we erg goed geholpen door de medewerker daar en we hebben daar een heel goed gevoel aan over gehouden. De Häcker keuken lijkt ons daarnaast van veel betere kwaliteit dan de Nobilia van superkeukens.

We gaan een U-keuken plaatsen met een kastenwand aan één zijde. De prijs lijkt ons redelijk bij Küche 3000, namelijk 13000 incl granieten blad en montage.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze firma?

PS: Wil nog wel een keer in Nederland naar een firma.

zelfstandigste

PS: Wil nog wel een keer in Nederland naar een firma.
De prijs lijkt ons redelijk bij Küche 3000
Keuken 3000 een optie?

bananenfiets

Ongelezen bericht door bananenfiets »

Dat zou een optie zijn, ware het niet dat keuken 3000 niet bepaald in de buurt ligt,

Heb bij hacker duitsland al een lijst opgevraagd met leveranciers in Nederland, echter als reactie krijg je dan een winkel in noord-duitsland.

We zullen gaan zien, het blijft een onoverzichtelijk geheel het proces van keukens kopen.

Gesloten