LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Massief houten keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Massief houten keukens

Ongelezen bericht door CWH »

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken (zien door de bomen het bos niet meer). Nou hebben we mooie houten keukens gezien van Team7 en vooral van Grattarola. Modern vormgegeven, maar wel grotendeels van massief hout gemaakt. Zijn er nog meer dergelijke merken? Bij de grote keukenboeren zie ik meestal spaanplaat oid. Op zich niets mis mee, maar ik hou wel van hout, van daar.

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door noclan »

Massief houten keuken .. Oysterfield .. maar dat is een merk die alleen maar erg klassieke keukens maakt ... en tevens niet echt goedkoop te noemen.

anki
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2006 21:00

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door anki »

Vraagje
Gaan massief houten keukens niet werken ??

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Natuurlijk werken massief houten keukens! maar daar kies je toch voor?
Je kiest voor het product dan neem je de voor- en nadelen er bij!

De meeste massief houten keukens worden door kleine meubel-/keuken-makers vervaardigd. D'r zijn ook een paar fabrieken die de meubelen voor een meerprijs in multiplex of een massieve soort maken.

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door CWH »

Bedankt voor de tips. Ik bedacht dat je bij zo'n traditionele/ambachtelijke keukenmaker natuurlijk ook iets in moderne stijl kunt laten maken, natuurlijk. Ik heb al wel gezien dat ik mijn spaarpot leeg mag gooien.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door maxx »

Beste CWH,

Kijk eens bij Format keukens. In het assortiment zit een complete lijn met massief houten fronten, zowel modern als klassiek, en de kasten worden ook uitgevoerd in massief hout indien gewenst.

Bij massief houten kastenwerk wordt gebruik gemaakt van beukenhouten Blum ladesystemen, kortom betaalabaar en zeer mooi!!

Net als bij de interieurbouwer kan iedere kast tot op de mm aamgepast worden.

MVG

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

Ik kan een echt volledig massief houten keuken leveren.
van top tot teen.
Geef je wensen maar op.

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door CWH »

Een L-keuken. Werkbladhoogte 90cm.

In de korte poot
2 grote ladenkasten, 80cm breed

Een hoekkast.

In de lange poot:
1 ladenkastje, 60cm breed
(ruimte voor een los fornuis)
1 smal uitschuifkastje, 30cm breed
1 vaatwasser kast
1 240cm hoge kast voor een koel-vries combinatie.

Bovenkasten, 50 cm hoog.
4 kastjes 60cm breed met opklapdeur
1 kastje met een ingebouwde afzuigkap

Voor de fronten heb ik berkenhout in gedachte, vanwege de mooie rustige tekening en lichte kleur. Paneeldeurtjes, maar zonder allerlei versierrandjes, zo strak mogelijk. Als indicatie, ik vind de deurtjes van de Ulla-serie van Grattarola heel mooi.

Nou, noem maar een prijs :-). Alleen voor de meubels. Het werkblad haal ik wel bij een steenhouwer. En inbouwapparatuur vind ik nu niet zo interessant.

deleijds
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:47

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door deleijds »

er was iemand die de osterfield keuken noemt. nou die hebben wij in 2000 gekocht. dat is een massief houten keuken ze komen zelf uit duitsland om het af te lakken met strijklak (speciale techniek?) wij hadden de keuken gekocht bij woonstudio roosendaal tijdens de aflevering was hij schijnbaar geen dealer meer van osterfield dat bleek toen we een klacht hadden, (de verf laat spontaan los maart 2001) we zijn toen door verwezen naar keukenmedium in Amsterdam. daar behandelen ze de klacht liever niet. na lang wachten en vele malen bellen van onze kant ben ik uiteindelijk bij keukenmaxx ettenleur geweest daar werden we netjes behandeld, ze zijn daar dealer van de osterfield keuken maar die konden niets voor ons doen want we moesten in amsterdam zijn. juli 2002 krijgen we een brief vanuit amsterdam, in sept/okt komen de duitser de keuken opnieuw schilderen. dat werd uiteindelijk eind november 2002. in maart 06 laat de lak weer los dus weer een e-mail gestuurd naar amsterdam, tot eind april nog steeds niets vernomen van keukenmedium dus weer gebeld, we moesten foto's mailen met het deurtje waar de verf loslaat en dan zou hij er op terug komen. maar hij vertelt er wel gelijk bij dat gebruiker schade er niet onder valt. nou het is o.a. aan de binnenkant van het gootsteenkastje. tot vandaag nog geen reaktie gehad.
de keuken is prachtig het schilderwerk is dramatisch maar dat is achteraf ook al in de showroom te zien bij de handvaten en de knopjes zie je dat daar ook al de verf weg is. conclusie we hebben veel te veel geld betaald voor zo'n kwaliteit keuken.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

Dit moet ik echt berekenen,
Is de verhouding 240 cm hoge kast wel in verhouding met de wandkasten?
Moet er geen spoelbak in een van die kasten?
De duurste kast is die waar de vaatwasser in moet.

Maar indicatie : c.a. 12.000,--

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door CWH »

Bedankt voor de prijsindicatie. Dat is in dit stadium goed genoeg. Ik heb de opstelling toch nog niet helemaal rond.
Die 240 hoogte wordt inderdaad ook de hoogte van de bovenkastjes. het is maar een laag huisje. En de spoelbak had ik in de hoekkast gedacht. Die hoek zou dan schuin moeten zijn.

Welk merk denk je aan? Dan kan ik ook nog even kijken of ik de keukens van dat merk eigenlijk wel mooi vind.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

CWH, bedoel je massief houten fronten of massief houten kasten & fronten?

In mijn reactie ben ik van de kasten & fronten uitgegaan.............

Als je van Massief houten fronten houdt zijn er zeker meer aanbieders!

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door CWH »

Ja, ik bedoel (bijna) alles massief. Een achterwand of een ladebodem zal meestal wel multiplex zijn.

Marietjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2006 22:36

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door Marietjes »

Wij hebben ook een massief houten keuken op het oog. We hebben deze keuken uitgekozen omdat we hem erg mooi vonden. Onnozel misschien, maar we hebben nooit zo stilgestaan bij de nadelen van hout. Kan iemand wat meer vertellen over het werken van hout?

Raven01
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 dec 2006 21:38

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door Raven01 »

vaatwasser de duurste kast?? na mijn mening wordt er alleen een front op de vaatwaser deur gezet.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

De keuken die ik voor jullie maak is helemaal massief handwerk.
Dat wil je toch?
Dus geen merkkeuken die je krijgt maar een echt handgemaakte keuken.
Wij bespreken samen wat je echte wens is.
Is het bedrag te hoog voor jullie , dan moeten wij daar maar even over praten

groeten
Mar 53

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Massief houten keukens

Ongelezen bericht door CWH »

Marietjes:

Volgens mij valt het wel mee met dat werken. Een kwaliteitsleverancier maakt een contrustie die dat juist tegengaat en/of opvangt. En andere soorten kasten hebben weer andere nadelen. Neem nou een hoogglanskeuken, daar wil je echt geen flinke kras op hebben! Of folie, dat gaat soms loszitten. Of fineer, als daar een stukje afbreekt heb je een armoedig gezicht.

En Mar:

Nogmaals bedankt voor de prijsindicatie. Ik ga nu eerst eens bij Grattarola een prijs vragen, wnat die vind ik gewoon heel erg mooi.

Gesloten