LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukens Nieuwenhuis

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mr.H

Keukens Nieuwenhuis

Ongelezen bericht door Mr.H »

Wij hebben een keuken gekocht bij Nieuwenhuis toen er een actie gaande was waarbij de keuken gratis geplaatst zou worden.
Dit staat ook vermeld op de offerte, "plaatsing ter waarde van € 1340,-- gratis". Nu de keuken geplaatst is staat er op de rekening een bedrag van € 1340,-- als kosten voor plaatsing vermeld. De keuken die wij gekocht hebben kost € 10.000,-- . op de rekening staat gespecificeerd dat de keuken € 8660,-- + €1340,-- plaatsingskosten.
totaal de het voornoemde bedrag. Mijn punt is dat ik vindt dat ik een keuken gekocht heb van €10.000,-- zonder plaatsingskosten. ik heb Nieuwenhuis hierover gebeld, zij zeggen dat dit voor hun interne administratie is?? Volgens mij heb ik een te dure keuken gekocht!!!
Zijn hier meerdere voorbeelden van bekend, of is hier jurispudentie over bekend.

Graag reactie als dit zo is.

gr. MR. H

16again

Re: Keukens Nieuwenhuis

Ongelezen bericht door 16again »

Gratis plaating betekent niet meer dat er een korting wordt verstrekt, gelijk aan de plaatsingskosten. Op de rekening klopt het totaalbedrag toch gewoon...

Alleen als er nu op de rekening een bedrag van 11.340,- had gestaan, had je recht tot spreken.

Wees blij dat plaatsing niet echt gratis is: wat voor kwaliteit werk kan je dan verwachten :)

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik heb een set winterbanden van een auto gekocht voor € 14.000,-- nu heb ik de auto er mooi gratis bij gekregen! :?

Goed he!? nu heb je een "werelddeal" op papier, maar bent nu al niet tevreden en de keuken staat nog niet!
"gratis" is "the magic word"

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nieuwenhuis is volgens mij een van de grote bedrijven die er berucht om zijn de prijzen eerst hoger te maken om vervolgens zogenaamd extra korting te kunnen geven. Zaken zoals gratis plaatsing, gratis blad of gratis apparatuur betaal je uiteindelijk indirect door een hogere prijs voor de andere artikelen. De totale prijs blijft bij zulke acties gewoon gelijk.

Maar je hebt wel een leuk punt dat als je hebt afgesproken dat er geen plaatsingskosten zouden zijn, en als het wel op de rekening staat, dat je dat dan niet voor zou hoeven te betalen. Misschien zit er dus nog wel een leuke casus in voor een jurist die wel zin heeft in een leuke klus. Zou je voor de grap gewoon 8660 moeten betalen en kijken wat er dan gebeurt.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste naïeve klant.

Ik snap het probleem niet zo….toen je de keuken kocht vond je het toch een prima deal. Nu je de gespecificeerde factuur zie voel je je bedrogen. Ik ben het wel met je eens dat het een beetje dom is van de heren van Nieuwenhuis Keukens (daar is Ben dus niet zo blij mee). Administratief kan en moet het anders. En, oh ja.....gratis monteurs bestaan niet.....zelfs niet in Polen! Ik zou de plaatsingskosten dus niet betalen......

GWTE

Undercast

Ongelezen bericht door Undercast »

Geachte heer,

Tijdens het opmaken van de offerte is er destijds 1340,= euro incl. B.T.W. meegenomen in keukenmeubelen. Was hun aktie.
Nieuwenhuis staat sinds jaar en dag om dit soort "gratis" praktijken bekend.
Uw keuken is gewoon opgewaardeerd. Sigaar uit eigen doos.
Gratis is immers gratis.
Gewoon exclusief montage betalen.

Groet,

Undercast.

Gesloten