Als zelfstandige in de keukenbranche is het erg moeilijk om je staande te houden, telkens weer vecht je tegen de negatieve berichtgeving uit de keukenwereld. Aanbetalingen doen we uit voorzorg al niet aan en de montage wordt voldaan bij oplevering van de gehele keuken.
Nu blijkt toch telkens weer dat er ook klanten zijn die misbruik hiervan maken.
Even een voorbeeld: keuken verkocht inclusief plaatsen maar exclusief verwijderen oude keuken. Keuken wordt geleverd, betaling goederen voldaan, monteur ter plaatse maar oude keuken staat er nog in. Klant zegt "dat wist ik niet" ondanks notitie in orderbevestiging, maar goed, tegen een vergoeding (telefonische goedkeuring) van 150 euro haalt monteur keuken weg en kunnen we verder, stilstaan kost tenslotte geld.
Tijdens plaatsen van extra Kookgroep bleek de "loze" leiding niet door te lopen tot aan de meterkast, geen plafonddoorgang mogelijk en geen kruipruimte, dus probleem. Oplossing gaskookplaat of door woonkamer achter plinten langs leiding fresen. Tweede oplossing was als meerwerk accoord.
Totaal meerwerk € 1700,--, maar omdat ik als zelfstandige het vervelend vond voor de mensen om langer als gepland zonder keuken te zitten en voor overlast in woongedeelte heb ik een rekening van € 400,-- gestuurd.
Eind van het verhaal is dat zij weigeren dit te betalen omdat ik geen handtekening heb (telefonisch accoord) en ik de werkzaamheden vantevoren had kunnen inschatten (leiding dicht in beton!?).
Klaarblijkelijk komen zij hier nog mee weg ook (volgens advocaat verzekering) en gaan wij onze werkwijze drastisch veranderen ten opzichte van volgende klanten.
Kortom: KEUKENVAKZAKEN MOETEN ZICH AAN ALLE KANTEN JURIDISCH INDEKKEN OMDAT ER ALTIJD KLANTEN ZULLEN ZIJN DIE MISBRUIK MAKEN.
Dit is enkel een stelling om wat reacties te verkrijgen........ben benieuwd
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klant koning?
Re: Klant koning?
Helaas kom je heel af en toe dit of soortgelijk tegen. maar het is nog altijd wie het laatst lacht, lacht het best....
die man zou bij mij voor 400 euro zijn garantie hebben afgekocht. oftewel ik zou niet eerder wat voor hem doen bij een probleem o.i.d als dat hij deze nota had betaald.
mag wel niet, maar wat hij doet mag menselijkerwijs ook niet.
die man zou bij mij voor 400 euro zijn garantie hebben afgekocht. oftewel ik zou niet eerder wat voor hem doen bij een probleem o.i.d als dat hij deze nota had betaald.
mag wel niet, maar wat hij doet mag menselijkerwijs ook niet.
Laatst gewijzigd door loesjes op 07 sep 2006 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag zelfstandige,
Vriendelijke groet, Paula.
Als je deze mentaliteit er op na houdt dan geef ik jouw bedrijf nog een jaartje of hooguit twee jaar. € 1700,00 is € 1700,00 en geen € 400,-.Totaal meerwerk € 1700,--, maar omdat ik als zelfstandige het vervelend vond voor de mensen om langer als gepland zonder keuken te zitten en voor overlast in woongedeelte heb ik een rekening van € 400,-- gestuurd.
Vriendelijke groet, Paula.
Misschien een idee : Meerwerkformulier ontwikkelen, hierop de gemaakte afspraak op noteren en door beide partijen voor akkoord tekenen.
Mr.P.
Mr.P.
-
Mr. P. .......Inmiddels is het dus ook zo dat eerst het meerwerk schriftelijk accoord bevonden moet worden en dan pas gaan we verder met werkzaamheden. Maar toch is dit geen fijne manier van werken, maar het moet wel...........
En Maxiem.......ik zit al 15 jaar in de keukens waarvan 4 jaar zelfstandig en heb nog steeds de positieve instelling om een keuken naar de zin van de klant te plaatsen en heb daar veel voor over, want ik werk enkel op mond-op-mond reclame. Gelukkig is dit een uitzonderlijk voorbeeld en hou ik nog het grootste deel van de klantenkring zeer tevreden. Als dit inderdaad veel voor zal komen is er inderdaad wel iets mis met de bedrijfsvoering; daar heb je inderdaad gelijk in.
En Maxiem.......ik zit al 15 jaar in de keukens waarvan 4 jaar zelfstandig en heb nog steeds de positieve instelling om een keuken naar de zin van de klant te plaatsen en heb daar veel voor over, want ik werk enkel op mond-op-mond reclame. Gelukkig is dit een uitzonderlijk voorbeeld en hou ik nog het grootste deel van de klantenkring zeer tevreden. Als dit inderdaad veel voor zal komen is er inderdaad wel iets mis met de bedrijfsvoering; daar heb je inderdaad gelijk in.
Nogmaals dag zelfstandige,
In mijn vorige post heb ik mijn mening wat cru uitgedrukt. Je schrijft nu zelf dat je inmiddels maatregelen hebt genomen om dergelijk consumentengedrag te voorkomen in de toekomst. Ik wens je veel sukses met je zaak. Ondernemers zoals jij zouden er meer moeten zijn!!!
Groeten, Maxiem.
In mijn vorige post heb ik mijn mening wat cru uitgedrukt. Je schrijft nu zelf dat je inmiddels maatregelen hebt genomen om dergelijk consumentengedrag te voorkomen in de toekomst. Ik wens je veel sukses met je zaak. Ondernemers zoals jij zouden er meer moeten zijn!!!
Groeten, Maxiem.
Kwestie van vertrouwen! Zulke klanten verpesten het voor anderen. Je hebt ter goede trouw werk verricht. (eigenlijke wil ik zulke type mensen geen klant noemen) Betrokken persoon zal het op de één of manier voor boeten. Het is niet goed een ondernemer of klant te bestelen. Je wordt er heus niet rijk van. Bovendien zal de klant geen lef meer hebben om u recht in de ogen te kijken. Als de klant geen geld of geen zin heeft te betalen had betrokken m.i minimaal een fatsoenlijk betalingsregeling kunnen treffen. Walgelijk , bah.! Zulke idioten hebben maar voor korte duur plezier van jou € 400. Laat ie maar stikken in zijn keuken en je geld, hij of zij is maar € 400 waard. Kom op ondernemer, laat je moed niet zakken. Eerlijk duurt het langst.