LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kookplaat en afzuigkap rvs (" plat schouwmodel" )

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hera

kookplaat en afzuigkap rvs (" plat schouwmodel" )

Ongelezen bericht door hera »

Ik zoek een goede betaalbare 90 cm kookplaat die goed combineert met de Siemens apparaten. Met bijpassende afzuigkap (waarschijnlijk op centraal afzuigsysteem). Afzuigkap heb ik de afgelopen jaren eigenlijk alleen gebruikt voor de lampjes erin. Dus heel veel vermogen is niet noodzakelijk.

De Siemens apparaten zijn zichtbaar aan de overkant van de keuken in losse kast. Zit niet in hetzelfde blok.

zaankanter

Re: kookplaat en afzuigkap rvs (" plat schouwmodel" )

Ongelezen bericht door zaankanter »

mischien m-system lekker simpel ( uitstaling ) en nog normaal betaalbaar

hera

Daar heb ik inderdaad aan zitten denken. Evt zelfs alleen de schouwkap van m-system en dan toch maar de kookplaat van Siemens. ER19250Nl.

Maar volgens mij moet beide ook kunnen.

Ik heb ook al zitten denken om te besparen door een 4 pits te nemen aangezien we ook een combi-oven en stoomoven willen maar dan lijkt me de verhouding zoek. Het wordt een 70 diep blad met allemaal brede laden en geen bovenkasten.

GB-Amsterdam

Ongelezen bericht door GB-Amsterdam »

Ik heb onlangs (nov. 2005) mijn '4-brander gas kook eenheid' en grill/frituurcombinatie' van Electrolux vervangen door de 6-brander gas kook unit van Siemens, 91,5cm breed (ER 19850NL). 2 maal 3.3 kw branders voor wokken of koekepannen, 2 maal sudder (1.0 Kw en 2 maal normale pitten 1.75Kw. Gekocht voor €515 bij aktieapparauur.nl van keukencentrum Tiel, incl. bezorgkosten.

Ik ben enorm tevreden! Die frituurpan stond er werkeloos bij als pannenrekje en de 4 pitten stonden eigenlijk te dicht op elkaar voor 'het moderne koken' met de woks en enorme pannen. Ik kan het 6-pits comfort iedereen aanbevelen. Hoewel ik ze zelden alle 6 tegelijk brandend gebruik, is het heel handig om tijdens het koken snel even een pan opzij of op een sudderpitje te zetten. Ook hete ovenschalen kun je er makkelijk op kwijt. Je spaart je aanrechtblad en het geheel ziet er strak uit met 90 cm brede laden eronder. (die zaten er al, alleen de gaspitten zijn vervangen)

Over de afzuigkap ben ik minder tevreden (vrijhangend schouwmodel, mijn aanrechtblad is namelijk ongeveer een meter diep). Ik vind het niet ruimtelijik en wil er eigenlijk vanaf. Heeft iemand ervaring met 'zij-afzuiging' via het aanrechtblad? Bestaat dit alleen voor de module systemen (zoals ik had van Electrolux, maar dan zonder afzuiging, vandaar de werkeloze grill/frituur) of is er ook een versie voor de breedte van mijn gaspitten? (± 90 cm) Werkt het goed?

Ik hou me aanbevolen voor afzuigkap tips & -alternatieven.

sjaakie

Ongelezen bericht door sjaakie »

Het is toch de bedoeling de gaskookplaat te gaan gebruiken? Kun je beter iets goeds kopen dat er ook nog mooi uitziet dan andersom.

De beste branders komen van Atag. De nieuwste heten A+ brander.

Btw: het is voor een afzuigkap erg slecht als hij niet aanstaat terwijl er wel onder gekookt wordt.

gr S.

Woods

Ongelezen bericht door Woods »

Ja zo`n atag hebben wij ook in onze nieuwe keuken.
Ziet er erg goed uit en heeft ook genoeg ruimte voor de pannen.
Wij hebben de HG9611A.

Gr,
Woods

hera

Inderdaad erg mooie plaat!!

Maar het idee was juist dat de ons geoffreerde (?) Siemens met 5 pitten (wokbrander in t midden) misschien niet zo handig was en dat we de prijs door een ander merk te nemen iets konden drukken.

Misschien moeten we op de kookplaat niet besparen, maar als M-systems ook goed is. Is tenslotte van Boretti en die staan bekend om hun gaskookplaten en gasfornuizen..

Gesloten