LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lava grill of keramische grill????

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mariarabou

lava grill of keramische grill????

Ongelezen bericht door mariarabou »

Wil in mijn nieuwe keueken eventueel domino elementen voor het koken plaatsen.
Nu heb ik de keuze tussen een keramische grill en een lava grill????

Wie heeft ervaring met één van beiden of wat is het verschil????
Alle informatie is welkom.
Heb zelf geen enkel idee.

djenie

Re: lava grill of keramische grill????

Ongelezen bericht door djenie »

Hai,
Ik ken geen keramische grill maar heb wel 6 jaar een lavagrill (boretti) gehad, zou t niet aanbevelen. Lavagrill is een soort emaille bak waarin lavastenen liggen met daarboven een grillelement, daarop een verhoogd rooster waarop je het te grillen vlees oid legt. Allereerst druipt het vleesnat op de lavastenen, niet echt fris, bij volgende grillbeurt gaat t beetje walmen :roll: , het vreet stroom en het resultaat vond ik niet zo bijzonder. De grill zat in t midden van de kookplaat en er viel nog wel eens wat tussen de steentjes etc. Maar wat ik me afvraag waarom wil je een apparaat als je het niet kent. In goede grill in je oven is m.i. veel handiger. Electrische grill zou bbq nabootsen, nou echt niet, vind de smaak toch echt minder. Een goede grillpan is veel handiger en stuk goedkoper. Bij mijn nieuwe keuken heb ik een pelgrim 6-pitter gekocht, dit merk wordt op dit forum als minder aangemerkt maar ik ben er zeer tevreden over. Maar het is maar net waar je behoefte ligt, ga je veel grillen, ik gebruikte het kreng 2 tot 3 maal per jaar, vond t schoonmaakwerk niet opwegen tegen het resultaat, dus denk na wat je ws het meeste gebruikt en staar je minder blind op allerlei designsnufjes, staat vast leuk maar uiteindelijk gaat het erom dat je apparatuur gebruikt en er gemak van ondervind. veel succes ermee

Gesloten