LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens in duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sabje36
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2006 14:50

keukens in duitsland

Ongelezen bericht door sabje36 »

wij willen graag een keuken kopen in duitsland,maar ik zou graag thuis op de pc vast een keukenplan maken (dat kun je ook bij IKEA). bij welke zaken in duitsland hebben ze zo'n keukenplanner,dat je zo kunt downloaden?

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door jawi »

ik heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens de site van Ardland (waar wij onze keuken gekocht hebben), zou dit een keukenplanner zijn: http://www.p.musterhauskuechen.de/muste ... 012&kda=HP

sabje36
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2006 14:50

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door sabje36 »

bedankt jawi, ik ga het proberen.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door jawi »

Hoi,

Ik klikte net zelf even op de vorige link, alleen doet die link nu niets meer. Maar als je op de site van Ardland klikt, zie je daar wel een button met de tekst küchenplaner.

http://www.ardland.kuechen.de/

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Weten jullie dat een keuken en apparatuur (vooral Bosch en Siemens) in FRANKRIJK spotgoedkoop is? ga daar eens shoppen scheelt veel joh! :wink: En op maatgemaakte keukens zijn in POLEN helemaal voor een appel en een ei te koop, hoef je alleen maar een vrachtwagentje te regelen. En dan kan je het graniet in CHINA halen dat kost echt geen drol....... :lol:

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Ja, ja dat je gefrustreerd bent, is wel duidelijk.

Maarreh... leg nu eens uit waarom het in NL allemaal duurder moet zijn. En dat geldt echt niet alleen voor keukens.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Ik haal zelf de keukens uit duitsland apparatuur uit Frankrijk en de werkbladen uit België........en verkoop ze in NL.

Ik stel liever een vraag aan U ; waarom DENKT u dat keukens in duitsland goedkoper zijn? en waarom zijn mensen bereid om voor deze gedachte zoveel kilometers verder een aankoop aan te gaan? Dat is iets wat ik niet snap.
Persoonlijk krijg ik zo vaak de vraag bij apparatuurverkoop "waarom is dit zo goedkoop?' Dat ik zelfs de prijzen nog wat omhoog gooi om geen wantrouwen te wekken; ECHT WAAR!

Om even een vergelijk te maken, ik doe mijn boodschappen bij de ALDI maar ga niet met mijn kropje sla naar de Albert Heijn om te vragen waarom het daar zo duur moet zijn..........alles in het juiste perspectief!

Dus als mensen de kilometers / tijd / "service-risico" en euro's voor over hebben om in een ander land (vaak ogenschijnlijk) een deal te maken moeten ze dat uiteraard doen. Ik drijf er enkel een beetje de spot mee, gefrustreerd kan ik hier echt niet van raken.

Wilwa

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door Wilwa »

waarom DENKT u dat keukens in duitsland goedkoper zijn?
Het prijsverschil met Duitsland is op een keuken van zo'n 22000 euro tussen de 15 en 20 procent. Was het maar zo dat de prijzen in Nederland gelijkwaardig zouden zijn want dan had ik mijn keuken echt niet in Duitsland gekocht. (zie topic Rational deal)

Het kost inderdaad wat tijd maar dat kost het in Nederland ook maar tegelijkertijd is ook weer een leuk dagje uit. Service risico is er helemaal niet. Als een apparaat kapot gaat bel ik naar de duitse leverancier die de fabrikant inschakelt voor de reparatie. De Nederlandse keukenwinkel doet precies hetzelfde.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Het vreemde is dat mijn winkel op geringe afstand van Duitsland en België gesitueerd is en dat ik weinig keukenoffertes op "duitsland" verlies (in ieder geval minder als aan België).

Daarentegen "verliezen" enkele collega's uit Noord- en Zuid-Holland wel weer steeds meer keukens aan Duitsland?

En dit is niet zoals Wilwa op het vergelijk van 1 keuken gebaseerd.

Nogmaals ik heb totaal geen probleem met gezonde concurrentie, ik zorg zelf ook voor de voordeligste inkoop!
Maar ik, als ondernemer, weeg de kosten van iets ver te halen af tegen de moeite die ik er voor moet doen en de baten............

Wilwa

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door Wilwa »

Zelfstandige,

Omdat je zo dicht bij de grensstreken zit zijn jou prijzen vermoedelijk dus al gebaseerd op de duitse prijzen en kan ik mij inderdaad voorstellen dat het niet veel verschil maakt. Ik als consument weeg ook de kosten af en kijk waar het omslagpunt ligt. Ik zit inderdaad in Noord Holland en ik kan je zeggen dat het verschil behoorlijk groot is en zeker de moeite waard om naar Duitsland te rijden. Mijn vergelijking is inderdaad op 1 keuken gebaseerd maar wel op 1 duitse aanbieder en 5 nederlandse aanbieders. Ik kan me wel voorstellen dat het verschil bij een keuken van pakweg een 7000 euro kleiner wordt.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Wilwa,

Het is een teleurstelling als er in de buurt niets te vinden is voor een goede prijs. Je gaf al aan dat in de apparatuur de grootste verschillen zaten maar hoe zit het met de kasten en werkblad.

Als het verschil ook in de kasten terugkomt dan kan ik 2 verklaringen bedenken: de Duitse collega krijgt hogere korting dan de Nederlandse Rationaldealer, of de Nederlandse dealer houdt er hogere marges op na.

Dus, wat zijn de verschillen in kasten en apparatuur?!

Blijkbaar heb jij je best gedaan om de Nederlandse keukenwinkels het voordeel van de twijfel te geven, jammer dat deze winkels de kans niet hebben benut om jou die keuken te leveren.

Wij zitten ook in Noord-Holland maar leveren geen Rational dus daar stopt onze mogelijkheid om een vergelijkbare prijsindicatie neer te leggen.

MVG

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door JBnl »

Alno heeft ook een planner die je kunt downloaden.

http://kitchenplanner.alno.de/

WMH
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:30

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door WMH »

Onze keuken uiteindelijk in NL gekocht, 2000 euro minder betaald dan de laagste offerte uit DLD. 8)
En ik had het idee dat er nog met wel meer uit te halen was...
Bij één zaak in DLD prima geholpen bij de ander absoluut niet.

Bij de nederlandse, kleinere, keukenzaak ook uitstekend geholpen.

Wilwa

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door Wilwa »

Dus, wat zijn de verschillen in kasten en apparatuur?!
Maxx,

Het punt is dat ik de verschillen niet exact aan kan geven omdat de duitse leverancier bij mij elk onderdeel heeft gespecificeerd terwijl de nederlandse aanbieders een aantal kasten en apparaten specificeren. De duitse leverancier had 6 A4'tjes voor zijn offerte en de nederlanders waren klaar met 2 kantjes A4. Ik heb wel gezien dat er een groot prijsverschil zat tussen de apparaten omdat die bij alle aanbieders wel gespecificeerd waren. Echter onder de streep was voor ons het verschil behoorlijk groot.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens in duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Wilwa,

Als je beide offertes neemt en je trekt van beide het apparatuurbedrag af, dan blijft toch een totaal van werkblad en kasten over? Ik ben benieuwd naar dat bedrag.

Ergens moet dat verschil onstaan zijn. Als er veel verschil zit in de apparatuur betekent dat gewoonweg dat de Nederlandse winkels niet meer korting wilden geven.

Voor ons is dit forum een klankbord waar we ook wat van kunnen opsteken....

MVG

Gesloten