LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lestella Woonweide Failliet

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Niet verwcaht maar toch gebeurd.....Lestella is failliet.
Ik zit te wachten op een keuken,maar er kwam niks. Bellen.....telefoonnummer niet meer in gebruik. Ik voelde al nattigheid...
Ik wilde in mijn auto stappen, maar bedacht me dat op de site van de Kamer van Koophandel dit soort dingen vermeld staat. In het Rood geschreven Faillisement met het nummer van de curator erbij.

Wie dus iets gekocht heeft bij Lestella kijk even op de site en bel de curator.

Succes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zie Lestella nog niet bij de faillissementen.com geregistreerd staan, en de website werkt nog, als het wel zo is, succes met de afhandeling (hopelijk zonder aanbetalingsdebacle)

Faillissementen van dit jaar van geregistreerde keukenwinkels.

02-02-2010 Keukencentrum Roulaux B.V. Veldhoven 52 Winkels in keukens
02-02-2010 Miekekeukens B.V. Veldhoven 52 Winkels in keukens
02-02-2010 Keukenstunter Modern B.V. Sliedrecht 51 Groothandel in huism
26-01-2010 Tegelzettersbedrijf van Overve Echt 45 Tegelzetten
26-01-2010 Luxorr B.V. Amsterdam 52 Winkels in keukens
26-01-2010 Keukenhuis IJmuiden V.O.F. IJmuiden 52 Winkels in keukens


sorry, niet alles staat hier geregistreerd, vond er nog een paar:

09-02-2010 Adéso B.V. 36 Winterswijk
28-01-2010 Henricus Hubertus Ei 36 Maastricht
12-01-2010 Boogers keukens 52 Valkenswaard
02-02-2010 De Woonweide B.V. 52 Leiderdorp
02-02-2010 Lestella-Woonweide B 52 Leiderdorp


aanvullend nieuws 12-02-2010:
DEN HAAG (AFN) - Het afgelopen jaar zijn ruim 10.500 bedrijven failliet verklaard. Dat is volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) het hoogste aantal ooit. Het vorige record stamt uit 2005, toen tienduizend bedrijven over de kop gingen, aldus het CBS vrijdag.


Het is een rare tijd :(
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 12 feb 2010 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door 9876 »

Curator is bezig met onderzoeken doorstart (geringe kans) en inventariseren interesse in orderportefeuille bij andere keukenzaken. Zou deze week gereed moeten zijn.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

De curator wist me inderdaad te vertellen dat ze in een ver gevorderd stadium waren met een andere leverancier......ik hou goede hoop.
Wel vreemd dat klanten niet benaderd zijn. Ik kom er nu zelf achter terwijl ik over 1,5 week mijn keuken geleverd zou krijgen.
Mijn huis is een bouwput en zit echt te wachten op de keuken. Dit gaat dus langer duren dan gehoopt. Met een beetje pech moet ik weer wachten op een nieuwe bestelde keuken. Al hoop ik dat mijn keuken al bij de fabriek klaar staat op zelf al bij Lestella en dat ie alsnog door de andere keukenleverancier wordt uitgeleverd.....

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

zelfstandigste..hun site doet het inderdaad nog maar telefoon is al afgesloten..ze zijn opbereikbaar.

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door 9876 »

Had je al aanbetaald op je keuken? :(

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Ja normaal gesproken betaal ik niks aan maar ook ik ben in de verleiding gebracht om zelfs meer dan die 15% aan te betalen.
Stom weet het maar ja. Die verkopers zijn zo gehaaid....
Nu maar hopen dat alles goed afloopt.
Positief vind ik wel dat ze binnen een week al met een partij serieus onderhandelen.....

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door 9876 »

Nou sterkte dan maar.

Wellicht dat de keukenleverancier te hulp kan schieten (Keller?)

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Ik heb inderdaad Keller gebeld. Wat een vriendelijke mensen daar. Helaas weten zij ook n iet veel meer dan ik,maar dat neemt niet weg dat ik terecht een goed gevoel bij Keller heb. Ze willen ook gewoon alles uitleveren aan hun klanten want ook hun naam ligt op straat.
Het is toch treurig dat je als klant niks hoort. Ik zou eind volgende week mijn keuken krijgen. Als ik er nu niet zelf achter was gekomen wat dan...de currator heeft nog niemand gebeld of een brief gestuurd.
Ik vind dit echt heel slecht.

Verder is er nog niet veel bekend. Currator houdt alles stil en ook bij de winkel zelf is er niks te lezen over het faillissement. Licht is uit en een plakker op de deur dat het pand gehuurd is.
Lekker klantvriendelijk dus....NOT
Er schijnen een aantal partijen te zijn die de orders willen overnemen, dus ik hou hoop.


Wie heeft er nog meer een Lestella keuken gekocht???

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Wij hebben ook een keuken bij Lestella gekocht en 15% aanbetaald.
Contact met de curator verloopt moeizaam.
Wellicht handig om elkaar hier op de hoogte te houden.

Groet, Jan

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Aan de currator heb je echt niks. Die laat je lekker zwemmen en onder het mom van volgende week hopen we meer te weten wordt je afgewimpeld.

Er is een grote kans dat Dijkstra in Katwijk alles gaat overnemen. Ik heb hun gesproken en dat klinkt wel goed. Zij gaan er alles aan doen voor de klanten alles goed te laten verlopen.
Hopelijk weten we deze week meer.

Jan die 15% krijg je terug...verrekkend met de nieuwe keuken die je af gaat nemen.
Ik kan naar de rest van mijn geld fluiten en dara baal ik goed van.

16again
Berichten: 16156
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door 16again »

Jan die 15% krijg je terug...verrekkend met de nieuwe keuken die je af gaat nemen
Als je niet uitkijkt met die CBW "garantie" wordt dit verrekend met korting, die je toch wel zou krijgen.

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Die 15% krijg je helaas niet echt terug. Ook de keukenwinkel die de order overneemt krijgt die 15% niet van het CBW. Wanneer je de site van het CBW goed leest blijkt dat ook. Er wordt slechts een beroep gedaan op de collegialiteit van de keukenleveranciers onderling. Wat de keukenwinkel doet is 15% aftrekken van de offerte aan jou. Hun winstmarge wordt daardoor wat geringer.
De curator van Teekens Kartens heeft mede als verantwoordelijkheid dat er z.sm. uitsluitsel komt en ik ben met je eens dat daar tot nu toe nog niet veel van blijkt.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Je krijgt het verkapt terug.....maar iemand moet dit gaan betalen en dat is toch de koper van de keukens. Collegialiteit is leuk, maar met de huidige markt kan een keukenboer zich volgens mij niet zo veel veroorloven.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu.
De curator zou me bellen...niet gedaan natuurlijk. Wat een waardeloze bedoeling eigenlijk. Klanten zwemmen en vele weten nog van niks.

Ik ga van de week Dijkstra weer bellen of die wat meer weet. Die klonkt wel positief gelukkig. Hun gaan hun best doen om alles zo goed als het kan op te lossen.
Ik heb een huis zonder keuken en woon tijdelijk ergens anders...met 2 kleine kinderen. Als ik nog 2 maanden moet wachten op mijn keuken.....
Het is denk niet anders.

Ik ben gewoon stom geweest als het gaat om betalen. Hele dure les en ik vraag me wel af wie juridisch gezien eigenaar is van mijn keuken. Ik of Lestella...want ik heb hem al betaald.

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Ook ik zou worden gebeld maar dat gebeurde dus niet. Toen belde ik vanmiddag zelf met de curator (althans een collega want de curator zelf heb ik nog niet gesproken) en die gaf aan dat de business wordt overgenomen maar in ieder geval niet door Dijkstra. Wie dan wel kon nog niet worden gezegd. Overigens denk ik wel dat jij juridisch eigenaar van de keuken bent. Maar daar heb je op dit moment inderdaad niet veel aan.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Niet Dijkstra...mmm...jammer. Die klonken echt hoopvol. Ik bedoel ze hadden het beste voor met de klanten. Ze gaven aan mij direct aan me te willen helpen...en gaven ook advies enzo.
Jammer...ben benieuwd wie het dan wel wordt.

Juridisch eigenaar, ja dat dacht ik ook. Ik moet dus nu uitzoeken of "mijn keuken" dus af te dwingen is omdat die dus niet tot de boedel behoord. Al wist Keller niet of hij al geleverd was en als de keuken niet betaald is aan de fabrikant levert die ook niks.
Dus iemand moet dan de fabrikanten ed betalen....maar het geld zal wel op zijn.
Dus ja ik ben eigenaar maar de leveranciers leveren niet....begrijpelijk ook wel.
Ga nog even verder spitten op internet....

Zal morgen ook maar weer eens bellen met de curator. Kijken of die inmiddels al wat loslaat.....denk het ook niet hoor maar ja je moet wat.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Weet je wat ook zo zuur is dat de beheermaatschappij niet failliet is. Lestella-de Lange Beheer BV
Daar heeft ie natuurlijk al zn geld in zitten en wij kunnen alleen maar toekijken.

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Dan zou een mogelijk scenario kunnen zijn dat de beheermaatschappij z'n eigen dochter weer terugkoopt. Dat hoeft voor ons ook niet het meest ongunstige scenario te zijn.

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door 9876 »

Wanneer je een aanbetaling hebt gedaan, maar de diensten of goederen niet hebt ontvangen kun je een claim doen. Je kunt hiervoor terecht bij de door de rechtbank aangestelde curator. De curator is verantwoordelijk voor de afhandeling van de claims. Preferente schuldeisers hebben voorrang boven concurrente schuldeisers. Voorbeeld van een preferente schuldeiser is de Belastingdienst. Wannneer je een claim hebt ingediend, ben je een concurrente schuldeiser. Jouw claim krijgt dus geen prioriteit. De kans is dus aanwezig dat je niets of slechts een gedeelte van je claim zult ontvangen.

Je bent dus juridisch geen eigenaar van een keuken; alleen eigenaar van een vordering op Lestella. Een heel vervelende situatie dus welke blijkbaar wordt verergerd door een niet communicerende curator. :x

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Nou eindelijk de currator gesproken. De portefeulle is overgenomen en voor het weekend kunnen we een brief verwachten.
Ik begreep dat hij alles heeft overgenomen de +en en de -en...dus beetje hoop voor me.
Dijkstra is het dus niet geworden wie wel weet ik ook niet.
De currator is en blijft vaag hierover.
De bank heeft beslag gelegd en gaat ook een verkoop houden.

Afwachten maar weer.

Gesloten