LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klanten
Klanten
hier een klein ongenoegen van een verkoper
waar ik een beetje moedeloos van wordt is dat klanten altijd meteen om geld vragen als er iets niet klopt of dat er iets beschadigd is geleverd.
het is en blijft mensen werk en daar kan altijd iets mee fout gaan.
mijn motto is niet geld terug maar een goede en adequate oplossing helaas kan daar ook weer een levertijd overheen gaan wat is jullie ervaring als lot genoten??
waar ik een beetje moedeloos van wordt is dat klanten altijd meteen om geld vragen als er iets niet klopt of dat er iets beschadigd is geleverd.
het is en blijft mensen werk en daar kan altijd iets mee fout gaan.
mijn motto is niet geld terug maar een goede en adequate oplossing helaas kan daar ook weer een levertijd overheen gaan wat is jullie ervaring als lot genoten??
Re: Klanten
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klanten
dat klopt
maar helaas zijn er altijd klanten die dan met een hele agressieve houding komen en meteen het handje ophouden
gelukkig maak ik dat niet vaak mee.
maar het is de manier waarop een klant komt spuien en als ze dan meteen met het handje open staan dan heb ik al gegeten en gedronken
met geld heb je het probleem niet verholpen.
maar helaas zijn er altijd klanten die dan met een hele agressieve houding komen en meteen het handje ophouden
gelukkig maak ik dat niet vaak mee.
maar het is de manier waarop een klant komt spuien en als ze dan meteen met het handje open staan dan heb ik al gegeten en gedronken
met geld heb je het probleem niet verholpen.
Re: Klanten
Dit is altijd een leuke:
"Dus u vraagt een schadevergoeding aan mij"? Wat is uw geleden schade dan??
Dan staan ze 9 van de 10x met hun mond vol kunstgebit te kijken
En inderdaad, geld lost niets op, service wel!
Laatst nog iemand in de winkel gehad welke 2 kasten groter wou hebben (+ bladverlenging) omdat de aannemer NA het inmeten het nodig vond een muur alsnog met 30cm te verlengen...
"Dus u vraagt een schadevergoeding aan mij"? Wat is uw geleden schade dan??
Dan staan ze 9 van de 10x met hun mond vol kunstgebit te kijken
En inderdaad, geld lost niets op, service wel!
Laatst nog iemand in de winkel gehad welke 2 kasten groter wou hebben (+ bladverlenging) omdat de aannemer NA het inmeten het nodig vond een muur alsnog met 30cm te verlengen...
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09
Re: Klanten
We kijken in Nederland te veel Amerikaanse series...
Je hebt gelijk fouten kunnen altijd voorkomen, een bedrijf onderscheid zich voor juist door de manier waarop deze fouten worden opgelost. Ik heb, als klant, natuurlijk veel meer baat bij een adequate oplossing dan bij een financiele vergoeding.
Wat natuurlijk altijd wel aan te raden is is van te voren voldoende aan verwachtingsmanagement te doen. Zo vertelde een van de dealers waar ik een offerte heb laten maken me ook dat het wel eens kan voorkomen dat er misschien iets mis is met bijvoorbeeld een deurtje of iets dergelijks, maar dat ik er in zo'n geval rekening mee moet houden dat een nieuw deurtje niet binnen twee of drie dagen te realiseren is. Met dat soort informatie ben je als klant goed voorbereid, mocht het mis gaan.
Maar er lopen natuurlijk ook veel mensen rond met een wat minder reeel wereldbeeld
Je hebt gelijk fouten kunnen altijd voorkomen, een bedrijf onderscheid zich voor juist door de manier waarop deze fouten worden opgelost. Ik heb, als klant, natuurlijk veel meer baat bij een adequate oplossing dan bij een financiele vergoeding.
Wat natuurlijk altijd wel aan te raden is is van te voren voldoende aan verwachtingsmanagement te doen. Zo vertelde een van de dealers waar ik een offerte heb laten maken me ook dat het wel eens kan voorkomen dat er misschien iets mis is met bijvoorbeeld een deurtje of iets dergelijks, maar dat ik er in zo'n geval rekening mee moet houden dat een nieuw deurtje niet binnen twee of drie dagen te realiseren is. Met dat soort informatie ben je als klant goed voorbereid, mocht het mis gaan.
Maar er lopen natuurlijk ook veel mensen rond met een wat minder reeel wereldbeeld
Re: Klanten
Voor problemen zijn er altijd twee oplossingen:
- service: probleem oplossen
- geld: probleem laten bestaan en minder winst maken
Ik hoop persoonlijk voor mijn keuken (die voor volgend jaar gepland is) dat ik service krijg ipv geld. Denk ook dat het op langere termijn meer voldoening geeft om een perfecte keuken te hebben ipv een keuken met foutjes hier en daar waarvoor je geld in ruil hebt gekregen.
- service: probleem oplossen
- geld: probleem laten bestaan en minder winst maken
Ik hoop persoonlijk voor mijn keuken (die voor volgend jaar gepland is) dat ik service krijg ipv geld. Denk ook dat het op langere termijn meer voldoening geeft om een perfecte keuken te hebben ipv een keuken met foutjes hier en daar waarvoor je geld in ruil hebt gekregen.
Re: Klanten
Ik, als klant, denk ook dat een goede service op de lange termijn beter werkt dan geld terugvragen bij een calamiteit.
Als mijn klacht goed opgelost wordt, durf ik later bij evt. problemen nogmaals aan te kloppen bij mijn keukenverkoper.
Mocht ik in eerste instantie geld teruggeist hebben, hoef ik waarschijnlijk (en terecht) niets meer van hen te verwachten.
Dus beetje vooruitdenken i.p.v. kortetermijndenken....(hebbe, hebbe=boerenslimmigheid).
Als mijn klacht goed opgelost wordt, durf ik later bij evt. problemen nogmaals aan te kloppen bij mijn keukenverkoper.
Mocht ik in eerste instantie geld teruggeist hebben, hoef ik waarschijnlijk (en terecht) niets meer van hen te verwachten.
Dus beetje vooruitdenken i.p.v. kortetermijndenken....(hebbe, hebbe=boerenslimmigheid).
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09
Re: Klanten
Het grappige is dat je als klant eigenlijk best weinig te eisen hebt qua financiele vergoeding.
Je bent verplicht de verkopende partij voldoende mogelijkheid te geven het euvel, in overleg, te herstellen. Wat ik overigens terecht vind, anders ben je als ondernemer niet meer veilig
Met wat wederzijds bergip en goede communicatie kom je al een heel end.
Je bent verplicht de verkopende partij voldoende mogelijkheid te geven het euvel, in overleg, te herstellen. Wat ik overigens terecht vind, anders ben je als ondernemer niet meer veilig
Met wat wederzijds bergip en goede communicatie kom je al een heel end.