LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] minimale afstand tussen werkblad en bovenkasten
minimale afstand tussen werkblad en bovenkasten
is 40cm. nog voldoende afstand tussen de bovenkasten en werkblad, met oog voor onze kleinere medemens? Ik kom deze afstand wel tegen, maar dan met name door toepassing van lichtlijsten.
Iemand ervaring?
Ruud
Iemand ervaring?
Ruud
Re: minimale afstand tussen werkblad en bovenkasten
dit licht er aan of je een gas kookplaat of een electrich kookplaat hebt , bij gas is het minimaal 64 dacht ik en bij electrich 55 cm.
boven het kookgedeelte is het inderdaad nu hoger door een verspringing in hoogte. Maar wat is het minimum voor de rest van de kasten, waaronder je de bereiding ed. doet?
Het antwoord van Siemens maar niet lezen
46/47 is het meest gebruikt, 40 is in mijn ogen al te weinig.
De kleine medemens hoeft de bovenste plank uiteraard niet te gebruiken voor de dagelijkse benodigdheden.

46/47 is het meest gebruikt, 40 is in mijn ogen al te weinig.
De kleine medemens hoeft de bovenste plank uiteraard niet te gebruiken voor de dagelijkse benodigdheden.
dankjewel, en dat op de vrije zondagavond,
Ruud
Ruud
Je kan het ook even testen thuis, hoe veel ruimte heb je nodig om een broodje in het broodrooster te doen, water bijvullen voor je koffiezetter, hoe hoog is het apparaat voor het persen van de sinaasappels, je zult zien, 40 is te weinig
Als je graag wilt dat de bovenkant van de hogekast strookt met de bovenkant van de bovenkast rekenen veel keukenmerken een tussenruimte van 50 tot 55cm.
De populaire Senseo gaat niet passen bij 40cm tussenruimte.
MVG
De populaire Senseo gaat niet passen bij 40cm tussenruimte.
MVG
die hebben ze toch niet meer nodig met een nieuwe keukenpopulaire Senseo

Zoveel mooie inbouwkoffiemachines......
Ach, er zijn ook genoeg veel mooiere en lekkerder vrijstaande koffiemachines. Maar toch koopt iedereen een machine die dat Senseo slootwater uitspuugt. Dus een nieuwe keuken betekent zeker niet een nieuwe koffiemachine...