LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting op apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door a k »

Ik heb vandaag een offerte laten maken,zowel op de keukenkastjes als op de werkblad kreeg ik 20% korting. Op alle apparatuur 25% korting, apparatuur was van atag en siemens. Ik ben op de site van siemens geweest en de prijs klopte, ik heb werkelijk 25% korting :o
Mischien wel een overbodige vraag maar is dit normaal bij keukenzaken of heb ik gewoon goed onderhandeld (gepingeld).

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Voor de kastjes en het werkblad klinkt het als een redelijke korting, maar is afhankelijk van leverancier en soort.
Op de apparatuur is 25% een doodnormale korting, dat kan meer zijn; zeker op Siemens!.

a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door a k »

Het keukenmerk was van Nolte, het werkblad met hpl toplaag randafwerking: 3abs is een erbi multiplex.
Voor de kastjes en het werkblad klinkt het als een redelijke korting, maar is afhankelijk van leverancier en soort.
En hoeveel korting kan ik op de Siemens apparatuur krijgen.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door hera »

Ik heb 45% korting op de keukenapparatuur gekregen, zonder erover te onderhandelen..... wel heb ik natuurlijk geen idee wat voor marge onze keukenbouwer heeft gevangen op zn hout en verder materiaal. Maar hij was bijna 10.000 euro goedkoper dan Tinello en consorten voor een massief eiken keuken...

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

45% is meteen wel "het onderste uit de kan" voor Siemens, ik zou niet durven zeggen dat dit een gangbare korting is (voor mij in ieder geval niet; enkele "voorraadartikelen" daargelaten) maar tussen de 30 en 35% is voor een keukenhandelaar te doen. En let wel Apparatuur is het eenvoudigst te vergelijken, dus het best in te onderhandelen.

Natuurlijk kan ik niet in iedere keukenzaak's marges kijken, maar op een Erbi blad kan er zeker wel 20% gegeven worden; daar zit weinig verschil in per keukenzaak.

Normaal gezien is dit ook gangbaar voor keukenmeubelen echter hier zit in de kwaliteit de meeste "rek" voor een Nolte klinkt het goed (hooguit nog enkele % speelruimte).

Voor enkele procenten moet je ook niet een aankoop op de spits drijven, want zoals ik al eerder op dit forum vermeld heb: DUUR IS ALS JE TEVEEL BETAALD VOOR WAT JE KRIJGT. En service is ook wat waard!

idaleo
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:36

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door idaleo »

gisteren een keuken gekocht met Siemens inbouwapparatuur(5 stuks) en heb 49% korting gekregen.Dus nog even verder onderhandelen over de prijs succes.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat een flauwekul, moet je eens proberen alleen die apparatuur te kopen, geen keuken en geen blad, zien of je dan nog die 49 % krijgt.

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door OmeBen »

WAT MOET IK DOEN??
Ik kan voor aankoop van mijn keuken kiezen

1. 25% korting op Siemens inbouwapparatuur, 20% op werkbladen en kasten samen bruto 14.500 euro is netto 10.550 euro

of ....

2. 45% korting op Siemens inbouwapparatuur, en 35% korting op opgewaardeerde!! werkblad- en kastprijzen samen bruto 22.168 is netto 10.550 euro.

:shock: WAKKER WORDEN! :arrow: KORTINGEN ZIJN ONBELANGRIJK :shock: PRIJS>KWALITEIT IS DAT ZO MOEILIJK?

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door pickles »

gisteren een keuken gekocht met Siemens inbouwapparatuur(5 stuks) en heb 49% korting gekregen.Dus nog even verder onderhandelen over de prijs succes.
Een typisch voorbeeld van hoe-naai-je-een-klant die denkt dat ie 49% op Siemens krijgt.
Kan niet beste klant, dat is nl. onder de inkoopprijs....

Pfffff

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

dat is nl. onder de inkoopprijs....
Dan heb je wel erg beroerde condities :lol:

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Haha, Pfff, inderdaad.
Ik heb laatst iemand 80% korting geboden, met een hartelijke lach zelfs, maar nog steeds snappen ze het niet. Je koopt een keuken met apparatuur en een goed advies. Dus geen korting.
Moe wordt ik hier van.....

a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door a k »

Ik weet dat ik een keuken koop en geen korting. Maar toch probeer je een korting op apparatuur te krijgen voornamelijk dat het een adviesprijs is en dus moet er altijd speelruimte inzitten.
De apparatuur was niet opgewardeerd want ze hadden de boeken met prijzen bij de hand en thuis heb ik nog voor de zekerheid internet nagekeken en het klopte wat ze me hadden aangeboden.
Dus ik snap niet waar je moe van word.

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Ok, misschien dat je het dan nu begrijpt: waren de prijzen op de keukenmeubels niet opgewaardeerd? Dat kun je dus nooit weten als normale keukenkoper.

a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door a k »

Ik snap nu onderhand ook wel dat de prijzen eerst opgewardeerd worden zodat je het dan via (korting) weer terugkrijgt.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat als ik geen korting had gevraagd ik dus waarschijnlijk een opgewardeerde keuken koop zonder het via (korting) het opgewardeerde bedrag weer terug te krijgen.
Ik weet dus alleen als koper zijnde dat de apparatuur niet is opgewardeerd.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door hera »

Dat is vaak zo vervelend. Van die folders met aanbiedingen van 50% KORTING. Waarom niet gewoon goede prijzen en als je het iemand gunt geef je je eigen marge gedeeltelijk weg. 10-15% korting. Of niet als er niet om gevraagd wordt. Je levert een goed produkt met goede service en een weldoordacht ontwerp en kwaliteitsspullen tegen een dito prijs.

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door nummer 1 »

hera, in nederland ben je zelf koopman,go for it!

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Korting op apparatuur

Ongelezen bericht door hera »

Ik heb ook niet het idee dat ik voor mijn keuken teveel betaald heb, maar weet dat het bij mijn schoonouders niet opgekomen is dat de keukenverkoper wel eens veel te veel vroeg voor de keuken die zij wilde en dat dat eventueel een stuk goedkoper had gekund. Ik vind dus dat je niet moet uitgaan van de jonge enthousiaste keukenkoper en -afdinger maar dat je naar de gemiddelde consument moet kijken. En daar horen ook bakvisjes die hun eerste flatje kopen bij en senioren die dolgelukkig zijn met hun nieuwbouwappartement. Beide zijn doelgroepen die er waarschijnlijk niet aan denken dat ze teveel betalen.

En ik vind ook dat er marge moet zijn. En dat je mazzel moet hebben als iemand niet vraagt of er wat van de prijs afkan. Maar geen 100% op een keuken. (zie verhalen waar regelmatig 50% van de totaalprijs afgaat). Bij goede service geef ik fooi.. beetje op die manier..

Gesloten