LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kromme keukenkastdeurtjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hennie7863

Kromme keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door hennie7863 »

Hi,

We hebben last van keukenkastdeurtjes die krom trekken. Ik heb sommige deuren al laten vervangen door andere van de fabriek echter deze blijven krom trekken. Fabrikant en leverancier staan voor een raadsel..right. Mogelijk heeft het met temperatuur te maken. Het wordt soms wel eens koud in mijn keuken. Kouder dan in de rest van mijn huis.

Heeft iemand hierop een antwoord. Zitten er bepaalde temperatuur marges op die keukenmaterialen? en Wat nu?

Gr
Hennie

Scara

Re: Kromme keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door Scara »

Wat voor een soort front hebben jullie ?
Gaat het om alle deuren of is het een terugkerend verschijnsel
bij de zelfde deuren ?? ( bv , deuren naast de vaatwasser, bovenkast
naast de spoelbak, kookplaat, of dat leuke kastje waar het koffiezetapparaat of de waterkoker onder staat ? )

hennie7863

Hi,

Alle deurtjes die we hebben trekken krom. Zo hebben we ook laden van 90 cm en die trekken ook krom. Dus er is niet echt een bepaalde kast of zo die krom trekken. Allemaal hebben ze het..

Gr

hennie

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Ok, jammer dat je niet aangeeft wat voor deur het is.

Dus weer een topic gesloten voor me ;-)

hennie7863

Ik weet niet wat voor type deur het is. Het is van Punto maar meer weet ik er niet van. Over hoe de deurtjes doen die keukenboeren altijd vaag over.

Ze zijn volledig gecoat en aan een kant is een verflaag aangebracht.

Hennie

superrobbie

Ongelezen bericht door superrobbie »

het temperatuurverschil kan er zeer zeker mee te maken hebben,het gaat waarschijnlijk over mdf deurtjes die met een folie zijn omtrokken en mdf is gebaseerd op hout(veredeld spaanplaat)
daar is waarschijnlijk weinig aan te doen wat je kunt proberen is de temperatuur een beetje gelijk te houden d.w.z geen grote schommelingen en de vochtigheidsgehalte niet te hoog laten worden vocht is nooit goed voor keukens!

als je nog meer antwoorden wilt hoor ik het graag!

hennie7863

De keuken is een aanbouw en is aan beide zijden vrij.

Gisteren was de keukenboer aanwezig en die wilde het op vocht gooien. Onder de keukenkastjes gekeken maar deze werd iets milder: "hmmm valt toch wel mee!!". Komende dinsdag komt de directeur van de keukenboer langs met de vertegenwoordiger van de fabrikant. Eens kijken wat die te zeggen heeft. Keukenboer zei ook dat ik de muren moest coaten (of in ieder geval advies moest inwinnen).

Ik heb wel gemengde reacties uit de vrienden/familiekring over de kromme keukenkastjes. Daarbij vertelde er eentje die had ook een keuken laten plaatsen (wie niet?) en deze had het raam gedurende maanden open laten staan en er waren geen kromme deurtjes.

Ik heb inmiddels een vochtvreter gekocht. Ik zal eens kijken of dit helpt en mijn onderzoek verder uitbreiden met een temperatuurmeter en een hydrometer.

En (alvast) bedankt voor de reacties!!!

Greetz

Hennie

hennie7863

Ik heb inmiddels een vochtvreter geinstalleerd. Al redelijk wat vocht in dus dat loopt. Kijk ik naar de temperatuur in de keuken dan is zo'n 14 a 15 graden 's morgens bij deze koude temperaturen.

Directeur van keukenboer en vertegenwoordiger zijn langsgeweest en hadden het over ventilatie. Ik moest het meer ventileren. Ik heb hier toch wel mijn twijfels over Volgens keukenboer was ik de eerste die deze klacht had. Als ik de enige die een klacht had en ik ben toch niet de enige die niet ventileert. Dan zouden er meer mensen die klacht moeten hebben;-) Toch?

Ze zouden hun bevindingen laten weten.

Ik wacht nog tot de zomer om te kijken of de kastjes misschien bij warme temperaturen weer rechttrekken. Dan moet ik iets aan verwarming gaan doen. Maar ja vraag ik me nog af of dit normaal is met die deurtjes. Iemand?

Gr
Hennie

gastig

Ongelezen bericht door gastig »

Je bent zeker niet de enige hoor.

Het is een bekend item dat folie keukens krom trekken cq dat de folie loslaat. Met name op de koelkast deur, naast de oven en afzuigkap.

Goed ventileren helpt natuurlijk wel.

ronan

Ongelezen bericht door ronan »

denk maar niet dat die deurtjes weer rechttrekken,dit is echt een fabrieksfout,maar helaas is dit inderdaad een bekend euvel,van vooral de koelkastdeuren
ik zou zeggen gewoon reclameren die deuren,je hebt er zeker 5 jaar garantie op en bij de goede keukenzaken!!! nog wat langer :P [/url]

hennie7863

Tsja, Die deurtjes trekken om in een jaar. Dus ik kan dit 5 jaar volhouden en dan houdt het op. Tenminste ze lossen het niet op en dus is de garantie altijd geldig zou ik zeggen..

Dus dit is normaal als ik het goed begrijp?

Hennie

Gastvrij

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Goh Hennie, wat rot voor je.
Maar als bekend is dat foliedeurtjes snel kromtrekken waarom doet de fabrikant er dan niets aan, en waarom worden ze uberhaubt nog verkocht?

Ik heb zelf ook een keuken gekocht met, jawel, foliedeurtjes.
Dacht vanuit mijn eigen logica dat dit sterker zou zijn dan gelakt, omdat de folie eromheen getrokken zit.
Foute redenatie dus. :? .Zucht.

Toch lijkt mij dit onder garantie vallen.
En je hebt toch ook meubels op spaanplaat/foliebasis.
Ik heb zo'n meubel in de badkamer staan!!!!, en absoluut geen last van kromtrekken.

Keukenadviseurs, hoe kan dit ?

hennie7863

ja is inderdaad K. Volgens de keukenboer hadden ze deze klacht nog niet eerder gehad. Het geijkte antwoord om je argumenten neer te sabelen natuurlijk. Daarnaast weet ik niet of ze ze nog verkopen. Is wel een goeie. Zal ik eens uitzoeken. Maar ja dan krijg ik een andere geijkte antwoord: "tsja oud model he" en dus ook geen poot om op te staan.

Heb jij ook een keuken met folie deurtjes? en die trekken ook krom?

Ja ik heb volgens mij ook deurtjes van folie in de badkamer. Hmm alleen de badkamer wordt bij mij niet zo koud. vochtig wel natuurlijk.

Ten aanzien van het ventileren kan ik nog zeggen dat je ventileert om volgens mij twee redenen (tenminste vanwege de keuken):
-Vochtigheid
-Temperatuur
Waarom zou je anders willen ventileren? Vieze luchtjes? daar trekken de kastdeurtjes niet van krom.

Greetz,

Hennie

keukenpeuk

Ongelezen bericht door keukenpeuk »

ALLE foliedeuren kunne kromtrekken!
reden: warmte/koudewisselingen en vocht/droogproblemen.
Foliedeuren zijn aan de binnenzijde bekleed met formica/melamine/HPL waardoor deze bij temperatuurstijging/daling ongelijkmatig uitzetten.
Keukenkasten zijn van binnen warmer dan de omgevingstemperatuur, zeker als daar de zon opstaat.

Oplossing: GEEN foliedeuren! Koop liever melaminedeuren (alleen mogelijk bij vlakke deuren, of 2-zijdig afgerond) of anders houten of MDF lakdeuren.

foliedeuren gaan maar een jaar of 10 mee (als je geluk hebt en uitzonderingen daargelaten) melaminedeuren kunnen wel 25 jaar meegaan.

ikzelf verkoop NOOIT folie, genoeg ellende mee gehad, bij ALLE merken keukens!

hennie7863

He thanx voor de informatie :D. Ik begrijp dat je ook een keukenverkoper bent. En je verkoopt geen foliedeurtjes? dat is interessant. Volgens mijn keukenboer was de deur gelijkmatig met folie 'getrokken' en alleen de voorzijde heeft een andere kleur. Ik heb hierbij mijn twijfels. De achterkant van de deurtjes zijn wit en de voorzijde van de deurtjes zijn glad en grijs afgewerkt. Ze zijn verder glad.

Dus je hebt ook afwerkingen van deurtjes die van betere kwaliteit zijn? Ik neem aan dat die ook een stuk duurder zijn? Wat is het prijsverschil?

Greetz
Hennie

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het is algemeen bekend bij insiders dat de spaanplaatdeur met melamine afgeplakt een betere deur is dan de folie omtrokken mdf deuren. MDF folie trekt om de haverklap krom (koelkast, links en rechts van afzuigkap, oven en boven een combi), hetgeen ik veel en veel minder meegemaakt heb met de spaanplaatdeuren.

Meestal is het zo dat een folieomtrokken deur aan de achterzijde wit blijft (ligt even aan het keukenmerk). Dit komt dus dat men een MDF deur (wit) onder een folieplaat legt en et bepaalde machines word deze folie op de deur bevestigd, waarna de deuren los worden gesneden. Deze snijpunten zijn veelal de zwakke plekken van een deur, op deze plaats wil de folie nog wel eens loslasten.

Het kromtrekken van de deuren heeft niets met ventileren te maken. Het feit dat er temparatuurswisselingen zijn, dan ben je al te laat! Maar dit is wel een mooie smoes en een makkelijke smoes voor de leverancier.

hennie7863, hoe oud is je keuken? Valt er niet e.e.a. onder garantie te reklameren?

Succes,

KS

Gast

KS onze keuken dateert uit 1594

Gast

Dat noem ik nog eens een goede keuken! :D

KS

hennie7863

Hi

Bedankt voor de reacties. Ik heb 5 jaar garantie en de keuken is bijna 3 jaar oud. Het probleem is dat de deurtjes in een jaar kromtrekken. Sommige zijn al drie keer vervangen. Ik heb de leverancier gevraagd om een betere oplosing omdat het op deze manier geen zin heeft om elke keer die deuren te vervangen.

Enkele weken geleden kwam de vertegenwoordiger van de keukenfabrikant en de directeur van de winkel. Tenminste dat denk ik want ze hebben geen kaartje achtergelaten. Het is allemaal wel beetje vaag...En toen kwamen ze er mee dat ik moest ventileren. Ik had zelf zoies van het moet aan de temperatuur liggen of aan de luchtvochtigheid. Ik heb inmiddels een vochtvreter geinstalleerd. Maar ik ga na de antwoorden in dit forum toch wel echt twijfelen aan de kwaliteit van de deurtjes.

Is dit dan niet een beetje schijnheilig van zo'n vertegenwoordiger van de keukenfabrikant? Om net te doen dat het aan de ventilatie ligt terwijl het ligt aan de kwaliteit van deurtjes? Ik voel me een beetje in het ootje genomen eigenlijk. Ik heb ook vragen gesteld over kwaliteitsvormen van deze deurtjes. Daarnaast gevraagd welke marges op die deurtjes mogen zitten. Ook daar wordt vaag over gedaan. Ik wordt er een beetje :evil: van..

In ieder geval tot zover voor de antwoorden. Hier heb ik tenminste wat aan. Wt is die keukenbranche toch ondoorzichtig! Het is zo'n gegoochel met kwaliteit, cijfers en kortingen...Tsjongejonge..

Greetz
Hennie

Gastvrij

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Hallo Hennie,

Ik heb in mijn keuken dezelfde deurtjes zoals omschreven door KS, nl een witte laag aan de binnenzijde en gekleurde folie aan de buitenzijde.
Heb mijn badkamermeubel nog eens zeer goed bekeken, en deze blijkt toch gelakte deurtjes te hebben. De binnen en buitenzijde hebben dezelfde laag, maar de kast zelf is van spaanplaat.
Mijn badkamer wisselt nogal sterk van temperatuur, maar dat meubel houdt zich goed.

Mijn keuken is net nieuw, dus van kromtrekken nog geen last, maar ik hou de frontjes goed in de smiezen.
Mochten ze toch kromtrekken naast de afzuigkap, oven etc, dan zal ik om nieuwe, gelakte deuren vragen.
Desnoods neem ik een een exemplaar uit mijn badkamer mee. :D
als goed voorbeeld.

Trouwens, dit type deur wordt nog steeds verkocht, maar wanneer het klachten gaat of blijft regenen, hoe lang nog?
En ook de duurdere merken, zoals siematic, hebben dit type deurtjes in hun assortiment.

Meestal zit er 5 jaar garantie op keukenmeubels, maar ergens hier heb ik gelezen dat dit niet voor de folie geldt, enkel voor scharnieren/ ladegeleiders?

Succes.
S.

Gesloten