LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] met of zonder handgrepen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
paro
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 nov 2006 17:50

met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door paro »

hallo forumbezoekers

zit en tijdje te twijfelen tussen greeploos of gewoon een keuken me handgrepen,wat is jullie ervaring met het openen van de lades bij een greeploos keuken,is het handig of is het alleen maar mooi en niet practisch. mvg

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Paro,

Greeploos is praktisch met openen, minder praktisch door het ruimteverlies tov normale kasten. Of het mooi is beslis jezelf.

Blum Servodrive is een gadget die beide combineert. Geen grepen op de laden maar wel te openen door een lichte druk op het front. Butlhaup had dit al maar Blum combineert dit als eerste met zachtsluitmechanisme ( Blumotion )

Servodrive is niet goedkoop omdat het net op de markt is. Over 5 jaar miscchien standaard. Er zijn wel divers merken die het aanbieden.

MVG

paro
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 nov 2006 17:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door paro »

hoi maxx

bedankt voor je uitleg, maar waarom krijg je er ruimteverlies,aan de buitenkant zien er beide hetzelfde uit(laden),en is het niet eff zoeken met je vingertoppen om de lade te openen zonder handgreep?
en maxx is het mogelijk om bij een kook eiland aan de voorkant(kamer)een greeploos kant en achter(muur)gewoon handgrepen te realiseren.
mvg

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Prospect »

Maxx,

Heb je met Blum Servodrive reeds ervaringen opgedaan of haal ik uit het woord gadget een negatieve beleving?
Ben ook eerlijk gezegd nieuwsgierig naar wat het kost?

Scara

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 06 sep 2007 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Paro,

Het maakt met Servo Drive niet uit waar het front wordt aangetikt dus zoeken is niet nodig.
is het mogelijk om bij een kook eiland aan de voorkant(kamer)een greeploos kant en achter(muur)gewoon handgrepen te realiseren
Ja natuurlijk kan dat.

@ Prospect,

We hebben de werking al enige malen mogen testen en het werkt perfect. Ongeacht het gewicht in de lade, het gaat allemaal even moeiteloos. Het woord gadget is dus ook niet negatief bedoeld. De meeste mensen zien er nu nog niet het nut van in.

Kosten van het systeem circa 800,= per 3 ladenkast. Onderdelen zijn zeer eenvoudig te vervangen als deze in de toekomst problemen zouden geven. Het is een elektrisch systeem maar de laden zij gewoon te gebruiken bij stroomstoring e.d.

(Zeer) Binnenkort is het ook leverbaar voor de Zelfbouwers en Keukenrenovatie.

MVG

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Prospect »

Maxx,

Net nog even "gegoogled" inzake servo drive.
Ik begrijp dat het aan en uit geschakeld kan worden dmv extra schakelaar.? waar moet ik mij deze voorstellen en wanneer deze uit staat? heb je dan de gewone blue- motion wel?

Toch wel leuk en dat samen met verlichting lijkt mij erg leuk! kom er zeker bij je op terug :wink:
Tenslotte heb jij mij getriggerd op je eerdere boodschap ( hier ) dat ik als S..... medewerker een leuke prijs zou krijgen! :idea:

En met dank aan mij S... collega's die mij op dit forum attendeerde en de keukenzaak van Maxx ( muntje viel later dat Maxx die zaak is) !

Mijn bevestiging en gevoel over kennis en de rest heb ik hier nogmaals gekregen Maxx! Dus tot snel.
Laatst gewijzigd door Prospect op 28 mei 2007 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

beste Prospect,

Als jij met S..... hetgene bedoelt wat ik denk dat je ermee bedoelt dan komt dat wel goed. Zo zie je maar weer, kwaliteit trekt elkaar aan :wink:

De Servo drive kan zeker uitgeschakeld worden. Anders wordt het met kleine kinderen helemaal feest! De Blumotion werkt altijd, dat heeft niets met de Servo Drive te maken. Blumotion zit in de ladegeleider verwerkt en Servo Drive wordt met een beugel/stang achter het ladesysteem verwerkt.

Jammer genoeg nog niet in onze showroom omdat we deze binnenkort willen aanpakken en uitvoeren met de laatste snufjes...

MVG

Pfffff

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Geef mij even een teiltje

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Prospect »

Beste Pfffff

Toch geen problemen met Siemens?

Heb getracht de club te achterhalen waarvoor jij staat.
Doe je toch minder slim en verder zie ik liever response/ tips van de kenners op inhoudelijke vragen.

Teiltje? : heb nog een spoelbak in de aanbieding... :lol:


Maxx zit deze centrale schakelaar dan in een la?
Laatst gewijzigd door Prospect op 28 mei 2007 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Geef mij even een teiltje
Ja, met water en veel zeep om je mond uit te spoelen :lol:

Nee, Pffff heeft laatst op de dealershow van Siemens zich weer lekker rond lopen eten maar wil het niet horen als uit die hoek een positief geluid komt :shock:

@ Prospect,

Dealtje maken? Als jij zegt waar Pffff zit, zeg ik waar de schakelaar komt...... :lol: Ja Pffff geen geschuil meer achter de veilige anonimiteit. Daar zullen de antwoorden wel wat milder van worden denk ik :wink:

Volgens mij is de schakelaar overal te plaatsen. Dit stuurt een soort trafo aan. De spoelkast lijkt me de meest logische plaats.

MVG

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Prospect »

Nou nee zie geen verder belang meer in meer kennismakingen. Kijk uit naar onze einddeal!

Ben "klaar" dus zaterdag zie je mij verschijnen Max om het eea af te ronden. Verwacht dat we daar wel uitkomen!

Ben niet bij keukenshow aanwezig geweest van Siemens.
Heb 't te druk met de andere dingen van Siemens. Had wel graag eens de pffff ontmoet.

Kreeg wel de tip want had goedkoop voor mij kunnen wezen om daar een vakgenoot van je te mogen ontmoeten :wink: inzake de hoge nood gevallen :oops:

Elke showroom ook deze laat zijn klanten betalen voor het eten :roll:

Leuk dat alle vakbroeders zich hier laten gelden echter beetje meer inhoud en tips en wegbewijzering zou niet slecht zijn voor de consument ( tip voor pfffff).
Laatst gewijzigd door Prospect op 28 mei 2007 20:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Prospect »

Paro,

Ook ik ga voor greeploos waarom? heb sowieso moeite met uitzoeken! grepen zijn net als de rest aan tijd en hype gebonden! heerlijk dat het nu zonder kan. Maakt mijn keus weer makkelijk modern en van deze tijd.

Makkelijk ? Ik hou rekening met vette vingers enz daarintegen ga ik mij niet storen over enkele jaren over de inmiddels verjaarde niet meer moderne grepen!

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb juist wel voor een greep gekozen, Als een deurtje dan wordt geopend, dan gebeurt dat steeds op dezelfde plek en alleen de greep wordt vies. Met greeploos wordt op allerlei plekken het kastje geopend. En niet iedereen heeft schone handen, helemaal niet als er net een krant is gelezen en je hebt witte kastdeuren. Ik heb gekozen voor een RVS-greep, recht toe recht aan, vrij tijdloos dus. Mij stoort een greep niet, maar smaken verschillen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

maar waarom krijg je er ruimteverlies,aan de buitenkant zien er beide hetzelfde uit(laden),
Ruimteverlies kan ik ook niet thuisbrengen. Wel opletten dat er een dieper blad op komt.
Beste Paro en Scara,

Met ruimteverlies bedoel ik de hoogte in de laden. Iedere greeplijst pakt 5 cm hoogte waar je eigenlijk niets meer mee kunt. Waar we normaal met gemak in een voorraadlade hoge frisdrankflessen kunnen plaatsen, is dat niet meer mogelijk door de greeplijst.

Bij een kast met laden zijn minimaal 2 greeplijsten gebruikt. 2 x 5 cm ruimteverlies.......

Snap alleen het diepere werkblad niet Scara?! Bij greeploos is het werkblad toch juist 15mm korter aan de voorzijde (overstek) ivm de bereikbaarheid van de greeplijst?

MVG

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Trapito »

@ Pfffff
Geef mij even een teiltje
Met of zonder handgrepen?

paro
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 nov 2006 17:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door paro »

hej maxx

welk merk verkoop je zelf?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door rayke »

Servodrive is niet goedkoop
Maakt toch geen reet uit. De klanten die het willen interesseert dat beetje meerprijs niks.

Kosten van het systeem circa 800,= per 3 ladenkast
heb je zeker een verkeerde leverancier

Scara

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 06 sep 2007 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Toch geen problemen met Siemens?

Heb getracht de club te achterhalen waarvoor jij staat.
Doe je toch minder slim
Bij Siemens zitten alleen vrienden :lol:
En ik behoor niet bij een cluppie
Als jij zegt waar Pffff zit
Is toch niet echt belangrijk ? Van een paar weet ik het ook, maar we zijn hier natuurlijk niet om de eigen zaak te promoten :oops:
En waarom milder worden ?

Even on topic :lol:
grepen of greeploos is puur persoonlijk, een lekkere robuuste greep geeft weer wat extra smoel aan je keuken, terwijl greeploos een strak koude uitstraling geeft. ( ladekasten vind ik persoonlijk onhandig en haalt de symetrie uit de keuken )

Gesloten