LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] next125-systemat, utrecht-duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mirror

next125-systemat, utrecht-duitsland

Ongelezen bericht door Mirror »

Hoi, ik heb wel wat aan de info op dit forum gehad, dus hierbij ook mijn ervaring.

Mijn bottomline:
*Duitsland of NL hoeft qua prijs nauwlijks iets uit te maken.
*Keukenopstellingen worden met name duurder, wanneer
- meer en/of luxere apparatuur wordt gekozen
- graniet/composiet blad
dat scheelt zo duizenden euro's en ga je zeker over de 10k.
* Verschil tussen keukenmerken vind ik qua prijs erg meevallen (zeker als je ze binnen laag - midden - top segement vergelijkt). Een wat groter verschil krijg je dan door voor gelakt hoogglans of mat te gaan ipv kunsstof.
* Voor mij was volledige (prijs)transparantie en persoonlijke aandacht belangrijk om een goed gevoel/vertrouwen te hebben in de service en kwaliteit

Mijn opstelling:
2x hoge kasten (koelkast & apparaten met 2 korflades en 2 besteklades)
2x onderkast 80 met 3 korflades (70 diep)
Spoeleiland:
1x spoelkast 80 met korflades
1x vw front

Kunststof front

10000euro bruto apparatuur

Verder 2x160x75 composietblad 6cm dik
Spoelbak onderbouw

Ik heb uiteindelijk 4 keukenzaken uitgebreider bezocht en een offerte gevraagd (niet van de grote ketens), wel gezegd dat ik bij meerdere keukenzaken bezig was, maar nergens offerte/prijs van een ander neergelegd. Voor de onderhandeling alleen gevraagd naar de uiterste prijs. Nergens werd ik gedwongen of suf geluld in de hoop iets geks te ondertekenen.

Next125
Duitsland, Kuchenland, 15000euro incl montage, geen offerte, wel tekening, graniet ipv composiet. Goed geholpen, niet pusherig.

Next 125
Utrecht, deBoo, 15000euro incl montage, uitgebreide gespecificeerde offerte, ook al tekeningen incl installatietekening voor ondertekenen van offerte. Prettige en rustige sfeer. Prijs dus exact hetzelfe als in Duitsland.

Systemat
Houten, 20000euro incl montage, wel offerte met alle omschrijvingen, maar prijzen niet gespecificeerd. Te groot verschil om verder nog serieus op in te gaan. Grotere zaak, meer commercie, niet echt gevoel dat er goed geluisterd werd naar de wensen.

Systemat activ
Nieuwegein, 14000euro excl montage, had waarschijnlijk nog 500euro goedkoper gekund, uitstekende persoonlijke service, maar weigerden tekeningen en gespecificeerde offerte te geven, wat ze de opdracht heeft gekost.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier zijn voordeel mee kunnen doen,
succes bij het zoeken van een geschikte keuken.
Gegroet.

keukenkenner

Re: next125-systemat, utrecht-duitsland

Ongelezen bericht door keukenkenner »

Dit is nou eens goed, wat hier gebeurt. Klopt beslist dat de Duitse handel niet goedkoper is.
Bieden alleen goedkoper aan als ze al het werk niet hoeven te doen, maar is dat wel zo correct?
Datzelfde spelletje kent de Nederlandse handel ook, dus waarom helemaal naar Duitsland gaan?
Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden.
Gun een betrouwbare regionale Nederlandse keukenzaak de opdracht, waarbij je ook nog eens kunt binnenlopen als er iets mee is. Dat is toch een probleem als je in Duitsland gekocht hebt of niet soms?

Next125 en Systemat zijn kwalitatief vergelijkbaar. Systemat Aktiv is een simpele uitvoering en niet vergelijkbaar. Beide fabrikanten behoren tot de Europese top. Doe er je voordeel mee.

Gesloten