Goedeavond,
Ik heb twee offertes van twee verschillende zaken. 1 offerte met het merk schüller creativ/next125 en 1 offerte met het merk Leicht. Nu vroeg ik me af wat het kwaliteitsverschil is tussen beide merken op het gebied van kwaliteit kastjes (hoevaak afgelakt) en kwaliteit ladestysteem c.q. scharnieren? Zijn deze twee merken vergelijkbaar. We hebben het over keuken met een hoogglans gelakt front. Heeft iemand kennis van c.q. ervaring met deze twee merken.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Wammes
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leicht of Schüller
Re: Leicht of Schüller
Leicht is qwa afwerking mooier en de contrauctie is fraaier.
Ik zou voor Leicht gaan.
Ik zou voor Leicht gaan.
-
zelfstandigste
Ook ik zou voor Leicht gaan.
Beste Rayke en zelfstandigste,
hebben jullie ook argumenten? Is het ladesysteem beter? is het beter afgelakt? meer lagen lak? etc etc.
BVD.
hebben jullie ook argumenten? Is het ladesysteem beter? is het beter afgelakt? meer lagen lak? etc etc.
BVD.
Ben het niet helemaal met jullie eens.
Leicht is een goede fabriek die hun meerwaarde heeft liggen in het op bijv. speciale maat maken van kasten. Dus bijv. 48,3 cm. breed. Ook zijn zij in het geval van houten fronten in staat om de hele nerfrichting over de kasten door te laten lopen. Leicht is een kleinere fabriek die gewoon een mooi (maar welliswaar duur(der)) produkt levert. Net als Eggersmann.
Schüller is gewoon één van de betere (zelf kijkende als monteur één van de beste) keukenfabrieken van Duitsland. Er zijn nog een aantal goede maar Schüller behoort daar zeker toe. Als ik het zo lees gaat het om een hoogglans keuken. De kwaliteit die ik van Schüller heb gezien bij de hoogglans lak deuren (volgens mij de NX501) is echt zeer goed.
Ben afgelopen september ook bij Schüller op de beurs geweest waar toevallig in hetzelfde gebouw ook Leicht zat/zit. De lakdeuren die ik bij Schüller heb gezien vond ik persoonlijk strakker/beter/mooier dan die van Leicht.
Verder heb je natuurlijk ook nog te maken met een prijsverschil. Volgens mij moet Schüller een stukje gunstiger met de prijs liggen. Kwalitatief kan ik Leicht niet optimaal beoordelen maar weet wel dat Schüller (next125) kwalitatief gewoon hartstikke goed is. Blum scharnieren, blum ladegeleiders (tegenwoordig zelfs met glazen zijwanden), 19 mm. legplanken, anti-slipmatten enz.
Laat je goed voorlichten en leg de offertes naast elkaar en kijk kritisch naar de fronten in de showroom. Kijk dan voornamelijk naar glansgraad en of er veel of weinig wolken in zitten.
Succes verder en als je nog vragen hebt dan lezen wij het wel!
Leicht is een goede fabriek die hun meerwaarde heeft liggen in het op bijv. speciale maat maken van kasten. Dus bijv. 48,3 cm. breed. Ook zijn zij in het geval van houten fronten in staat om de hele nerfrichting over de kasten door te laten lopen. Leicht is een kleinere fabriek die gewoon een mooi (maar welliswaar duur(der)) produkt levert. Net als Eggersmann.
Schüller is gewoon één van de betere (zelf kijkende als monteur één van de beste) keukenfabrieken van Duitsland. Er zijn nog een aantal goede maar Schüller behoort daar zeker toe. Als ik het zo lees gaat het om een hoogglans keuken. De kwaliteit die ik van Schüller heb gezien bij de hoogglans lak deuren (volgens mij de NX501) is echt zeer goed.
Ben afgelopen september ook bij Schüller op de beurs geweest waar toevallig in hetzelfde gebouw ook Leicht zat/zit. De lakdeuren die ik bij Schüller heb gezien vond ik persoonlijk strakker/beter/mooier dan die van Leicht.
Verder heb je natuurlijk ook nog te maken met een prijsverschil. Volgens mij moet Schüller een stukje gunstiger met de prijs liggen. Kwalitatief kan ik Leicht niet optimaal beoordelen maar weet wel dat Schüller (next125) kwalitatief gewoon hartstikke goed is. Blum scharnieren, blum ladegeleiders (tegenwoordig zelfs met glazen zijwanden), 19 mm. legplanken, anti-slipmatten enz.
Laat je goed voorlichten en leg de offertes naast elkaar en kijk kritisch naar de fronten in de showroom. Kijk dan voornamelijk naar glansgraad en of er veel of weinig wolken in zitten.
Succes verder en als je nog vragen hebt dan lezen wij het wel!
-
mjvreedenburgh
De keuken merken wijken niet veel af van elkaar maar de service vind ik veel belangrijker.
Zo heb je SIEMATIC een klasse keuken en die een goede service verleent.
Is dit boven je budget kijk dan ook is naar PRONORM keukens.
Goede service en een stevige kast en mooi assortiment aan kasten.
Bij service staan er zelfs nederlands sprekende mensen in duitsland je te woord.
Zo heb je SIEMATIC een klasse keuken en die een goede service verleent.
Is dit boven je budget kijk dan ook is naar PRONORM keukens.
Goede service en een stevige kast en mooi assortiment aan kasten.
Bij service staan er zelfs nederlands sprekende mensen in duitsland je te woord.
-
zelfstandigste
En dat hebben Schüller en Leicht niet?Goede service en een stevige kast en mooi assortiment aan kasten.
Maak het nou niet moeilijker als 't is.......
Leicht heeft een geheel "eigen" programma van kwalitatief hoogstaande materialen welke nog wel met een Schuller te vergelijken zijn maar Schuller is meer een Kwantiteitfabriek; dat vindt ik het grootste verschil, daarom zou ik voor Leicht gaan.