LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ladekast

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hjvrijdag

ladekast

Ongelezen bericht door hjvrijdag »

Mijne dames/heren

Ik wil onder mijn gaskookplaat een drielade kastje plaatsen er is voldoende ruimte onder en het is een nieuwe gaskookplaat die niet onder het aanrecht blad uitkomt. Nu wordt er gesuggereerd door de uitvoerder dat dat niet mag vanwege brandveiligheid en ik krijg het niet.
graag wil ik weten of dat het mag Op alle advertenties van de keuken handelaren zie je een lade onder de plaat

Met vriendelijke groet

Henk Vrijdag

Mini7

Re: ladekast

Ongelezen bericht door Mini7 »

Ik hoop wl dat het kan, want in mijn keuken zitten ook drie laden onder de kookplaat...

Groetjes
Mini7

pufje

Ongelezen bericht door pufje »

Nu wordt er gesuggereerd door de uitvoerder dat dat niet mag vanwege brandveiligheid
Deze man is niet helemaal op de hoogte dus, is geen probleem.
Maar wel een rvs gasslang gebruiken :lol: :lol: ( toch maxx ?? )

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Maar wel een rvs gasslang gebruiken
RVS gasslang hoeft niet per definitie gebruikt te worden bij laden, wel als er in plaats van laden een oven onder de kookplaat zit. Achter ovens en fornuizen dienen vaste koperen aansluitingen of RVS gasslangen gebruikt te worden. Een RVS gasslang is natuurlijk wel veiliger dan rubber. Rubber dient om de zoveel tijd vervangen te worden, dit is vaak niet eenvoudig omdat de slang en de gaskraan gedeeltelijk achter de kasten zit. RVS gasslang is dan dus ook handiger. Let op! RVS gasslang is aan de buitenkant van geel kunststof.

Afbeelding

GWTE (At Your Service)

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste HJVrijdag,

Vraag de verkoper of hij een ondiepe lade kan plannen onder de kookplaat, sommige merken hebben hier een standaard kast voor. Deze lade is 5 cm minder diep dan de normale lade zodat er ruimte ontstaat voor de gasslang en gasaansluiting.

Is er sprake van een dikker werkblad (8 of 10cm) dan valt de gasaansluiting vaak binnen de dikte van het werkblad. Nog makkelijker is een greeploos design omdat de bovenste greeplijst 5 tot 6cm ruimt maakt tussen een bovenste lade en werkblad. Zoals altijd bepaalt de situatie welke oplossing het beste is. Sommige kookplaten zijn ook nog eens absurd dik.

Als je elektrisch/inductie gaat koken is het hele bovenstaande verhaal niet aan de orde omdat de stroomkabel eenvoudig weg te werken is, ook bij een dunner werkblad.
Maar wel een rvs gasslang gebruiken ( toch maxx ?? )
Jij snapt hem. Ik kan trouwens nog steeds niet wennen aan die naam, Pufje..

MVG

pufje

Ongelezen bericht door pufje »

Als ik weer een ander Ip adres heb zal ik als pffff gaan :lol:

Inhoudelijk kunnen we verder helaas niets met topicstarter, daar dit uiteraard weer vele vragen met zich meebrengt.
Diepte kasten, dikte blad, welke kookplaat, welke uitvoerder :lol:

Gesloten