In 2010 hebben we door Bruijnzeel een keuken laten plaatsen.
Die bevalt ons verder prima, maar sinds afgelopen weekend hebben we een probleempje met onze klepkast.
Die staat nu open en krijgen we niet meer dicht. Steeds heb ik de neiging om de kast toch dicht te doen, omdat ik hem open zie staan. Dat is zo'n automatisme dat er in de loop der jaren in is gesleten

Ik heb al aardig wat geprobeerd en enkele scharnieren losgedraaid. Zo ben ik erachter gekomen dat het probleem zit in de rechterscharnier, want daarin zit weinig beweging.
De scharnieren blijken van Blum te zijn. Hierop zie ik een code staan van 20F250X.
Nu vraag ik me af of dit rechter-scharnier "stuk" is en vervangen moet worden of dat er een trucje is om hier toch nog enige beweging in te krijgen. Misschien zit er ergens een of ander palletje / schakelaartje waarmee we deze stand kunnen resetten, zodat die toch weer dicht kan (en hopelijk weer normaal kan functioneren).
Op het klep-scharnier staat een waarschuwing dat de telescopische arm "onder druk" (?) staat, dus ik ben er tot nu toe voorzichtig mee om teveel onderdelen los te draaien. Er zal niet voor niets "risk of injury" op staan, dus een gewaarschuwd mens telt voor 2.