LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleur keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bram26
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:07

kleur keuken

Ongelezen bericht door Bram26 »

Wit (wit) hoogglans of magnolia-wit hoogglans ?

Wat zijn de voors en tegens, buiten dat het een kwestie van smaak is. Het gaat om een strakke, moderne keuken. Greeploos en zwart granieten blad.

Naar mijn idee wordt magnolia-wit het meest verkocht, maar we hebben zelf een voorkeur voor wit.

Hoe zit het je muren en vloer. Zit je qua kleurstelling van je muren vervolgens aan bepaalde kleurstellingen gebonden om het niet te laten 'vloeken' met je keuken?

Alvast dank voor het advies.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door hark »

Als je de muren ook spierwit neemt zou ik gaan voor een spierwitte keuken.
Zelf hebben we de muren gesaust met een kleur die net van "het witte af is" en dus gekozen voor hoogglans Magnolia.

succes !

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door twijfel »

Wij hebben (vooralsnog) gekozen voor wit, maar ik vind magnolia ook mooi. Verschillende wittinten bij elkaar combineren is wel heel mooi, dan "leeft"het veel meer dan alles in dezelfde teint. Dit lees ik ook regelmatig in alle woonbladen. Het enige waarom ik nog een beetje twijfel is omdat ik de combi anthraciet(blad) en echt wit soms een wat goedkopere uitstraling vind geven dan met magnolia, weet niet waarom maar lijkt echt zo.
Suc6!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ik zou zeggen: "kies ff lekker zelf je kleur uit.." !

Het moet echt niet gekker worden hier..

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door hark »

slecht weekend gehad Keukenklepper?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door hark »

ach....de meeste vragen gaan over ervaringen.
Die enkele keer dat het over smaak gaat is op zijn tijd eigenlijk ook wel leuk.
:lol:

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door kk61 »

Hoi Bram26,

Ik snap je vraag wel.
Onze kleurstyliste adviseerde helder wit.
voor de deurtjes. haar argument: "in principe zou ik kiezen voor een frisse, koele offwhite (geen Crèmig, dat wordt slaperig)

Je muren kun je met verf in iedere gewenste kleur schilderen en mocht het vervelen dan is er met realitief eenvoudige middelen een andere kleur aangebracht.

jp678
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2007 18:03

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door jp678 »

Goedemiddag,

eerst even een reactie voor keukenklepper, als een onderwerp je niet boeit, reageer dan ook niet!

wat betreft de kleuren, moeilijke keuze altijd.

ik zou sowieso een staaltje proberen te krijgen van de kleur vh werkblad en kast zodat je kleuren daarop kan vaststellen (bv ook de vloer).
grt

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door sr »

wat een gezeur over kleur kies wat je mooi vindt en praat hier over betere onderwerpen als kleuren

kortom pleur opmet je gezeur over kleur

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door mar53 »

Gelukkig kan ik misschien 2 keukenfronten leveren in Magnolia.
Een nieuw verzonnen trendkleur.

Die kleur is zo trendgevoelig dat ik met mijn klant meepraat.

De een noemt Magnolia Magnolia
de ander noemd Magnolia Vanille.

Ik vind het goed.

babbel54
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2007 08:46

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door babbel54 »

Mar53

Ik heb ook een keuken in magnolia gekocht, maar na heel wat keukenzaken bezocht te hebben ben ik toch van mening dat Magnolia en Vanille wel degelijk van elkaar verschillen.
Vanille is namelijk veel geler dan Magnolia, waarbij ik wel moet vermelden dat Magnolia van de ene keukenfabrikant een heel andere kleur is dan Magnolia van de andere keukenfabrikant.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door mar53 »

Er bestaat vanille Geel en Vanille.
Er bestaat Magnolia en magnolia
Het is meer net hoe je het noemt en waarmee je het kan vergelijken.
Toch heel veel plezier gewenst met je keuze en je nieuwe keuken.

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door Jannekee »

Wij hebben een greeploze keuken in hoogglans magnolia wit, met een zwart granieten blad. De muren zijn bij ons spierwit.
Persoonlijk vind ik een witte hoogglans keuken mooier. Maar omdat mijn partner het anders te steriel vond worden en de keuken te veel zwart/wit verhoudingen zou hebben, hebben wij toch gekozen voor een magnolia witte keuken.

De keukenvloer bestaat bij ons uit tegels die een beetje antraciet zilver (donker) gevlamd zijn en hebben zwarte luxeflex. Achteraf gezien had ik liever een witte keuken gehad. Maar ja, soms moet je kiezen. Deze kleur staat wel net iets warmer en ook heel mooi.

Het is net je smaak, maar het kan beide prima.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door keukenklepper »

..ik heb nog een blauwe in de aanbieding.. ook mooi..

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door hark »

magnoliablauw toch zeker.....

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

jp678
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2007 18:03

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door jp678 »

toch jammer dat je op een forum niet normaal je vraag kwijt kan zonder dat mensen je vraag afkraken. Nogmaals reageer dan niet! Of hebben jullie dan echt niks beters te doen...

een keuken kopen is een belangrijke beslissing en je moet veel dingen rekening houden en dus ook de kleur. vind ik niet raar, sommige menen hebben er zelfs een beroep van gemaakt!

als je zoveel geld moet neertellen, mag je best deze vraag stellen.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een zwart granieten werkblad met witte hoogglans deuren (greeploos). is idd hard en ziet er enigzins steriel uit maar ziet er wel heel chique uit. Muren zijn spierwit.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

waarom niet rose?!

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door Umwoning »

Toch wel grappig dat degenen in dit topic die denken dat ze leuk zijn in de keukenbranche zelf werken.

De topicopener stelt een hele goede vraag. Ik snap dat sommigen moeite met zo een vraag kunnen hebben, respect daarvoor.

De sfeer in je keuken en niet alleen in je keuken, maar overal in huis, wordt voor een erg groot deel beinvloed door de kleuren en kleurcombinaties.

Maar naast sfeer, dien je ook practisch te denken. Nu kan spierwit een heel chique of strakke sfeer geven, maar wat nou als je met 3 kleine kinderen thuiszit die met hun vieze handen overal aan zitten?

Ik raad je sowieso af om op grond van een 'sample' je keuze te maken.
Bv een zwart/wit of welke combinatie dan ook, ziet er volledig anders uit in het groot, dan wanneer je een paar kleine samples in handen hebt. Na het zien van een bepaald soort graniet vond ik het bijvoorbeeld niets....totdat ik dat graniet in een werkelijk toegepaste ruimte terugzag. De combinatie van dezelfde granieten vloer, aanrechtblad en kleur fronten was echt prachtig om te zien. Daarom nogmaals, neem geen keuze op grond van samples.

Er zijn verschillende onderzoeken naar kleur en kleurencombinaties gedaan, misschien kun je daar even op googlen en kijken in hoeverre deze onderzoeken van toepassing zijn op jou.

Of je kan hopen dat er een keukenverkoper is die verstand heeft van kleur en kleurcombinaties en in staat is jou te helpen met het maken van een wijze keuze.

In ieder geval veel succes en vertel even wat het is geworden, voor zover mogelijk wil ik ook wel foto's zien van de keuken als die af is :)

Gesloten