Hallo,
Binnenkort ga ik op pad om me te oriënteren op een nieuwe keuken. Ik weet ongeveer wat ik wil, wat mijn budget is en hoeveel ruimte ik heb om de keuken te plaatsen. Na het lezen van de reacties in het forum kan ik al wel zeggen dat ik met knikkende knieën op pad ga.
Ik ben een luie consument, maar ik wil niet het idee krijgen dat ik veel teveel betaal. Ik houd er niet van om in Nederland in drie uur tijd mijn keuken te laten ontwerpen c.q offreren en vervolgens in Duitsland te bestellen, dat vind ik een beetje oneervol.
Zijn de keukens in Duitsland ook goedkoper, als ik daar het ontwerp laat maken?
Zijn er nederlandse leveranciers die net zo gunstig zijn als duitse?
Helpt het qua aanbieding als je tegelijkertijd de badkamer bij dezelfde leverancier bestelt?
Groeten uit Rotterdam
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet ik nou echt naar Duitsland?
Re: Moet ik nou echt naar Duitsland?
Mooi!Binnenkort ga ik op pad om me te oriënteren op een nieuwe keuken.
Dat helpt.Ik weet ongeveer wat ik wil
Dat is absoluut niet nodig. Blijf weg bij DMG en dat soort haaien.Na het lezen van de reacties in het forum kan ik al wel zeggen dat ik met knikkende knieën op pad ga.
Vraag altijd meerdere offertes aan of zoek een bedrijf met goede referenties.maar ik wil niet het idee krijgen dat ik veel teveel betaal.
Dat is nobel van je, maar bovenal niet nodig. In Nederland zijn per regio meerdere vergelijkbare aanbieders.Ik houd er niet van om in Nederland in drie uur tijd mijn keuken te laten ontwerpen c.q offreren en vervolgens in Duitsland te bestellen
Waarschijnlijk niet, het verschil zal in ieder geval minimaal zijn. In Duitsland maken ze vaak gebruik van Oostduitse of Poolse monteurs, die wil jij niet. Het verschil in prijs zit hem niet, zoals bij auto's, in de BPM. De netto prijs van een auto exclusief BTW is in Duitsland net zo duur als in Nederland. Dat betekend dat de productie kosten even hoog zijn in Duitsland als in Nederland. Bij keukens heb je geen extra belasting zoals bij auto's. Het eventuele prijsverschil moet dus ergens anders in zitten. (kwaliteit, service, ontwerp, werkblad).Zijn de keukens in Duitsland ook goedkoper, als ik daar het ontwerp laat maken?
Zeker weten. 100%Zijn er nederlandse leveranciers die net zo gunstig zijn als duitse?
Zeker weten! Dubbel order.Helpt het qua aanbieding als je tegelijkertijd de badkamer bij dezelfde leverancier bestelt?
Dank je. t'zelfde.Groeten uit Rotterdam
-
zonnebloem
Kijk maar eens op de site van Supekeukensutrecht.nl
Voor ons het beste adres en niet duur.
Voor ons het beste adres en niet duur.
Dit is een klant die in duitsland een greeploze keuken heeft gekocht. Greeploos is een verhaal apart. Hiervoor moet je verstand van zaken hebben. Dat hebben ze daar kennelijk dus niet, is dit niet duidelijk genoeg zheng! (zie topic presies)!De keuken werd opgeleverd met veel problemen en is half gemonteerd. Ook de hoge kast voldeed al niet, aangezien er tussen k.k. en combi een extra passtuk was geplaatst. Dat is ter plekke verwijderd en is er een nieuwe plank tussen geplaatst. Maar desondanks zit dat ding veel hoger dan afgesproken.
Mij lijkt de beste oplossing een kleinere koelkast (87,5 cm), waardoor e.e.a. 15cm zakt. Een concessie qua ruimte, maar dat moet dan maar. Ik ga het Ardland morgen voorstellen en hopelijk wordt de keuken dan wel naar wens en compleet gemonteerd.
Dat is wel erg kort door de bocht. Waarom zouden ze geen verstand van zaken hebben?
Het probleem in Duitsland lijkt mij is dat ze het zo ontzettend druk hebben met al die Nederlandse klanten en dat zal niet voor niks zijn, toch?
Het probleem in Duitsland lijkt mij is dat ze het zo ontzettend druk hebben met al die Nederlandse klanten en dat zal niet voor niks zijn, toch?
Maar door die drukte worden ook fouten gemaakt, in mijn geval veel te veel.