LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] montage-kosten hoogglanskeuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door djenie »

geachte forumbezoekers,
wie kan mij vertellen wat het ongeveer kost om een keuken, hoogglans, te laten plaatsen, het betreft een eiland van 2,5 bij 1,00 m (spoeleiland) en 4 meter keukenopstelling met aan het begin een hoge kast (tbv magnetron en oven), 3 x 90 cm onderkast met korflades, eindigend met een hoge kast tbv koelvriescombinatie + de bevestiging van een wandafzuigkap. Bladen zijn graniet. Alle benodigde voorzieningen (water, gas en electra) zitten al op de juiste plek. Graag een reactie

Eduardo Design
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2006 10:23

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door Eduardo Design »

Beste Djenie eigenlijk te wijnig informatie b.v zijn er wand kasten uit hoeveel onderkasten bestaat het eiland is er een vaatwasser hoeveel delen graniet in welke regio woond u plaatsen in de randstad is namelijk duurder als in bv braband toch een schatting tussen de 1700 euro en 1250 euro er van uit gaande dat u een onafhankelijk montage bedrijf inschakeld en geen beun de haas trouwens waarom geen montage genomen bij u keukenzaak of in iedergeval gevraagt wat dit koste hopende u voldoende te hebben geinformeerd ondanks het moeilijk is om in te schatten of dit de juiste prijs is.

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door djenie »

dank voor je info, de keuken heeft geen wandkasten, er zit een vaatwasser in het eiland die aan weerzijde kasten heeft waarbij de ene kant volle kasten heeft (kant van de vaatwasser + spoelbak) en de andere zijde ingekorte kasten die 30 cm diep zijn (allemaal deurtjes). Er zijn twee granieten bladen, 1 van 2,50 x 1,00 m en 1 van 2,80 (met uitsparing voor kookplaat 90 cm). De keuken wordt geplaatst in de flevopolder. de reden dat ik vraag om info is dat de keukenleverancier volgens mij erg veel vraagt voor plaatsing van deze keuken (2200 euro) temeer daar wij alle aansluitingen al conform technische tekening laten aanbrengen door de aannemer (kosten 1650 euro). Ik wil uiteraard dat het goed gebeurt maar daar ik telkens hoor en lees dat je uit moet gaan van 250 euro per meter keuken leek me dit wel erg veel zeker omdat wij geen wandkasten hebben, geen luifel etc.
hopende hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven
groet jb

Eduardo Design
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2006 10:23

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door Eduardo Design »

Kijk eens op internet bij www.perfectieopmaat.nl of www.zoekdevakman.nl en vraag een orferte aan bij een van deze montage bedrijven mischien doet u er u voordeel mee
Dit is een onafhankellijk advies wand wij zitten zelf in het rijnmond gebied en doen zelf niet aan montage dat besteden wij uit

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Kijk ook eens bij www.startkeukenmontage.nl kun je bedrijven uit alle regio`s vinden.

MVG

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door djenie »

bedankt voor jullie tips en adviezen. Inmiddels heb ik een leuke offerte gekregen voor 1175 euro (= inclusief plaatsen achterwand ter plaatse van gaskookplaat en gat tbv afzuigkap) voor plaatsen van mijn keuken incl. installeren van de apparatuur. Door een vakman. Dat is nog eens andere koek. :lol: De keuken wordt geplaatst in november en ik zal laten weten hoe t verlopen is.
mvgr jb

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door monteur »

montage prijs is 95 euro per meter excl.
en excl aansluiten

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door pickles »

montage prijs is 95 euro per meter excl.
en excl aansluiten

??????????????? Hoe kun je in vredesnaam een meterprijs noemen??
Is de prijs niet afhankelijk van het aantal kasten en het ontwerp van de keuken dat de montagetijd (lees montagekosten) bepaalt?

Immers of je 3 meter recht alleen onderkasten hebt of bijvoorbeeld een vooruitspringend kookdeel daarin met klepkastjes boven elkaar om maar iets te noemen.

Een meterprijs is onzin..

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door monteur »

nee maakt niet uit recht, krom uitstekend , vol app.
95 euro

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat een onzin, een keuken van 3 meter met alle apparatuur, tegelwerk etc zou dus maar 3 x 95 euro kosten,
nou dan zou je dus voor 285 euro klaar zijn.
nou neem maar van mij aan dat dat absoluut niet mogelijk is.

als je jezelf voor die prijs aanbiedt dan heb je denk ik absoluut behoefte aan werk, en dat geeft te denken he.....

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door monteur »

nee alleen keuken plaatsen geen tegelwerk.
95 euro en ik ben elke dag op pad .
zit niet om werk verlegen.
dit is goed betaald en leef er goed van.
meeste keukens zijn ongeveer 5 meter
475 euro per dag is dat niet genoeg of willen andere mensen
1200 euro betalen zeg maar wie de oplichter is.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door loesjes »

een complete keuken van 5 meter is echt niet in 1 dag geplaatst.
het uurloon van onze monteurs is 37.50 incl en die plaatsen echt niet een keuken van 5 meter in 1 dag.
ik heb het over een complete keuken he, met apparatuur, verlichting afwerklijsten etc etc.
ook al werken ze als leeuwen, om een goed en netjes product achter te laten, heb je nu eenmaal tijd nodig.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Monteur... je bent wel goedkoop want bij de DMG groep vragen ze 119 per meter. Ik reken met 100 euro de meter. Komen we net goed mee weg. Vergeet niet te melden dat het om de totale rugmaat ven de keuken gaat!

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door djenie »

Bij henry's kitchens wordt er 250 euro per meter keuken gerekend en als je dan de apparatuur nog aangesloten wilt hebben dan kost het nog 100 euro per meter extra. Nou daar had ik dus ff geen zin in. Kijk in het geval van bijv. een luifel of bovenkastjes extra verlichting etc snap ik dat hiervoor betaald dient te worden. De prijsverschillen tussen verschillende zaken vind ik toch wel erg groot en ik snap niet waar dit op gebaseerd is.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door rayke »

285 euroootjes per dag? Trek je kosten eraf : autokosten, gereedschap, brandstof, laten we zeggen 85 euri's = 200 hou je over. Komt de fiscus nog ff om de hoek kijken = -/- 40% houd je dr 120 euroootjes per dag aan over.
ff verder tellen.... 120 euri x 220 dagen (als je ze vol krijgt elke dag) hou je wel zo'n 27.000 eurootjes over.....WOW! En dan heb je het nog niet over je ziektekostenverzekering enz enz enz

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door maxx »

De beste monteur werkt voor tarieven welke betaald worden door bijv. Bruynzeel en Mandemakers. Deze jongens sluiten vaak niets aan en al doen ze het aansluiten toch, dan verdwijnt circa 250,= direct in de knip.

Ik vindt het kwalijker dat de klant 250,= betaald waarvan de monteur 95,= ontvangt. Er wordt dus flink verdient op de montage.

Trouwens Loesjes, een keuken van 5 meter in goed door 2 monteurs in een dag te plaatsen inclusief aansluiten. Tegelwerk is geen werk voor een keukenmonteur, daar is het uurtarief gewoonweg te hoog voor. Een tegelzetter rekent minder en is sneller klaar. Ieder zijn vak, zeg ik maar.

Een goede montage is cruciaal voor de extra reclame die na de keukenmontage ontstaat zoals het doorsturen van vrienden en kennissen. Dit wordt vaak onderschat. Ik heb al dagtarieven gehoord van 250,= maar dan moet je niet vragen hoe de keuken erin staat en wat voor aansluitmateriaal gebruikt wordt.

Wij leveren zelf een aansluitpakket mee voor de keuken zodat we zeker weten dat daar niet op wordt beknibbeld door de monteur. Denk eens aan de zwarte gasslang achter een fornuis of oven. De gele rvs versie kost 25,= meer maar bespaart een hoop problemen.

MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door loesjes »

ik werk al heel wat jaar in het keukenvak en ben er wel achter gekomen dat wanneer een keuken geplaatst wordt door 2 monteurs tegelijk dat dat pas onnodig duur wordt. Bij ons wordt daarom ook de keuken gewoon door 1 monteur geplaatst die alles doet,
leidingwerk, plaatsen, tegelen en aansluiten.

Uiteraard kun je voor 3 tot 4 m2 een tegelzetter laten komen, maar over het algemeen vinden onze klanten het fijn dat ze gewoon 1 persoon over de vloer hebben en dat er niet gewacht hoeft te worden.

Maar elk bedrijf doet het op zijn manier, en ieder zal als het goed is zijn manier prefereren boven die van een ander. dus ik vind het nogal bot weg gezegd van je dat tegelwerk geen keukenmonteurs werk is.
Onze monteurs zijn allround en misschien doen ze over het tegelen een kwartier langer dan een tegelzetter, de klant merkt er niets van, die bepaald het afgesproken bedrag, dus dat kwartier maakt echt niet uit.

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door monteur »

Nuva keukens (vriend van mandemakers) deze bijten elkaar niet
Betaald aan de monteur 72,50 per meter voor plaatsen van keuken alleen plaatsen.
In deze meterprijs zit alles in incl plafond afsluitlijst rugwanden alles.
Voor 5 meter keuken (muur maat). 362,50 en rekent de klant 1500 euro
Dat is volgens hun voor de garantie. Hier heb je dan zeker 16 uur werk inzitten.
En blijkt achteraf dat ze iets vinden dan hebben ze er ook geen moeite mee om daar de monteur de schuld van te geven.
Lekker goedkoop.
Advies regel zelf een monteur en betaal deze normaal voor zijn (zwaar werk) dan staat deze er netjes in voor veel minder geld.
Voor het product zelf incl app blijft de leverancier aansprakelijk mits goed gemonteerd.

Vraag maar naar een eigen monteur met ruime ervaring die zijn er bij hun niet veel meer. gek he

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Loesjes,

Jij gunt de monteur de rust van handelen maar er zijn genoeg bedrijven die dat gewoonweg niet doen. 1 dag voor een keuken met tegelwerk, voegen en kitten omdat anders de planning niet goed komt. Dat zijn andere voorbeelden en die zijn er jammer genoeg teveel.

2 man op 1 keuken te duur? Hoe legt jouw monteur dan het graniet? Even de klant laten tillen lijkt me niet zo netjes, gezien het bedrag wat deze mensen voor de montage betalen.

Trouwens, als een klus goed wordt uitgedacht hoeft er nooit nodeloos gewacht te worden. Gewoon strak plannen met mensen waar je op kunt rekenen. Door de jaren heen hebben wij een goed team kunnen samenstellen en het werkt perfect.

MVG

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: montage-kosten hoogglanskeuken

Ongelezen bericht door monteur »

Tijd druk ja die is er altijd.
Fijn dat je een goede en gelijke partner hebt.
Maar ik denk dat met 2 personen geen 200% rendement gehaald kan worden.
Maar je word er in ieder geval wel ouder mee denk ik.
Succes.

Gesloten