LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Keukens

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Heeft iemand ervaring met de keukenfirma's Inkari keukens en Voortman keukens, beide in Apeldoorn?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keukens

Ongelezen bericht door rayke »

inkari = kleine keukenspeciaalzaak, goede service

voortman = filiaalbedrijf = afhankelijk van de verkoper
winig klachten over

charlie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 feb 2004 01:06

Re: Keukens

Ongelezen bericht door charlie »

Hier een zeer tevreden koper van een keuken van Voortman. Goed voorgelicht in de winkel, netjes op de hoogte gehouden van de status van de keuken (in magazijn, datum levering e.d.) en perfect geplaatst door de monteur.

Wel verlangen ze als de keuken in hun magazijn staat 90% aanbetaling. Overige 10% als ze de keuken komen brengen.

Maar service is zeer goed.

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Keukens

Ongelezen bericht door bepdekroon »

[quote] Wel verlangen ze 90% enz..

Daar doe ik dus niet aan mee!

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Bep je verwacht dus dat de keukenleverancier op zijn risico een gehele keuken levert en voorfinanciert hem bij jou plaatst en dan gaat vragen of hij alstjeblieft zijn geld mag.
Wat,mocht er iets naar jou mening, niet goed zijn nog een hele klus kan worden voor de beste man of vrouw.

Daar komt ook nog bij dat de keuken muurvast in de woning staat als hij eenmaal geplaatst is en dat e.e.a. nog verder bemoeilijkt m.b.t. incasso procedures etc.

Succes met zoeken naar een leverancier die zo werkt zou ik zeggen !

Leonhart
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 dec 2006 17:39

Re: Keukens

Ongelezen bericht door Leonhart »

in de supermarkt moet je ook eerst betalen voordat je de boodschappen
kunt gebruiken

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

In de supermarkt betaal je bij levering, de boodschappen gaan direct je tas in.
Dit is iets anders dan vooruitbetalen,waar je altijd nog maar moet afwachten of je daadwerkelijk iets krijgt.
Na failliet horn&verkerk bleek dat de consument inderdaad met lege handen achter kan blijven.
Daarna zijn CBW voorwaarden gewijzigd: max 15% aanbetaling, rest bij levering.

De winkels (dmg voorop) lappen die regel echter aan de laars door nog steeds een week vooruitbetaling te eisen.
Uiteraard kijkt het CBW de andere kant op: het CBW wil de belangrijkste leden niet tegen zich in het harnas jagen. Het CBW lidmaatschap kost de winkel namelijk een percentage van de jaaromzet.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Keukens

Ongelezen bericht door roland48 »

Mijn keukenleverancier kreeg pas 1 week na aflevering zijn geld, dit moest uit een bouwdepot komen.

Dit wisten ze van te voren en er werd niet moeilijk over gedaan. Het kan dus wel.

Want Charlie, als jouw leverancier failliet gaat, ben je sowieso 65 van die 90% kwijt.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Keukens

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb laatst een keuken besteld. Géén aanbetaling, maar betaling bij aflevering.

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Keukens

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Zo zie je maar weer, er zijn vele dingen mogelijk, maar voor mij geen 90% aanbetaling; risico te groot!

charlie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 feb 2004 01:06

Re: Keukens

Ongelezen bericht door charlie »

Minpunt van Voortman is de 90% aanbetaling, daarom had ik het er ook bij vermeld. Aanbetaling is 1 a 2 weken voordat de keuken wordt geleverd en bij hen in het magazijn staat.
Risico loop je tegenwoordig met veel dingen. Maar Voortman is mij aangeraden door mijn collega, die in het verleden in de keukenbranche had gewerkt bij een concurrent. En kennissen die eerder een keuken bij Voortman hadden gekocht, hebben geen klachten.
Is dus je eigen keuze, maar ik heb mijn positieve ervaring met hen geplaatst zoals gevraagd.
Succes verder met het vinden van een keuken.

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Keukens

Ongelezen bericht door bepdekroon »

En daarvoor dank, Charlie. Misschien is er over die 90% ook nog wel te onderhandelen?!

Menno1972
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2007 13:04

Re: Keukens

Ongelezen bericht door Menno1972 »

Wij hebben ook een keuken gekocht bij Voortman. Is inmiddels besteld dus plaatsing nog afwachten. Tot nu toe zijn wij erg tevreden over de service. Er werd goed meegedacht en afspraken zijn keurig nagekomen.
Ook geen "dwang" tot snel beslissen. We konden rustig nadenken en hebben zelfs 3 stalen van deurtjes en granieten blad mee naar huis gekregen. Heel anders dus dan wat je hier verder wel eens leest...

Jelle Bos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:52

Re: Keukens

Ongelezen bericht door Jelle Bos »

Ook onze keuken komt bij Voortman vandaan en wij zijn zeer tevreden. Ook de monteur was zeer behulpzaam en professioneel! Wij zijn geholpen door Roland wat een zeer prettige man was met echt geduld. Mijn vrouw heeft in een later stadium nog een wijziging doorgegeven en hier werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Van een aangeschafte keuken bij Voortman ga je zeker geen spijt krijgen!!

70tie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2007 02:03

Re: Keukens

Ongelezen bericht door 70tie »

kom op, voort man!! betalen die poen hahahaha
boter bij de vis, en niet eerst betalen en dan pas leveren.
anders gaan we wel naar een andere "keukenboer"
kijk op eens op internet, keukens van 1 jaar oud voor 350 euro inkoop 12.000 hahaha, mensen die te veel geld hebben en een huis hebben gekocht waar de keuken hun smaak niet is.

Gesloten