| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lekkende inbouwoven
lekkende inbouwoven
Wij hebben een Etna inbouwoven. Tijdens het bakken lekt het condens uit de oven via een onderliggend keukenkastje op de grond. Volgens de monteur is dit normaal bij inbouwovens. Ik heb er nog niet eerder iemand in mijn omgeving over gehoord maar klopt dit verhaal wel?? 
Re: lekkende inbouwoven
Ik heb dat ook nog nooit gehoord,
lijkt mij dat dat niet goed is.
op je oven op ooghoogte zit, kan het misschien zelfs dan schade veroorzaken aan het onderliggende kastje.
volgens mij hoort een oven nooit te lekken hoor,
lekker monteurtje als hij zich er zo vanaf wil maken, ik zou als ik jou was maar eens even met ETNA bellen. en niet met een kluitje in het riet laten sturen.
lijkt mij dat dat niet goed is.
op je oven op ooghoogte zit, kan het misschien zelfs dan schade veroorzaken aan het onderliggende kastje.
volgens mij hoort een oven nooit te lekken hoor,
lekker monteurtje als hij zich er zo vanaf wil maken, ik zou als ik jou was maar eens even met ETNA bellen. en niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Een inbouwoven heeft ventilatiesleuven aan
de voorkant zitten.Kijk eens of die niet
dicht zitten.Kan bvb.door een verkeerde kast
komen.Ook moet de achterkant van de oven
minimaal 10 cm. van de muur af zitten.Ik geloof
niet dat het van binnenuit komt maar van buiten
af doordat er geen goede ventilatie is.
de voorkant zitten.Kijk eens of die niet
dicht zitten.Kan bvb.door een verkeerde kast
komen.Ook moet de achterkant van de oven
minimaal 10 cm. van de muur af zitten.Ik geloof
niet dat het van binnenuit komt maar van buiten
af doordat er geen goede ventilatie is.
Ik heb ook sinds kort een Etna inbouwoven. en geen last van genoemd probleem.
Heb een opvang bak onderin gezet voor vet of vocht op te vangen.
Verder moeten inderdaad de sleuven vrij zijn.
Gebeurd het met alles wat je erin klaar maakt ?
Ik kan me aan een kant voorstellen als er veel vocht vrij komt dat er condens ontstaat, maar gezien de vrij warme voorkant lijkt me dit onmiddelijk te verdampen.
Loopt de ventilator wel achterin en zit daar niet wat achter wat ventilatie hindert.?
Heb een opvang bak onderin gezet voor vet of vocht op te vangen.
Verder moeten inderdaad de sleuven vrij zijn.
Gebeurd het met alles wat je erin klaar maakt ?
Ik kan me aan een kant voorstellen als er veel vocht vrij komt dat er condens ontstaat, maar gezien de vrij warme voorkant lijkt me dit onmiddelijk te verdampen.
Loopt de ventilator wel achterin en zit daar niet wat achter wat ventilatie hindert.?
de ventilatie is goed dat heeft hij tijdens zijn bezoek gecontroleerd.
Maar het gaat om de condens dit op het raam slaat en welke vervolgens via het dan vol gelopen rubber uit de oven lekt. De bak heb ik er ook in maar daar vang je geen condens mee op.
De monteur zei dat het te maken heeft met het feit dan het raam van de oven nog te koel is vergeleken met de temperatuur in de oven.
Brood in een goed voorverwarmde oven levert lekkage op.
Ga dit toch nog eens aankaarten bij de fabrikant.
San0037
Maar het gaat om de condens dit op het raam slaat en welke vervolgens via het dan vol gelopen rubber uit de oven lekt. De bak heb ik er ook in maar daar vang je geen condens mee op.
De monteur zei dat het te maken heeft met het feit dan het raam van de oven nog te koel is vergeleken met de temperatuur in de oven.
Brood in een goed voorverwarmde oven levert lekkage op.
Ga dit toch nog eens aankaarten bij de fabrikant.
San0037
Ik moet zeggen dat mijn rubber ook altijd vol staat met water.
Brood heb ik er nog niet in gebakken dus misschien als ik iets met veel vocht bak het ook wel optreedt.
Laat maar is weten hoe het afloopt.
Brood heb ik er nog niet in gebakken dus misschien als ik iets met veel vocht bak het ook wel optreedt.
Laat maar is weten hoe het afloopt.
Heb inmiddels een e-mail naar de fabrikant gestuurd. Ik heb trouwens nog eens goed naar het merk gekeken met is een Atag. Maar dat maakt niet zo veel uit het is een bedrijf (Atag, Etna en Pelgrim).
Hiervoor heb ik altijd "gewone"ovens gehad maar deze hebben nog nooit gelekt zelfs het meest goedkope merk niet.
Dit is toch een aardig dure oven. De keuken en oven zijn van november 2005. Dan mag je toch verwachten dat je er minimaal 10 jaar mee kan doen. Op deze manier betwijfel ik of ik het eerste jaar wel haal. Ik gebruik mijn oven minimaal 2 maal in de week en dan gaat het hard.
san0037
Hiervoor heb ik altijd "gewone"ovens gehad maar deze hebben nog nooit gelekt zelfs het meest goedkope merk niet.
Dit is toch een aardig dure oven. De keuken en oven zijn van november 2005. Dan mag je toch verwachten dat je er minimaal 10 jaar mee kan doen. Op deze manier betwijfel ik of ik het eerste jaar wel haal. Ik gebruik mijn oven minimaal 2 maal in de week en dan gaat het hard.
san0037