LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele of iets anders?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
replay
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:47

Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door replay »

Mede forummers,

Zoals eerder gepost staan wij op het punt om een keuken te kopen en onze keuze is gevallen voor de Next125 NL501 hoogglans gelakt in L-opstelling.

Nu twijfel ik alleen over de apparatuur. Na rondspeuren op het forum kwam ik niet echt tot een antwoordt op mijn vraag en deze is namelijk de volgende:

We twijfelen over inbouwapparatuur van Miele of Siemens.

Onze voorkeur gaat naar Miele omdat hier het inbouwkoffieautomaat model CVA4060 het meest praktisch is ivm de deur die je opendoet. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van de wazemkap DA279. Dit omdat er een enorm leuke blauwe glazen lichtrand omheen zit.

aangezien de koffieautomaat naast de combioven in twee hoge kasten komen wil ik deze van hetzelfde merk.

Dus feitelijk, hoe verhoudt het merk Miele zich ten opzicht van andere merken apparatuur voor de combi-over, koffieapparaat, afzuiger, koelkast, vrieskast, vaatwasser en kookplaat?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door rayke »

Ik verkoop graag Miele.

Doe eens een vaatwasser open van Miele en van bijvoorbeeld Siemens.
Bij Miele is het loopwerk subliem en er zijn geen plastic opklaprekjes die eruit zien alsof ze direct kunnen afbreken. Persoonlijk vind ik de bestekschuiflade ideaal (ervaring). En nee, het is niet veel werk om je messen en je vorken er in te leggen. Het is veel meer werk als je een Siemens (of welk ander merk dan ook) hebt waarbij je bij het uitruimen achtergebleven vuil uit je bestekkorf moet halen of theelepeltje die er vast in blijven steken.
En de prijs, ja een Miele is duurder maar het interieur is ook degelijker.

Koelkasten en vriezers zijn niet of nauwelijks duurder. Hiervan is de indeling ook bepalend. Kwestie van kiezen. Ook voor de vrieskast.

De gaskookplaten van Miele vind ik wel aan de dure kant en kies dan vaak voor Atag of Siemens.

Voor de rest heb je je keuze eigenlijk al gemaakt.

replay
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:47

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door replay »

dank je wel Rayke,

en inderdaad, ik vind het koffieapparaat, en wazemkap mooi, maar betekent dat ook dat ze goed zijn? Of is Siemens beter? Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de combioven.

Dat van de bestekschuiflade had ik in de brochure gezien en leek met niet handig maar aangezien jij ervaring ermee hebt neem ik het direct met je aan,

En voor wat betreft de gasplaats .. dank je wel, ik ga kijken of Siemens of Atag iets gelijks hebben voor minder geld.

Al met al is Miele dus volgens jou een goede keuze voor apparatuur in de keuken?

replay
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:47

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door replay »

Rayke,

hoe zit het verder met de garantie? Op de site van Miele zag ik alleen maar dat je een verzekering kon afsluiten voor 5 of 10 jaar garantie. Vind dit eigenlijk onzin maar hoe lang fabrieksgarantie van Miele. Siemens geeft 5 jaar volgens mij wanneer je 5 of meer apparaten neemt bij ze.

Daarnaast kreeg ik bij Bruynzeel 40% korting op Miele keukenapparatuur maar daar was toen sprake van een aktie met Pinksteren. Zijn dit soort kortingen ook normaal haalbaar bij Miele?

Alvast bedankt.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door h999 »

Geplaatst op 16 Mei 2008 16:50 door replay



Onze voorkeur gaat naar Miele omdat hier het inbouwkoffieautomaat model CVA4060 het meest praktisch is ivm de deur die je opendoet. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van de wazemkap DA279. Dit omdat er een enorm leuke blauwe glazen lichtrand omheen zit.

aangezien de koffieautomaat naast de combioven in twee hoge kasten komen wil ik deze van hetzelfde merk.
Ik vind als je een koffieautomaat erbij neemt,ben je bijna verplicht van miele toestellen te nemen,ale verplicht is een groot woord,maar wat een miele kan,kan geen andere..


Nog een opmerking,vergeet niet dat CVA 4060 een oud toestel is,nu is het 5060.

replay
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:47

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door replay »

dank je ...

ik kom de 5060 helemaal niet tegen in de brochure. Wat zijn de verschillen dan? Is deze nieuwe duurder? En kan deze nog qua uiterlijk met onze uitgekozen combi-oven?

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door h999 »

Volgens mij heb je wel wat nieuwe funkties,ik zou het effen moet controleren.de nieuwe koffie apperaat past perfeckt bij de oude toestellen.heb je die 'uitgekozen combi-oven' al gekocht?
Anders kan je ook in deze de 5000 serie nemen,grepen zijn iets langer geworden,waardoor ze nog mooier zijn.
officele prijs van de 5060 is 1899 in rvs,maar je kan hem heel wat goedkoper krijgen.

in de nieuwe(2008) catalog van miele staan ze allemaal in .Heb je nog geen catalog?
Wat ik wel heel raar vind van miele dat ze eerst catalog uitbrenegn en later de site aanpassen.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door rayke »

Garantie van Miele is 2 jaar. Inderdaad, wil je langer dan moet je bijkopen.
Andere merken geven standaard 5 jaar. Dat is een keuze.
Ook Miele apparaten kunnen natuurlijk stuk (mij ook gebeurt).

Als ze bij bruynzeel 40% geven wordt het verschil domweg in de meubels meegeteld. Zo werkt het nou eenmaal.
Vraag je leverancier gewoon direct een nettoprijs te geven en je gevoel moet de rest doen.

In alle jaren dat ik Miele verkoop komt het zelden voor dat een klant voor service komt. Bij andere merken is dit wel anders. Maar ook Goede ervaringen met Siemens en Neff.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door ice1982 »

Staar je niet blind op de 5 jaar garantie die andere merken geven t.o.v. de 2 jaar van Miele. ook na die 2 jaar heb je wettelijk gezien recht op garantie wanneer je product stuk gaat na bijv 4 jaar. Bij Miele word dit keurig opgelost (je betaalt slechts uurloon monteur de 1e 5 jaar, daarna betaal je ook gedeeltelijk voor de onderdelen.) Ik spreek hierbij uit ervaring, en het is mij laatst bevestigd tijdens een training van Miele.

Miele is inderdaad niet de goedkoopste. Kies je bijv. voor het instapmodel Combi Magnetron, dan is de prijs aan de forse kant. Echter is deze kwalitatief zo goed, en zitten er genoeg functies op zodat deze te vergelijken is met een top model Atag / Siemens.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door maxx »

Miele mist jammer genoeg een compacte combi-oven of oven 45cm hoog. De vertegenwoordiger vertelde mij enige tijd geleden dat deze wel zullen komen maar tot nu toe nog niets gezien.

Wat de garantie betreft is de prijs weer 7,5% gestegen.


MVG

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door pufje »

Tja maxx, die Herman he ;-)
Miele 1 van de meest arragante bedrijven die ik ken, maar ja, ze zijn ook erg goed, dus de arrogantie zal wel gepast zijn.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Miele, is gewoon goed. Verkoop het graag omdat door kwaliteit prijzen redelijk stabiel zijn (in vergelijk met verschillende winkels) en kans op service gewoon kleiner.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door h999 »

Geplaatst op 16 Mei 2008 23:53 door maxx


--------------------------------------------------------------------------------

Miele mist jammer genoeg een compacte combi-oven of oven 45cm hoog. De vertegenwoordiger vertelde mij enige tijd geleden dat deze wel zullen komen maar tot nu toe nog niets gezien.

Wat de garantie betreft is de prijs weer 7,5% gestegen.


MVG
Heeft miele deze niet?
In de catalog staat toch compackte inbouwovens 45 cm hoog,60 breed.
type's zoals 5040 b,5061b en met pyrolyse 5040 bo,5081bp.
combi hebben ze toch ook ?

radarmike
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2008 20:34

Re: Miele of iets anders?

Ongelezen bericht door radarmike »

Als je voor 1 5000 serie apparaat gaat, dan zou ik ze allemaal uit deze serie nemen. Zoals al eerder gezegd, de handgrepen zijn langer en het frontmateriaal is geen normaal RVS meer maar Cleansteel (beter tegen vingerafdrukken) dus ik vermoed ook dat deze apparaten niet zo mooi combineren met de 4000 serie.

In Nederland heben we trouwens het probleem dat Miele ze pas ergens rond September gaat introduceren..., maar praat met je keukenleverancier en zorg dat de apparatuur niet! besteld wordt totdat de 5000 serie beschikbaar is en je een keuze hebt.

Grootste Verschillen die ik trouwens kon ontdekken tussen de twee koffieapparaten zijn Cleansteel, automatische melkaanzuiging waardoor hij bijv. volledig zelfstandig een cappucino kan maken. Het display ziet er vreemd genoeg ook iets anders uit in vergelijking met de andere apparatuur.

Kijk voor meer specs naar de duitse of engelse website.

Gesloten