LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenwand schrobvaste muurverf

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pompie

keukenwand schrobvaste muurverf

Ongelezen bericht door pompie »

Hallo,

Ik ben bezig een keuken te kopen voor een nieuwbouw woning en twijfel nog wat ik moet doen met de achterwand van de keuken. Ik zoek iets praktisch en makkelijk schoon te houden. Mede om deze reden valt een RVS plaat af. Ik dacht zelf aan glas ter plaatse van de kookplaat en de spoelbak. Verder heb ik gehoord van schrobvaste muurverf op glasvezelbehang. Ik vraag me af of er iemand is met ervaring hiermee wat betreft schoonmaken en gebruik in de keuken. Is dit een alternatief voor een achterwand?

Groet

pyotr

Re: keukenwand schrobvaste muurverf

Ongelezen bericht door pyotr »

Het is niet voor het eerst dat ik in dit forum lees dat een RVS achterwand niet makkelijk is schoon te houden. En ik snap het niet. Ik heb inmiddels 8 jaar een RVS achterwand bij de kookplaat en schoonmaken is een fluitje van een cent. Insprayen met "stainless steel cleaner & polish" van 3M, even laten inwerken, afnemen en klaar!

Redelijk prijzig spul, 18 euro voor een spuitbus van 600ml; maar het werkt fantastisch. Wat je in elk geval niet moet gebruiken is steelpolish van Hagesan (o.a. te koop in bouwmarkten), dat is een drama...

Sorry, geen ervaring met schrobvaste muurverf. Achter de spoelbak heb ik tegeltjes (15x15cm) en achter een ander werkblad schrobvast behang.

pompie

Is schrobvast behang niet hetzelfde idee als schrobvaste muurverf (geverfd behang)? Wat zijn uw ervaringen met deze oplossing ivm opspattend vuil en vloeistoffen?

Vr. gr.

pyotr

Ongelezen bericht door pyotr »

Zeg maar je hoor :lol: Het enige dat bij mij op het behang spat is koffie van het espresso apparaat. Dat kun je makkelijk afnemen met een natte doek, schrobben niet nodig. Vetspatten en waterpartijen zijn het domein van het andere werkblad waar ik zoals gezegd tegeltjes op de achterwand heb.

Als je schrobvast behang tegen je achterwand plakt en het bevalt niet kun je het natuurlijk altijd weer weghalen en tegels oid plaatsen, zo duur is dat behang niet. Denk er wel even aan om de aansluiting van het behang bij het werkblad af te kitten. Oh, en achter de kookplaat lijkt me zowieso geen goed idee ivm de hitte.

Succes!

pompie

Hartelijk dank voor je reactie. Waar ik zelf aan dacht is een glasplaat van 80 cm breed achter mijn inductiekookplaat en hetzelfde achter de spoelbak om zo het ergste aan spatten tegen te gaan. Voor de rest schrobvast behang. Het mooiste is natuurlijk de glasplaat helemaal doortrekken maar dan moet je weer uitsparingen maken voor je wandcontactdozen en schakelaars.

Groet

Gesloten