LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mechanische ventilatie + afzuigkap met motor

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
denise28

Mechanische ventilatie + afzuigkap met motor

Ongelezen bericht door denise28 »

Ik zag dat radarmike een paar maanden geleden al een vraag hierover gesteld heeft maar dan met evt. dichten van gaten.

Mijn situatie is iets anders;
Twee maanden geleden is onze keuken geplaatst maar o.a. nog niet de afzuigkap omdat hun monteur aangaf dat een afzuigkap met motor niet aangesloten mag worden op MV.

Wij hebben een stukje verlaagd plafond (koof) van ca 50. cm laag en de diepte van ca. 60 cm (idem diepte aanrechtblad) in de koof zit in beton nog de aansluiting voor afzuigkap en buiten de koof zit die 2e die lucht uit de ruimte zuigt.
Nu heeft de keukenleverancier het voorstel om de afzuigkap met motor te voorzien van koolstoffilter, de koker tot de koof te laten lopen en het stuk pijp hierboven uit te laten steken. De MV kan dan het vocht uit de ruimte verwijderen. Ze willen nog een rooster maken in de koof om sneller weg te ventileren.

De fabrikant heb ik gebeld en die zegt dat het geen officiele manier is omdat de koof vochtig en smerig kan worden. Maar de keukenleverancier blijft volhouden dat dit de enige oplossing is omdat we zelf voor een koof hebben gekozen (lees: jullie eigen probleem)
Ik heb er een raar gevoel over en ben bang dat als ze het zo doen, dan we misschien over 2 jaar met een groter probleem zitten...

Hoor graag advies van de experts.
Alvast bedankt,
Groet, Denise

rayke

Re: Mechanische ventilatie + afzuigkap met motor

Ongelezen bericht door rayke »

hun monteur
Is uw keuken van te voren niet ingemeten?
Dan hadden dit soort zaken allang naar voren gekomen en zou er een pasklare oplossing geweest zijn voordat de keuken geplaatst werd.

Foute voorlichting van de keukenzaak.

Raymond Kesler

denise28

Ongelezen bericht door denise28 »

Ja, de keuken is van te voren ingemeten en juist na die meeting is de afzuigkap gewijzigd van motorloos naar een type met motor (moesten we 300 euro bijbetalen).

Dat de keukenzaak foute voorlichting heeft gegeven staat vast, nu wil ik alleen een goede oplossing weten. Desnoods koop ik een nieuwe afzuigkap bij een andere keukenzaak...

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Voorzover ik het van hieraf kan beoordelen dient uw leverancier gewoon een motorloze afzuigkap te leveren die vervolgens op de mv kan worden aangesloten.

Gesloten