Wij hebben inmiddels een keuken gekocht welke eind deze maand wordt geleverd.
Voor deze keuken willen we ook een nieuwe mengkraan. Nu stuit ik op de volgende vraag waar ik nog geen antwoord op heb gekregen waarvan ik zeker weet dat het klopt.
Sommige winkels leveren Inox-look mengkranen, terwijl andere winkels dezelfde kranen leveren maar dan in RVS.
Kan iemand aangeven wat het verschil is? Van één persoon heb ik begrepen dat inox-look feitelijke RVS look is maar dat de look op een stuk plastic is gespoten en RVS is echt RVS (geen look). Ik vraag me af of dit klopt. Weet één van de deskundigen hier antwoord op?
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mengkraan in keuken
-
Re: mengkraan in keuken
Roestvast staal ook inox of RVS genoemd, en in de volksmond beter bekend als roestvrij staal is een legering van hoofdzakelijk ijzer, chroom, nikkel en koolstof. Bron,http://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal
Misschien een keer google proberen
Misschien een keer google proberen
Re: mengkraan in keuken
rvs/inox-look is een laagje spul (verf of zo) dat op rvs 'lijkt'
RVS-kranen zijn dan ook "vol" rvs. rvs-kranen zijn dan vaak ook beduidend duurder.
RVS-kranen zijn dan ook "vol" rvs. rvs-kranen zijn dan vaak ook beduidend duurder.